به گزارش صفیر گیلان؛ محمد اکبرزاده در حاشیه بازدید از روستای آزارکی از توابع شهرستان رودسر ضمن گرامیداشت در پیش بودن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: ۱۳۷ طرح عمرانی در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر در نقاط مختلف استان به بهره برداری می رسد. وی اعتبارات هزینه شده برای […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ محمد اکبرزاده در حاشیه بازدید از روستای آزارکی از توابع شهرستان رودسر ضمن گرامیداشت در پیش بودن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: ۱۳۷ طرح عمرانی در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر در نقاط مختلف استان به بهره برداری می رسد.

وی اعتبارات هزینه شده برای این تعداد طرح را ۱۳۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طرح ها شامل اجرای طرح هادی روستایی و بهسازی مسکن روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: طرح هادی در  ۱۳۷ روستا با استفاده از قیر رایگان تأمین شده به منظور جبران عقب ماندگی از ۱۲درصد به ۴۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی از دیگر طرح های افتتاحی در دهه فجر امسال است، گفت: چهار هزار و ۴۴۸ واحد روستا با اعتبار ۷۸۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه و با کمک بانک های عامل تأمین و هزینه شده است.

اکبرزاده همچنین ادامه داد: علاوه بر این، دو هزار و ۷۴۶ واحد مسکن مهر خُرد مالکی تا پایان شهریور ماه آتی در استان تکمیل و بهره برداری شده و گیلان جزء سه استان پیشرو از نظر پیشرفت فیزیکی در این زمینه محسوب می شود.

وی به رانش زمین روستای آزاراکی اشاره کرد و گفت: ۱۴ خانوار در معرض رانش زمین بودند که با بررسی و پیگیرهای انجام شده به دنبال  مشاوره و تعیین پیمانکار هستیم که باهمکاری مقامات محلی شهرستان این تعداد خانوار هرچه سریع تر تعیین تکلیف و ساماندهی وتسهیلات  ۲۰ میلیون تومان به آنها اختصاص داده شود.