به گزارش صفیر گیلان ،محمدرضا نازک‌کار  در جمع با خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان اظهار کرد: اگر تلاش، فعالیت و همیاری اصحاب رسانه نبود، مجموعه فعالیت راه، ایمن‌سازی، ارتقا و بهره بری تخصصی در مقوله حمل کالا و مسافر را نمی‌توانستم کسب کنیم. به گزارش صفیر گیلان به نقل […]

به گزارش صفیر گیلان ،محمدرضا نازک‌کار  در جمع با خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان اظهار کرد: اگر تلاش، فعالیت و همیاری اصحاب رسانه نبود، مجموعه فعالیت راه، ایمن‌سازی، ارتقا و بهره بری تخصصی در مقوله حمل کالا و مسافر را نمی‌توانستم کسب کنیم.

به گزارش صفیر گیلان به نقل ز فارس وی بابیان اینکه ۷۰ نمایندگی شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در گیلان فعال است گفت: گیلان با ۱۶٨ شرکت موسسه حمل‌ونقل کالا، ۱۱٨ شرکت حمل نقل مسافر، دو شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و یک شرکت حمل‌ونقل مسافر مشغول به فعالیت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان تعداد ناوگان حمل‌ونقل عمومی در گیلان را هشت هزار و ۷۵۷ عدد عنوان کرد و افزود: سه هزار و ۳۸ دستگاه بخش مسافر که شامل ۲۰۶ دستگاه اتوبوس،٨۴۵ دستگاه مینی‌بوس و دو هزار و ۴۵ دستگاه سواری است فعالیت می‌کند.

نازک‌کار میانگین سن ناوگان حمل‌ونقل کالا را ۱۹/۰۸ سال عنوان کرد و افزود: حمل‌ونقل مسافر با سنین اتوبوس ۹ سال و شش ماه و مینی‌بوس ۲۹ سال و شش ماه و همچنین ماشین‌سواری با ۱۱ سال صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه ۱۲ هزار و ۲۳۷ راننده فعال در بخش حمل‌ونقل عمومی در استان گیلان مشغول به فعالیت هستند بیان کرد: آمارها نشان از حمل حدود ۹ میلیون تن کالا توسط ۶۲۱ هزار دستگاه در سال ۹۵ داشته که ۱۳/۹۲ درصد رشد داشته است.

نازک‌کار با اشاره به اینکه حدود ۵/۶ میلیون نفر مسافر توسط ۷۱۹ هزار و ۴٨ دستگاه حمل‌ونقل عمومی در سال ۹۵ جابه‌جاشده‌اند گفت: این عدد نشان از کاهش ۳/۴ داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با تأکید بر اینکه دو میلیون نفر مسافر توسط ۲۴۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی در چهار ماهه اول سال ۹۶ با کاهش ۹/۹ درصدی جابه‌جاشده‌اند اظهار کرد: طی ۱۲ ماهه سال ۹۵ مرز آستارا ۲۱۰ هزار و ۷۴۵ تن کالا در بخش واردات با کاهش ۱۷ درصدی و همچنین ۵۰۴ هزار و ۷۴۶ تن در بخش صادرات با ۴ درصد افزایش در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی فعالیت داشته است.

نازک‌کار بابیان اینکه در چهارماهه سال ۱۳۹۶ در مرز آستارا ۶۲ هزار و ۳۵۵ تن کالا در بخش واردات با ۶ درصد کاهش و ۱۲۷ هزار و ۴٨٨ تن در بخش صادرات با ۲۴ درصد کاهش حمل‌ونقل بین‌المللی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: عمده کالای وارداتی در این حمل‌ونقل بین‌المللی انواع تخمه، سبوس و خوراک طیور بوده و میوه و تره‌بار، انواع کاشی و پلی‌اتیلن از عمده کالاهای صادراتی ما است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان ترا نزیت انجام‌شده در ۱۲ ماه سال ۹۵ را مقدار ۵۴۵ تن کالا عنوان کرد که از این مقدار ۴۳۰ هزار و ۲۴٨ تن از مرز آستارا عبور و ۱۱۵ هزار و ۵۷۲ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی بابیان اینکه در چهارماهه سال جاری مقدار ۱۰۷ هزار و ۲۰ تن کالا از استان ترانزیت شده است گفت: سهم عبور از مرز آستارا مقدار ۵۷ هزار و ۷۳۰ تن بوده و ۴۹ هزار و ۲۹۰ تن نیز از مرز انزلی ترانزیت شده است.

نازک‌کار تعداد ۱۲ باب مجتمع خدماتی -رفاهی در حال بهره‌برداری شده را جهت ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای در استان عنوان کرد و افزود: یک مورد از مجتمع‌های مذکور در سال ۹۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفته که تعداد ۱۱ مجتمع مابقی نیز در حال احداث است.

وی به تعداد ۳۱ دستگاه پل عابر پیاده که ۲۳ عدد آن با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است اشاره کرد و افزود: هشت دستگاه با اعتبارات دولتی در محور مواصلاتی استان به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر سه دستگاه نیز توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

انتهای پیام/