به گزارش صفیر گیلان؛نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری با حضور فرماندار شفت و روسای بانک های عامل این شهرستان برگزار شد.  محمد رضا محسنی با اشاره به اینکه دولت با تمام مشکلات بودجه های عمرانی و اعتبارات اشتغالزایی را کاهش نداد افزود : حمایت از مشاغل خانگی به بهبود وضعیت کسب و کار […]

 

 به گزارش صفیر گیلان؛نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری با حضور فرماندار شفت و روسای بانک های عامل این شهرستان برگزار شد.

 محمد رضا محسنی با اشاره به اینکه دولت با تمام مشکلات بودجه های عمرانی و اعتبارات اشتغالزایی را کاهش نداد افزود : حمایت از مشاغل خانگی به بهبود وضعیت کسب و کار کمک شایانی خواهد کرد.

فرماندار شفت با بیان اینکه هر خانه می تواند به کارگاهی برای کسب درآمد تبدیل گردد افزود : باید تعریف صحیحی از مشاغل خانگی داشته باشیم و سپس بر مراحل اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال نظارت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری سهمیه تسهیلات اشتغالزایی شهرستان شفت یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان است افزود : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با جذب این میزان اعتبار برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد و این اعتبار در صورت جذب قابل افزایش می باشد.

نماینده عالی دولت در شفت آموزش های فنی و حرفه ای را یکی از بسترهای ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و افزود : افراد توانمند برای برخورداری از تسهیلات باید در اولویت قرار گیرند.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیران دستگاه های ذیربط باید آمار های مربوط به اشتغال را به صورت دقیق گزارش دهند افزود : بانک ها در ارایه تسهیلات آسان ترین روش را پیش روی متقاضیان قرار دهند .

 فرماندار شفت همچنین از حرکت  خودروی حاوی کمک های غیر نقدی مردم شهرستان شفت از فرمانداری این شهرستان خبر داد و گفت: این خودروها پس از تجمیع در مرکز برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی مورد بهره برداری قرار گیرد.

IMG_0190

 وی برنج ، چای ، آرد و دیگر مواد غذایی  را مهمترین بخش از کمک های مردمی در شهرستان شفت  برای اربعین دانست و گفت:این مواد  با هماهنگی و نظارت مسوولین این شهرستان جمع آوری و سازماندهی شد.