به گزارش صفیر گیلان ؛ محمدرضا محسنی در نشست کارگروه بوم گردی شفت با اشاره به اینکه تمامی ساز و کارها ، برای صدور پروانه ساختمانی واحدهای بوم گردی در شفت مهیا شده است افزود : گام نخست توسعه بوم گردی ، ایجاد رغبت و اقبال عمومی به این طرح است و در این راستا پیگیری […]

به گزارش صفیر گیلان ؛ محمدرضا محسنی در نشست کارگروه بوم گردی شفت با اشاره به اینکه تمامی ساز و کارها ، برای صدور پروانه ساختمانی واحدهای بوم گردی در شفت مهیا شده است افزود : گام نخست توسعه بوم گردی ، ایجاد رغبت و اقبال عمومی به این طرح است و در این راستا پیگیری دستگاه های ذیربط تا مرحله پایانی ساخت و پس از آن باید ادامه یابد.

فرماندار شفت با بیان اینکه موافقت اصولی  برای ۳۰ طرح ساخت با مجموع ۲۱۰ واحد بوم گردی و ۷ طرح  مرمت  در این شهرستان صادر شده است افزود :  تا کنون ۲۶ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارسال شده است .

وی با قدردانی از تلاش های دهیاران ، بخشداران و دستگاه های ذیربط برای تسریع در روند بررسی پرونده های بوم گردی در این شهرستان افزود : اکنون زمان رسیدن به نتیجه است و نیاز به تعاون بیشتری است.

محسنی در ادامه اطلاع رسانی صحیح و ایجاد امید را یکی از راه های فرهنگ سازی برای رونق گردشگری برشمرد و افزود : مرحله دوم اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با اولویت بوم گردی اجرایی می شود .

نماینده عالی دولت در شفت  با اشاره به اینکه توسعه گردشگری وکشاورزی باید هم راستا و متوازن باشد افزود : از تغییر کاربری زمین های شالی و باغ های چای برای ساخت واحد های بوم گردی در این شهرستان جلوگیری می شود .

وی در پایان دستور داد نشست های فرعی کارگروه بوم گردی در بخشداری ها تشکیل و گزارش های آن به فرمانداری ارسال شود .