به گزارش صفیر گیلان،رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در دیدار  با معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی چکیده ای از توانمندی های استان در حوزه دام را بیان  نموده و اظهار کرد: استان گیلان عمدتا وارد کننده گوشت قرمز می باشد و با برنامه ریزی های بعمل آمده و سرمایه گذاری صورت گرفته از […]

به گزارش صفیر گیلان،رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در دیدار  با معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی چکیده ای از توانمندی های استان در حوزه دام را بیان  نموده و اظهار کرد: استان گیلان عمدتا وارد کننده گوشت قرمز می باشد و با برنامه ریزی های بعمل آمده و سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی بخش خصوصی برآنیم تا در این حوزه به تولید موفقی دست یابیم.

 وی با اشاره به واحدهای تولیدی موفق استان گیلان و وجود تقاضا برای پرورش بوقلمون در استان خواستار عنایت ویژه مسئولین ذیربط به این موضوع شد و تاکید کرد؛ اعتقاد  ما بر اینست با رعایت موازین بهداشتی می توان در این زمینه گام های موثری برداشت.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه  ۲۵ درصد جوجه یکروزه و ۵ درصد گوشت کشور در استان گیلان تولید می شود گفت: عمده فعالیت‌های این بخش در قالب یکپارچه سازی در زنجیره تولید گوشت مرغ و تخم مرغ صورت می‌گیرد.

وی افزود: به همین دلیل تاکنون ابعاد نگران کننده‌ای به لحاظ رشد قیمت گوشت مرغ تاکنون در بازار استان وجود نداشته است و این حوزه به محض بالا رفتن ناگهانی قیمت‌ها با عرضه تولیدات خود با مناسب‌ترین قیمت تعادل در بازار به وجود می‌آورد.

وی افزود: ظرفیت های کنونی پاره ای از مرغداری های استان به گونه ای است که می توان با اصلاح و ایجاد تغییراتی، آنها را به سمت پرورش بوقلمون و بلدرچین سوق داد.

 در ادامه مهندس علی اکبرنژاد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان بیان داشت:

 با تغییر جزئی در ساختار پرورش مرغ مادر میتوان این فارم مرغداری را به فارم مادر بوقلمون تغییر داد که در این صورت حجم کمتری از سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت. وی اشاره نمود: ۴ فارم مادر در استان گیلان داریم

 معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی قول مساعد جهت بررسی موارد درخواستی پیرامون موضوع  پرورش بوقلمون در استان داده و در ادامه بیان داشتند: خوراک دام نیز یکی از دغدغه های مهم استان گیلان است و بررسی راهکارهای توسعه آن باید اختصاصا طی سفری جداگانه در آینده ای نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: تولید اقتصادی در فضایی محدود مورد توجه ویژه در استان گیلان می باشد چراکه طرح توسعه دامپروری استان بلحاظ کمبود زمین در شرایط اقلیمی موجود کاملا متفاوت است.