به گزارش صفیر گیلان، سرهنگ شهرام قاسمی در جلسه ستاد بزرگداشت برنامه های دهه فجر و راهیان نور که عصر دوشنبه در سالن میرزای شفتی فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد، اظهار کرد: ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر شهرستان شفت همانند سال های گذشته برنامه ریزی متنوعی برای این دهه انجام داده است. وی با […]

به گزارش صفیر گیلان، سرهنگ شهرام قاسمی در جلسه ستاد بزرگداشت برنامه های دهه فجر و راهیان نور که عصر دوشنبه در سالن میرزای شفتی فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد، اظهار کرد: ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر شهرستان شفت همانند سال های گذشته برنامه ریزی متنوعی برای این دهه انجام داده است.

وی با بیان اینکه برنامه در سطح دهستان ها، روستاها و شهر شفت و احمدسرگوراب و با مشارکت مردگمی و مسئولان برگزار می شود، افزود: محوریت و محتوای برنامه ها براساس سیاست ها ابلاغ شده از سوی استان تعیین شده است.

فرمانده سپاه ناحیه شفت زمینه سازی برای رشد، تعالی و بسط پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی، تبیین و ترویج آرمان ها و ارزش های انقلاب، آگاهی بخشی، معرفت افزایی درباره معارف اسلامی، توجه ویژه به افزایش آگاهی و اغنای نسل جوان نسبت به ماهیت و اهداف انقلاب، محور قرار دادن اندیشه ها و دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و توجه به عوامل آسیب زننده و ترفندهای دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی و زمینه سازی برای حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف به ویژه انتخابات راج از جمله این سیاست ها اعلام کرد.

2318208

وی با اشاره به برخی برنامه های ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر شهرستان شفت، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره های شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا، برگزاری همایش های بصیرت افزایی و مساجد با موضوع امربه معروف و نهی از منکر بخشی از این برنامه ها است.

قاسمی ادامه داد: همچنین به یُمن برکات انقلاب اسلامی در این دهه مسکن های ساخته شده برای محرومان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه قدس گیلان در سطح روستاهای شهرستان شفت افتتاح می شود.

وی به اعزام کاروان های راهیان نور نیز اشاره کرد و افزود: اعزام این کاروان ها یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی هر شهرستانی محسوب می شود.

فرمانده سپاه ناحیه شفت گفت: اگر بخواهیم هر فرهنگی را به نسل جدید یک جامعه انتقال دهیم نیازمند بهره گیری از روش های جدید بوده که بهترین روش حضور در آن فضا مربوطه است.

به گفته این مسئول اعزام کاروان های راهیان نور یکی از راهکارهای مهم برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل بعداز انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی با تأکید برهمکاری، تعامل دستگاه های اجرایی برای اجرای مطلوب این برنامه فرهنگی در سطح شهرستان شفت، تصریح کرد: این برنامه فرهنگی بازتاب و اثرات مثبت فراوانی در طی سال های اجرا آن داشته است./مهر