به گزارش صفیر گیلان؛ ، عظیم بلبل آبادی امروز در نشست خبری با اشاره به پروژه‌های افتتاح‌شده در هفته دولت اظهار کرد: در ایام هفته دولت شاهد افتتاح چهار پروژه مهم و زیر بنایی استان باارزش ۳۱ میلیارد تومان بودیم. وی بابیان اینکه پروژه‌های انتقال و فوق توزیع نقش بسیار زیادی در افزایش ضریب پایداری […]

به گزارش صفیر گیلان؛ ، عظیم بلبل آبادی امروز در نشست خبری با اشاره به پروژه‌های افتتاح‌شده در هفته دولت اظهار کرد: در ایام هفته دولت شاهد افتتاح چهار پروژه مهم و زیر بنایی استان باارزش ۳۱ میلیارد تومان بودیم.

وی بابیان اینکه پروژه‌های انتقال و فوق توزیع نقش بسیار زیادی در افزایش ضریب پایداری و اطمینان شبکه ایفا می‌کنند گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه از اواخر سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ کلید خورد که در هفته دولت سال جاری شاهد بهره‌برداری و افتتاح اولین سری از این پروژه‌ها در استان بودیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها حدود ۱۱۰ مگا ولت‌آمپر به ظرفیت نامی پست‌های فوق توزیع شهر رشت و انزلی اضافه شد.

بلبل آبادی افزود: ۱۱ کیلومتر مدار خط کابل زمینی ۶۳ کیلو، ولتی در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰ مگاوات آمپر افزایش ظرفیت داشتیم افزود: ۳۱ و نیم کیلومتر مدار هم به ظرفیت خطوط فوق توزیع استان اضافه شد بود.

وی افزود: تا پایان سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ حدود ۳۲۰ مگاوات آمپر به ظرفیت نامی پست‌های فوق توزیع استان اضافه خواهد شد.

بلبل آبادی با اشاره به مجموع موارد افزایش ظرفیت افزود: حدوداً ۵۸۰ مگا ولت‌آمپر به ظرفیت استان اضافه خواهد شد که معادل حدود هشت درصد ظرفیت پست‌های نامی استان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به میزان تعداد سرمایه‌گذاری سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ افزود: در سال گذشته چهار پروژه با بار مالی حدود ۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که امسال افزایش حدود ۴۰ درصدی را نسبت به هفته دولت سال گذشته شاهد هستیم.

بلبل آبادی با اشاره به میزان برق تولیدی گیلان برای کشور افزود: تولید برق در استان گیلان بیشتر از مصرف استان است و در فصول و ماه‌های مختلف سال بسیار شناور و گوناگون است و به‌طوری کلی حدود چهار و نیم تا هشت درصد تولید کشور در گیلان اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به شاخص تولید برق در استان گیلان افزود: افزایش حدود ۱۳ درصدی را در بخش تولید شاهد هستیم که در سال ۹۳ فاز دوم نیروگاه بخار سیکل ترکیبی پره سر که حدود ۳۲۰ مگاوات را به خود اختصاص می‌داد مورد بهره‌برداری قرار گرفت و حدود ۱۳ درصد به ظرفیت تولید نامی استان اضافه شد./فارس