به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر  گیلان ؛دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در این نشست که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه الحمدا… در سال گذشته اقدامات موثر و مفید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در گیلان صورت پذیرفت افزود : به یاری خداوند در سال […]

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر  گیلان ؛دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در این نشست که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه الحمدا… در سال گذشته اقدامات موثر و مفید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در گیلان صورت پذیرفت افزود : به یاری خداوند در سال جاری نیز در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال  تلاش  بیشتری  خواهیم کرد .

وی بر ضرورت بهره گیری هر چه بیشتر  از ظرفیت نمایندگان مجلس و سایر بخش ها  در جهت تحقق شعار امسال تاکید کرد و افزود : ظرفیت های نهفته بسیاری در شهرستان ها وجود دارد که باید از این توانمندی ها در جهت توسعه و شکوفایی گیلان بهره گیریم .

استاندار گیلان به توفیقات خوب حاصل شده در بخش صنعت استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود : با تلاش های صورت گرفته گیلان در سال گذشته در جذب اعتبارات بخش رونق تولید رتبه دوم و سوم کشوری را به خود اختصاص داده است و قطعاً این روند با جدیت هر چه تمامتر ادامه خواهد داشت .

وی به  اقدامات صورت گرفته در بخش کشاورزی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود : ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی در سال جدید نیز با قوت ادامه خواهد داشت .

دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان در مباحث بندری از توانمندی  بالایی برخوردار است  به توفیقات این بخش در سال گذشته اشاره کرد و افزود : بنادر کاسپین ، انزلی و آستارا از ظرفیت های تجاری نهفته ای برخوردار هستند که به یاری خداوند در سال جاری نیز به آن پرداخته خواهد شد .

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تحقق اقتصاد دریا محور در استان تاکید کرد و افزود : اقتصاد دریا محور از جمله مباحث مهمی به شمار می رود که در طی ۳ سال گذشته به آن پرداخته شد و در سال جاری نیز این مهم باید عملیاتی شود .

دکتر نجفی با اشاره به توانمدی گیلان در بخش های مختلف اظهار داشت : به یاری خداوند در سال جاری با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه و تعالی استان تلاش خواهیم کرد .

وی به استعداد بالای گیلان در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود : لازمه توسعه گردشگری دارا بودن محیطی پاک و عاری از هر گونه زباله و پسماند است .

وی بر لزوم آماده سازی زیر ساخت های لازم در جهت توسعه گردشگری استان تاکید کرد و افزود : تکمیل آزاد راه ، راه آهن ، آمادگی هتلها ، مراکز اقامتی و فراهم کردن سایر امکانات اقامتی نقش تاثیر گذاری را درتوسعه این بخش ایفاء می کند که با جدیت در حال انجام است .

دکتر نجفی با بیان اینکه به تمامی اقدامات توسعه ای در سال جاری  پرداخته خواهد شد افزود : به یاری خداوند امسال نیز از تمامی پتانسیل کشوری و استانی در راستای  تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال بهره لازم را خواهیم گرفت .

وی گفت :مجمع نمایندگان در زمینه استفاده از اعتبارات ملی می تواند نقش مهمی ایفاء کند.

رییس مجمع نمایندگان استان نیز در این نشست به تفاهم و ارتباط میان مجلس و دولت اشاره کرد و افزود : امیدواریم مردم عزیز طعم شیرین خدمت را احساس کنند .

اسداله عباسی با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال  اظهار داشت : امیدواریم گام های موثری را در جهت تحقق این شعار برداریم .

وی با اشاره به زمان ابلاغ اعتبارات سال ۹۶ بر لزوم برگزاری این نشست تاکید کرد و افزود : امیدواری  نتایج خوبی را در بر داشته باشد .

وی بیان مباحث مربوط به آغاز فصل کشاورزی و آب ، برق و توسعه و عمران شهر و روستا و پروژه های مهم استان را از جمله موارد مورد مطروحه در این نشست عنوان کرد .