به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛ معاون فرماندار فومن با اشاره به اینکه  ۹۰۲ نفر در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کردند گفت:تعداد ۱۱ روستا در بخش مرکزی و ۴ روستا در بخش سردار جنگل تا کنون برای ثبت نام داوطلبی نداشته اند. عامر به اطلاع رسانی  خوب […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛ معاون فرماندار فومن با اشاره به اینکه  ۹۰۲ نفر در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کردند گفت:تعداد ۱۱ روستا در بخش مرکزی و ۴ روستا در بخش سردار جنگل تا کنون برای ثبت نام داوطلبی نداشته اند.

عامر به اطلاع رسانی  خوب خبرنگاران  در پوشش خدمات دولت اشاره و افزود:اگر اصحاب رسانه نبود خدمات دولت مقفول می ماند.photo_2017-03-26_04-59-27

معاون فرماندار فومن به تاکیدات مقام معظم رهبری  در مشارکت حداکثری مردم  در انتخابات اشاره و افزود: اطلاع رسانی در انتخابات بسیار مهم است ولی تا امروز این اطلاع رسانی کافی نبوده است.

ایشان به برخی نگرانی های مسئولان در این شهرستان از باب شرکت ننمودن داوطلبان  برای  حضور در انتخابات شورای روستاها  از ۱۱ روستای بخش مرکزی و ۴ روستای بخش سردار جنگل خبر داد و گفت:تا کنون  داوطلبی از این ۱۵ روستا برای ثبت نام حضور نیافته است.

وی یاد اور شد که در دو روستای بخش سردار جنگل در دوره قبل نیز افراد حضور نیافتند  و علت هم تشکیل نشدن این روستاها بود.

وی تاکید کرد؛ما می خواهیم تمام روستاها داوطلبانی برای انتخابات داشته باشد  زیرا در برنامه ریزی کلان کشور و برنامه ششم توسعه روستایی که فاقد شورا باشد در تخصیص بودجه و اعتبارات به مشکل بر خورد و محروم می شود.

مهندس جواد عامر با اشاره به اینکه برای چنین روستاهایی تخصیص عام در نطر گرفته می شود گفت:این اعتبارات عام به بخشدار و تعاونی دهیاران و مبلغ ناچیز به روستاهای فاقد شورا واریز می شود.

معاون فرماندار فومن تصریح کرد؛تخصیص پیدا نکردن اعتبارات باعث محرومیتهای روستاها و در نتیجه مهاجرت را به دنبال خواهد داشت.photo_2017-03-26_05-01-21

عامر تعداد کل ثبت نام شدگان را ۹۰۲ نفر اعلام و افزود: از این تعداددر سه شهر فومن ،ماسوله و ماکلوان۶۶نفر و ۸۳۶ نفر در روستا ثبت نام داشتیم.

وی تعداد داوطلبان را ۴۵ نفر زن و ۸۵۷نفر مرد اعلام و افزود: در شهر فومن ۸نفر زن و ۴۸ نفر مرد بوده است.

معاون فرماندار فومن تعداد داوطلبان زن در شورای روستا را ۲۸ نفر زن و ۵۷۷ نفر مرد اعلام کرد و افزود: افراد بالای ۲۵ سال به بالا در این لیست قرار دارند.