صفیر گیلان؛استاندار صبح امروز در دیدار با گروهی از جانبازان به نمایندگی از انجمن‌های راست قامتان و خانه‌ی نور ایرانیان بصیر گیلان گفت:  جانبازان شهدای زنده کشور هستند و هر خدمتی که در مقابل جانفشانی‌های آنان انجام شود، عین وظیفه است. صفیر گیلان به نقل از استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این دیدار که […]

صفیر گیلان؛استاندار صبح امروز در دیدار با گروهی از جانبازان به نمایندگی از انجمن‌های راست قامتان و خانه‌ی نور ایرانیان بصیر گیلان گفت:  جانبازان شهدای زنده کشور هستند و هر خدمتی که در مقابل جانفشانی‌های آنان انجام شود، عین وظیفه است.

صفیر گیلان به نقل از استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این دیدار که در دفتر کار وی برگزار شد با اشاره به اینکه همه‌‌ی ملت ایران اسلامی بدهکار جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا هستند افزود: شما عزیزان شهدای زنده‌ی کشور هستید و در روزهایی که میهن اسلامی نیازمند حضور شما در دفاع از مرزها بود، اوج فداکاری را به منصه‌ی ظهور گذاشته‌اید.

وی با بیان اینکه هر خدمتی در مقابل جانفشانی‌های شما انجام شود عین وظیفه است اظهار داشت: خدمات ارائه شده، بخش کوچکی در مقابل محدودیت‌هایی است که برای شما در مسیر دفاع از کشور بوجود آمده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه قطعاً خداوند در مقابل ایثار شما، اجر می دهد افزود: شما در مسیر آرمان‌های خود با خداوند متعال معامله کرده‌اید و این نافی حفظ احترام از سوی مردم و ارائه خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی نیست.

وی مردم را قدردان زحمات و تلاش‌های جانبازان و ایثارگران دانست و گفت: ممکن است بخش دولتی و دستگاه‌ها به هر دلیلی محدودیت‌هایی در انجام رسالت خود نسبت به این عزیزان داشته باشد اما از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: همه‌ی مردم، صرف نظر از هرگونه گرایش سیاسی و اجتماعی برای ایثارگران احترام قائل هستند.

وی اظهار داشت: در این میان قشر جوان جامعه که دوران دفاع مقدس را درک نکردند نیز قدردان زحمات شما هستند.

دکتر سالاری با بیان اینکه بخشی از استخدام نیروهای مورد نیاز از طریق صدور آگهی و به صورت شفاف و براساس مواد قانونی برگزار می‌شود گفت: بخش دیگری از جذب نیروها به صورت شرکتی و طرحی انجام می‌گیرد که در این خصوص از دستگاه‌های اجرایی استان ارائه آمار مطالبه کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه در جذب نیرو به صورت شرکتی و طرحی اگر سهمیه‌ی ایثارگران و موارد مشابه رعایت نشود قطعاً برخورد می‌کنم گفت: تأکید بنده بر این است که برای جذب نیرو به صورت شرکتی نیز باید از طریق آگهی و با برگزاری آزمون انجام گیرد و شیوه‌های دیگر به هیچ وجه مورد قبول نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: موارد ذکر شده در قانون باید در جذب نیروها با دقت رعایت شود تا در این بخش نظم خوبی حاکم شود.

وی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را ملزم به صدور ابلاغ برای دستگاه‌های اجرایی به منظور حضور نماینده‌ی جانبازان و ایثارگران در جلسات مرتبط با آنان کرد و افزود: در این جلسات باید در مواردی که مرتبط به جامعه‌ی ایثارگری است پیشنهادات و مطالبات آنان دریافت شود.

استاندار گیلان مناسب سازی اماکن و ساختمان‌های عمومی و نیز پیاده‌روها برای جانبازان و معلولان را جزء مقررات کلی کشور عنوان و خاطر نشان کرد: در اجرای صحیح این قانون باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد و نواقص احتمالی موجود نیز برطرف شود.

وی ارائه لایحه‌ی حمایت از ایثارگران در چهارمین سال از دولت تدبیر و امید را یکی از اقدامات موثر در جهت حمایت از این قشر دانست و افزود: عزم دولت و شخص رئیس جمهور برای حمایت از ایثارگران و سرکشی از آنان بسیار جدی است و در این خصوص به وزراء و استانداران تأکید ویژه دارد.

دکتر سالاری خاطر نشان کرد: حضور در جمع خانواده‌ی شهدا و ایثارگران باید اطلاع رسانی و به مردم منعکس شود تا آنان بدانند که این اقدام وظیفه‌ی اساسی مردم و دولتمردان است.

وی اظهار داشت: خدمات مورد نیاز مربوط به جانبازان از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به بنده منعکس تا گام‌های اساسی و موثر در جهت رفع آن برداشته شود.

در ابتدای این نشست نماینده‌ی انجمن‌های جانبازان در فضایی صمیمی مطالب و مشکلات خود را با استاندار گیلان در میان گذاشتند.