به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با حضور حجت الاسلام جمال یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، میرشمس مومنی زاده فرماندار، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه و جمعی از مسئولان انزلی ظهر  امروز دوشنبه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام جمال […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با حضور حجت الاسلام جمال یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، میرشمس مومنی زاده فرماندار، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه و جمعی از مسئولان انزلی ظهر  امروز دوشنبه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام جمال یاری با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد فرهنگی و از یادگاری های با ارزش امام خمینی (ره) بعداز پیروزی انقلاب اسلامی است گفت: فعالیت های این سازمان در حوزه های فرهنگی بی شمار  و  فرهنگ آن بخش از آدابی است که با  ما پیوند خورده و تفکیک ناشدنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه فرهنگ هر ملتی معرف هویت و شخصیت یک ملت است، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ ها در معرفی پیروان خود نقش اساسی داشته که می توان به فرهنگ عاشورایی که فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت اشاره کرد.

وی بخشی از زندگی و فرهنگ دینی را فرهنگ عفاف خواند و گفت: عفاف پوششی برای دورماندن از چشم ناپاکان  است .

یاری به شهادت شهید حججی اشاره و افزود: این شهید سرافراز که به فجیع ترین وضع  به شهادت رسید رسانه های دنیا را به خود جلب کرد و رسانه ها  دنیا از ارامش و صلابت  این سرباز که نشانه پشتوانه اعتقادی و دینی  او در زمان مرگ که مرگ را برایش اسان و شکنجه را آسان کرد نوشتد و گفتند.

ایشان تعالی و رشد  انسان را در غالب فرهنگ خواند و گفت: اگر فرهنگ ایثار و تعالی پایین بیاید انسانها هم از ارزش و اعتبارشان کاسته می شود و در رده پایین قرار می گیرند.

وی به فرهنگ دینی در نظام مقدس اسلامی اشاره و افزود:،فرهنگ به مجموعه نیازهای عاطفی، اجتماعی و اخلاقی  گفته می شود که باید در حفظ و اشاعه این فرهنگ کوشا باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در این مراسم با اشاره به روز جهانی مساجد، اظهار کرد: در سال ۴۸ در حادثه ای تلخ بخشی از مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها به آتش کشیده و در سی و یکمین کنفرانس کشورهای اسلامی در ایران به پیشنهاد جمهوری اسلامی این روز به عنوان روز جهانی مساجد درنظر گرفته شد.

حجت الاسلام جمال یاری با اشاره به اینکه ایجاد تغییرات در یک پست مدیریتی تنها برای انتقال تجربیات و استقرار افکار و دیدگاه جدید صورت می گیرد، افزود: جناب عاشوری با امکانات محدود برنامه های خوبی را مدیریت کردند .

حجت الاسلام یاری با اشاره به توانمندی و ظرفیت و پتانسیل شهرستان بندرانزلی در حوزه مختلف ز جمله قرآنی ، اظهار کرد: آنچه که باید هویت شهروندان و این شهرستان را نشان دهد در قالب فرهنگ و آموزش های دینی باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه  اگر چه شهر انزلی به علت بندر بودن و مسافر پذیری فرهنگهای متفاوت را در خود جا داده گفت:این شهر باید نقش محوری خود را در آموزه های دینی جلو ببرد.