صفیر گیلان؛مهندس نازک کار ،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست کار گروه ترانزیت با اشاره به اینکه  طی ۹ماهه نخست سالجاری۴۴۲هزارو ۸۸۷تن کالا ازاستان ترانزیت گردیده است گفت: از این مقدار ۳۳۷هزار و۱۶۸تن از مرز آستارا و۱۰۵هزار و۷۱۹تن  از مرز انزلی ترانزیت شده است. این مقام […]

 

 

 

 

صفیر گیلان؛مهندس نازک کار ،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست کار گروه ترانزیت با اشاره به اینکه  طی ۹ماهه نخست سالجاری۴۴۲هزارو ۸۸۷تن کالا ازاستان ترانزیت گردیده است گفت: از این مقدار ۳۳۷هزار و۱۶۸تن از مرز آستارا و۱۰۵هزار و۷۱۹تن  از مرز انزلی ترانزیت شده است.

این مقام مسئول  در ادامه نواع تخته و پارچه را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یادشده  ذکر کردند.

وی سپس خاطر نشان نمود: در این مدت۱۵۰هزار و۹۷تن کالا از مرز آستارا وارد کشور گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش  داشته، عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در       ۹ ماهه سالجاری نیز انواع تخته-ارزن و انواع خوراک طیور بوده است .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار داشت: طی این مدت همچنین بالغ بر۲۹۹هزار۶۲۱ تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد کاهش داشته است، میوه و تره بار –انواع کاشی و پلی اتیلین نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در ۹ ماهه سالجاری بودند.

مهندس نازک کار در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه ۱۷۳دستگاه کامیون و ۴دستگاه وسیله نقلیه مسافری از مرز آستارا افزود: ۱۹هزار و ۹۰۸ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا  وارد و ۲۶ هزار و ۸۲۸ دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند. همچنین طی این مدت ۵۰۷دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۵۴۸دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت تردد ۹ ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخته ،گفت: در ۹ماهه نخست سالجاری تعداد۵۸۸هزار و ۷۶۸ نفراز مرز آستارا تردد نموده اند که از این تعداد۳۰۳هزار و۷۱۸نفر مسافر وارد و۲۸۵ هزار و۵۰نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.میانگین ترددروزانه مسافر در این مرز۲هزارو ۱۸۱نفر بوده است.

شایان ذکر می باشد ۲شرکت حمل و نقل بین المللی کالا ، ۱شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۷۵ نمایندگی شرکتهای حمل و نقل بین المللی کالا درحال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت می باشند .