امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 7 March , 2021
امروز : یکشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۳۹۹ - 24 رجب 1442
شناسه خبر : 42180
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ | 16866 بازدید | ارسال توسط :

بیمه شدگان تامین اجتماعی برای درخواست کفالت به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان مراجعه نمایند

انجام درخواست کفالت توسط بیمه شدگان تامین اجتماعی برای والدین و مشمولین قانونی از این پس بصورت غیرحضوری انجام می پذیرد .

بیمه شدگان تامین اجتماعی برای درخواست کفالت به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان مراجعه نمایند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛محمد هرمزی سرپرست معاونت تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه با توجه به رونمایی سرویس درخواست کفالت در قالب طرح ۳۰۷۰ و همچنین در راستای بهبود فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات متقاضیان به شعب سازمان، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و توسعه خدمات دیجیتال و اینترنتی ، امکان ارائه درخواست مذکور به صورت غیرحضوری فراهم گردیده است اظهار داشت : با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور و سایر سامانه های مربوطه و فراهم شدن بستر سیستمی لازم، متقاضیان می توانند از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی اینترنتی ‏ es.tamin.ir و با ورود به منوی بیمه شدگان‏ ‏/ بخش امور بیمه شدگان‏‏ / قسمت درخواست برقراری کفالت و مطالعه ضوابط قانونی مربوطه در صورت احراز شرایط مقرر، با وارد کردن اطلاعات موردنظر نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

وی همچنین اذعان نمود : در سرویس موردبحث، اطلاعات مربوط به نسبت والدین با فرزند به صورت هوشمند از سامانه سازمان ثبت احوال کشور فراخوان می­گردد، لیکن به دلیل عدم امکان استعلام نسبت زوجین از سامانه یادشده و تا           فراهم شدن بستر این امر، متقاضیان کفالت شوهر بیمه شده زن می­بایست در هنگام ثبت تقاضا نسبت به بارگذاری صفحات موردنظر شناسنامه نیز اقدام نمایند.

محمد هرمزی در ادامه افزود : نظر به اینکه همزمان با راه اندازی خدمت فوق، سیستم متمرکز بازرسی فنی‏‏- کفالت نیز در سطح واحدهای اجرایی عملیاتی گردیده، لذا پس از ثبت درخواست غیرحضوری در سامانه مذکور پیامک لازم به متقاضی ارسال و تقاضای وی به صورت هوشمند به منوی مربوطه در سامانه متمرکز امور بیمه شدگان شعبه ذیربط  منعکس و پس از ثبت گزارش بازرس فنی در سیستم مورد اشاره و تایید آن توسط مسئول امور بیمه شدگان، نتیجه بررسی از طریق پیامک به بیمه شده‏‏/ مستمری بگیر اعلام می­گردد.

سرپرست معاونت تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت : در مواردی­که والدین بیمه شده یا شوهر بیمه شده زن ‏‏/ مستمری بگیر پس از فوت ایشان مدعی تحت تکفل بودن در زمان حیات وی می­گردند اقدامات لازم در خصوص اخذ درخواست و تکمیل فرآیند مربوطه صرفاً از طریق شعبه ذیربط انجام میپذیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

*

code

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.