اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ «عبدالعلی شعبانی»تولید و تامین امنیت با محوریت و مشارکت مردم در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی این نیرو را ، راهبرد و پیش نیاز اساسی در انجام ماموریت‌ها و رفتار پلیس  امروز خواند. سرهنگ شعبانی افزود:همه مردم از هر قشر، قوم و مذهبی که در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌‍کنند برای […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ «عبدالعلی شعبانی»تولید و تامین امنیت با محوریت و مشارکت مردم در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی این نیرو را ، راهبرد و پیش نیاز اساسی در انجام ماموریت‌ها و رفتار پلیس  امروز خواند.

سرهنگ شعبانی افزود:همه مردم از هر قشر، قوم و مذهبی که در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌‍کنند برای نیروی انتظامی در زمینه تامین و احساس امنیت یکسان هستند.

این مقام انتظامی بیان کرد: همگان باید در تولید امنیت سهیم و شریک باشیم و نیروی انتظامی هم بخشی از این پازل هست.

شعبانی با تاکید بر اینکه همه مردم باید طعم شیرین امنیت را احساس کنند، گفت: دستور صریح رهبر معظم انقلاب، رسالت و راهبرد فرماندهی نیروی انتظامی و دولت جمهوری اسلامی این است که هرگز نباید کمترین نگاه بخشی، منطقه‌ای و هر نوع رفتاری که زمینه ایجاد دوگانگی و یا انحراف از عدالت اجتماعی را معنا بخشد، در درون مجموعه خدوم این نیرو ایجاد شود.

وی برجسته کردن اقدامات پلیس را در سایه نگاه رسانه ها خواند و گفت: عملکرد ما در حوزه امنیت از طریق رسانه بازگو می شود.

فرمانده نیروی انتظامی شفت بااشاره به اینکه خدمات نیروی انتظامی چند برابر دمات دهی دستگاههای دیگر است ازود: ما خادم مردم هستیم و برای حفظ اهداف و ارمان شهدا  از هیچ کوشش و تلاش برای حفظ امنیت دریغ نمی کنیم.

سرهنگ شعبانی به شرایط کنونی جامعه و بیماری کرونا اشاره و افزود:ما هم طبق تاکیدات رهبری در کنار مسئولان حوزه سلامت هستیم.

وی جهان امروز را جهانی سرشار از دغدغه خواند و گفت:امروز جهان نیازمند امنیت است و بایستی  تلاش کنیم مشکلات اقتصادی بیشتر دامن گیر جامعه نشود..

سرهنگ شعبانی  دستگاه قضا را حامی مردم خواند و گفت:بدون دستگاه قضا نمی توان کار کرد و امروز قوه قضائیه اهرم ما در مبارزه با مجرمان است.

فرمانده انتظامی شهرستان شفت به برخی سوء استفاده ها از کرونا توسط برخی اشخاص و صنوف و … اشاره و افزود: امروز دستگاه قضا به شدت برخورد ها را آغاز نموده است.

شعبانی از ارتباط با مجموعه سپاه شهرستان در غالب گشت«رضویون» برای جرم ها در شهرستان خبر داد و گفت:با استفاده از ظرفیت  بسیج اقدامات خوبی در بحث قلیانسراها و … داشتیم.

وی استفاده از قلیان را در شرایط هم گیری بیماری کرونا یکی از مشکلات اساسی خواند و گفت: قلیان و سیگار جوانان را به جولانگاه مواد مخدر و اعتیاد  در فضای مجازی سوق می دهد.

این مسئول نظامی به تعطیلی مدارس در شرایط کرونا اشاره و افزود: افسار گسیختگی کانال مجازی جوانان را دچار انحرافات کرده که این موضوع نیازمند آگاه سازی و اموزش است.

وی از آمادگی اجرای برنامه های مشترک با تمام ادارات و نهادها خبر داد و گفت: در حوزه امنیت همه ورود و مشارکت که مهمترین انتظار ماست را داشته باشند.

سرهنگ شعبانی از افزایش۳۷% کشف سرقت  در شهرستان شفت خبر داد و گفت: در کشف سوخت ما با افزایش ۴۱% مواجه بودیم.

وی از کاهش ۳۷%تصادفات خبر داد و گفت: تصادفات جرحی در شهرستان با کاهش ۲۲%  و در حوزه شهری تصادف منجر به مرگ نداشتیم ولی در حوزه برون شهری در شهرستان ۴۰% افزایش داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی شفت از آمار بالای قاچاق چوب خبر داد و گفت: گشت مشترک در شهرستان اجرا می شود.

وی ضمن تقدیر از دکتر سلیمانی بخاطر رعایت موازین بهداشت و سرکشی از صنوف در ایام کرونا گفت: دکتر سلیمانی کارنامه درخشانی را در شهرستان در کرونا رقم زد.

وی از مقید نبودن صنوف در شهرستان شفت به بستن دوربین مدار بسته گفت: افزایش امنیت اصناف با نصب دوربین مداربسته و این کار فقط برای برقراری امنیت در شهرستان و جلوگیری از سرقت است.

فرمانده انتظامی شفت در پاسخ به سوال خبرنگار صفیر گیلان در خصوص دستگیری متصرفان و تخریب کنندگان اراضی طبیعی و ملی گفت:تغییر کاربری در شهرستان شفت بسیار زیاد شده و در این اتفاق شهرستان مثتثنی نبوده و بسیاری از مشکلات در این حوزه توسط مسئولان محلی و با مشارکت بنگاهها و اهالی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد ؛امروز به همت و تلاش دادستان و دادگستری شهرستان از این کار جلوگیری و بسیاری از پرونده ها در حال بررسی و رسیدگی است که با مجازات سنگین با این افراد برخورد خواهد شد.

تنظیم خبر/زلیخا صفری راسته کناری