به گزارش صفیر گیلان؛میر شمس مومن زاده با اشاره به اینکه دریای خزر به دلیل جغرافیای اقلیمی شمال کشور، بزرگترین سرمایه ماست گفت: تالاب انزلی  به عنوان سرمایه ملی و فراملی متعلق به همه نسل ها  است. به گزارش صفیر گیلان به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندر انزلی فرماندار این شهرستان با تاکید بر […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛میر شمس مومن زاده با اشاره به اینکه دریای خزر به دلیل جغرافیای اقلیمی شمال کشور، بزرگترین سرمایه ماست گفت: تالاب انزلی  به عنوان سرمایه ملی و فراملی متعلق به همه نسل ها  است.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندر انزلی فرماندار این شهرستان با تاکید بر لزوم جلوگیری از تخریب منابع طبیعی گفت: تالاب انزلی ، دریای خزر و سواحل منابع طبیعی و سرمایه های ارزشمند ملی ماست و باید از این موهبتهای الهی به نحو مناسب حفاظت کنیم.
میر شمس مومنی زاده روز چهارشنبه در کارگاه آموزش پیشگیری از جرایم زیست محیطی ، تخریب جنگل ها، مراتع و اراضی در فرمانداری بندر انزلی با تاکید بر اینکه مراتع، جنگل ها، دریا، تالاب ، رودخانه ها و سایر منابع طبیعی از سرمایه های اصلی هر کشور است افزود: باید علاوه بر توجه ویژه به اهمیت این منابع ، نسبت به آن حساسیت لازم را داشته باشیم .
وی تالاب انزلی را به عنوان سرمایه ملی و فراملی متعلق به همه نسل ها دانست و تاکید کرد:این سرمایه ملی و بین المللی متعلق به بشریت است و ما در قبال جامعه امروز و همچنین نسل های آینده مسئول هستیم .
فرماندار بندرانزلی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تخریب تالاب و حفاظت از این سرمایه ارزشمند تصریح کرد: دریای خزر به دلیل جغرافیای اقلیمی شمال کشور، بزرگترین سرمایه ماست و موظفیم ساحل گیلان را به عنوان ارزشمند ترین سرمایه و موهبت الهی برای نسل های آینده حفظ کنیم.
مومنی زاده تاکید کرد: منابع ارزشمندی در بستر ، زیر بستر و ساحل دریا وجود دارد که با حفاظت و بهره برداری اصولی می توان از آنها استفاده های تجاری و اقتصادی ، طبیعی و محیط زیستی صورت پذیرد ضمن این که باید از بروز هرگونه تخریب و آسیب جلوگیری به عمل آید .
وی با اشاره به لزوم هماهنگی های همه جانبه دستگاه های مختلف اجرایی و نظارتی و مردمی برای حفاظت همه جانبه از منابع طبیعی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد:دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نیز مکلف هستند که علاوه برهمکاری همه جانبه با دستگاه های اجرایی و انتظامی و نظارتی ، به عنوان مدیران بومی و محلی با جدیت هرچه بیشتر با تمام توان از این سرمایه ها محافظت کنند.
بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و به دلیل داشتن مواهب طبیعی همچون دریا و تالاب بین المللی، از اهمیت و حساسیت زیست محیطی بسیاری برخوردار است .