به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر نجفی؛ استاندار گیلان در این نشست که پیش از ظهر امروز و با حضور اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جمعی از نمایندگان مجلس ، معاونین وزرای علوم و آموزش  پرورش و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش و تحقیقات استان برگزار شد، گفت : هر جا سخنی […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر نجفی؛ استاندار گیلان در این نشست که پیش از ظهر امروز و با حضور اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جمعی از نمایندگان مجلس ، معاونین وزرای علوم و آموزش  پرورش و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش و تحقیقات استان برگزار شد، گفت : هر جا سخنی از توسعه پایدار به میان آید، موضوع آموزش و تحقیقات نیز مطرح است

وی خاطر نشان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیونی است که می‌تواند پایه گذار مسئله مهم توسعه پایدار از طریق توجه به تقویت بنیانهای دانش در کشور  باشد و در شکل گیری فرآیند آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخصوص در بحث مدیریت انسانی اثربخشی داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به برخی انتقادات غیرمنصفانه گفت : مشکلات و موانع موجود فقط محدود و مربوط به یک یا ۲ سال گذشته نیست و همه باید برای حل مشکلات تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه همدلی و همراهی خوبی بین مدیران دانشگاه ها و آموزش و پرورش وجود دارد و می‌بایست این فضا تقویت شود، گفت: علی رغم مضایق مالی و اعتباری ،دولت تمام تلاش خود را برای کاهش  مشکلات انجام داده است.

دکتر نجفی به پتانسیل بالای گیلان در حوزه‌ی آموزش و تحقیقات اشاره و تصریح کرد:باتوجه ظرفیت استان گیلان شایسته است آن را در قاب کشوری ببینم و جهت حل مشکلات برآییم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار کرد: توجه به تقویت ظرفیت‌های بی نظیر گیلان از جمله توانمندی های علمی و تحقیقاتی آن انعکاس مثبتی برای کشور خواهد داشت.

وی گفت: بارها تأکید کردم اگر یک ریال برای استان گیلان هزینه شود ۱۰ ریال برگشت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه گیلان ماهانه به اندازه جمعیتش پذیرای مسافر است خاطر نشان کرد: استان‌های شمالی با تمام زیبایی‌های طبیعی که دارند، درخصوص مسائل زیست محیطی و پسماند مشکلات زیادی دارند و علی رغم اقدامات خوب و توفیقاتی که صورت گرفتهباید بیشتر تلاش کرد.

دکتر نجفی پارک علم و فناوری استان گیلان را نیز دارای ظرفیت بالایی دانست و عنوان کرد: دانش آموختگان بسیار خوبی از این بخش فارغ التحصیل شدند.

وی کاهش نرخ بیکاری در کشور طی ۳ سال گذشته از میزان ۱۵.۶ به ۱۱.۳ را اقدام بزرگی از سوی دولت قلمداد کرد و گفت: البته هنوز مشکل بیکاری جوانان در کشور وجود دارد و معتقدیم از طریق تقویت شرکت‌های دانش بنیان، فناوری‌های روز و پارک علم و فناوری می‌توانیم جهت رفع مشکلات مذکور قدم‌های بلندی برداریم.

دکتر نجفی ادامه داد: در این حوزه باید نگاه کشوری داشته باشیم تا ضمن رفع مشکلات استان گیلان، به بهبود وضعیت بیکاری در کشور نیز کمک قابل ملاحظه‌ای کنیم.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به عملکرد خوب دولت در حوزه بهداشت و درمان، به برخی مشکلات زیربنایی و زیر ساختی دانشگاه علوم پزشکی در استان اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به این بخش از مشکلات استان شد.