به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از فومن ،فراوانی کانالهای خبری و اخبار فضای مجازی در شهر فومن که این روزها درد سرهایی نیز به همراه داشته مثل بی حرمتی به زن دست فروش و غرق شدن جوانی در رودخانه شهر و … باعث شد تا عصر امروز اصحاب رسانه و مدیران سایتها و کانالهای فضای […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از فومن ،فراوانی کانالهای خبری و اخبار فضای مجازی در شهر فومن که این روزها درد سرهایی نیز به همراه داشته مثل بی حرمتی به زن دست فروش و غرق شدن جوانی در رودخانه شهر و … باعث شد تا عصر امروز اصحاب رسانه و مدیران سایتها و کانالهای فضای مجازی شهر نشستی با فرماندار ، معاون فرماندار،رئیس تبلیغات اسلامی ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر مسئولان حفاظتی شهرستان داشته باشند.
در این نشست ابتداء معاون فرماندار ضمن تقدیر از فعالان خبری شهرستان در پوشش و انتشار خبر گفت:فعالیت شما باعث شده تا مردم پیگیر اتفاقات باشند اما یکی از اسیبهای این فضا امار و اطلاعات غلط است گه از طریق فضای مجازی نشر داده می شود.
ویبه تاثیر اطلاعات و اخبار درست در اجتماع اشاره و افزود:سعی کنید قبل از نشر و پخش هر موضوع از صحت و سقم مطالب اگاه باشید.
وی تاکید کرد: مردم به شما اطمینان و شما را قبول دارند پس قدر جایگاه خود را بدانید و فقط موضوعات را باب دل مسئول یا شخص خاص نشر ندهید.
عامر با بیان اینکه با ایجاد تفرقه به شهر خود اسیب نزنیم زیرا شهر برای شماست و سعی کنید با فکر و تدبیر و رعایت قانون مسائل و مشکلات را به حداقل برسانید.
معاون فرماندار خواستار شد تا اطلاعات و خدمات دولت به نحو شایسته منعکس و فضا را به سمت فضای مطلوب ببرید و از تهمت و تنش پرهیز کنید زیرا شما فرصتهای زیادی دارید.
معاون فرماندار فومن به امار طلاق و اعتیاد و تنزل روابط خانواده و .. اشاره و افزود:سعی کنید برای کمک به هم شهریانتان به این مسائل بپردازید.

فرماندار فومن در این نشست با اشاره به اینکه قرن ۲۱ عصر ارتباطات و اطلاعات است و تاثیری را که ارتباطات می‌تواند بر فرایند توسعه کشور بگذارد یک ضرورتیست که کسی آن را انکار نمی‌کند.

وی با اشاره به رسالت و مسئولیت رسانه، افزود: در طول تاریخ یک سیر تحولات تاریخی داشته‌ایم و هدف این است که از ارتباطات و رسانه در راستای انجام مسئولیت و رسالت خود استفاده کنیم.

فرماندار فومن با بیان اینکه مدیران کانال‌های مجازی همچون رادیو، تلویزیون و مطبوعات، «رسانه» تلقی می‎‌شوند، گفت: رسالت و مسئولیتی را که یک رسانه دارد، مدیران کانال‌های فضای مجازی هم دارند.

مومنی‌زاده با بیان اینکه نشاط سیاسی باید وجود داشته باشد و بستر هم باید برای مشارکت سیاسی مردم افزایش پیدا کند، تصریح کرد: رسانه در راستای فرهنگ عمومی، آموزشی و ارتقاس سطح علمی جامعه موثر است.

وی با بیان اینکه مدیران کانال‌های مجازی باید در چهارچوب قانونی حرکت کنند، خاطرنشان کرد: هر کشوری در دنیا اعتقاد به ارزش‌هایی دارد که اگر رسانه‌ای به آن اعتقادات توهین کند با وی برخورد جدی می‌شود.

فرماندار فومن با بیان اینکه نخستین وظیفه نظام‌ها، تامین نظم و امنیت عمومی جامعه است، اظهار داشت: مسئولان فضای مجازی قانون را رعایت کنند تا فرصت تبدیل به تهدید نشود.

مومنی‌زاده با اشاره به اینکه اساس آفرینش در همه زمینه‌ها براساس تنوع است، افزود: مدیرهای کانال‌های مجازی با هر گرایش سیاسی که دارند باید فعالیت خود را در راستای قانون انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه معاندین جهان در حال توطئه هستند تا مشکلی برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کنند، گفت: ما باید با بصیرت کامل در راستای ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

فرماندار فومن تصریح کرد: مسئولان کانال‌های فضای مجازی و اصحاب رسانه در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی تلاش نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در این نشست با اشاره به اینکه ما در این شهرستان چهار رسانه مکتوب داریم گفت : پنج سایت خبری در شهرستان فعالند که برخی مجوز و برخی در شرف گرفتن مجوز هستند. وی افزود: نشریات و سایتها در چهار چوب قانون ما حرکت و اگر اشتباهی رخ دهد ما تذکر می دهیم ولی کانالهای خبری و فضای مجازی قوانین مدون نداشته و به تازگی شورای عالی نظارت بر فضای مجازی در حال تدوین آئین نامه ای است که بر محور و مشخصات کانالها تاثیر گزار است