به گزارش صفیر گیلان؛نشست مشترک مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، سازمان منطقه آزاد انزلی، اداره کل ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات گیلان در دفتر معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد. در این نشست قائم مقام مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری […]

 
به گزارش صفیر گیلان؛نشست مشترک مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، سازمان منطقه آزاد انزلی، اداره کل ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات گیلان در دفتر معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
در این نشست قائم مقام مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ضمن معرفی شاخص ها و تبیین اهداف بنیاد امام رضا (ع) به تاریخچه جشنواره و حساسیت های ملی و بین المللی آن اشاره کرد و گفت: همه ما نسبت به امام هشتم دین داریم و باید برای اشاعه فرهنگ رضوی و عرض ارادت به امام رضا (ع) مشارکت گسترده ای داشته باشیم.
مهندس فیاضی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد انزلی اتفاق بزرگی برای استان گیلان به شمار می رود افزود: برگزاری جشنواره رضوی در منطقه آزاد می تواند اتفاق بزرگتری باشد، چرا که با نام امام رضا (ع) پای خبرنگاران، اصحاب رسانه و مدیران رسانه ای کشور به این منطقه باز خواهد شد و این از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.
وی اضافه کرد: امیدوارم منطقه آزاد انزلی با میزبانی هشتمین دوره جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های ایران، فضای جدیدی در بحث رسانه ای استان ایجاد کند.
در ادامه نماینده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر خانه های مطبوعات کشور گفت: جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها فرصت طلایی برای رسانه ها و منطقه آزاد خواهد بود که امیدوارم بهره برداری لازم از این فرصت انجام شود.
رنجبر افزود: این جشنواره می تواند تمام استان را تحت شعاع قرار دهد و حضور مدیران و خبرنگاران مطبوعات و رسانه های کشوری قطعا برای توسعه و معرفی ظرفیت ها و توانایی های منطقه آزاد انزلی حایز اهمیت خواهد بود.
وی یادآور شد: اسم امام رضا (ع) خیر و برکت دارد و امیدوارم این امر خجسته و مبارک به توسعه و تعالی استان گیلان و منطقه آزاد انزلی بیانجامد.
معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: توجه به اشاعه فرهنگ رضوی از اقدامات مهم حوزه فرهنگی منطقه آزاد است و ما نیز تمام سعی و تلاش خود را می کنیم تا در این حوزه گام های موثر و مطلوبی برداریم.
مهندس فاتحی افزود: تاکنون اقدامات فراوانی در زمینه معرفی فرهنگ رضوی انجام داده ایم مثل جشنواره کتابخوان رضوی در منطقه آزاد که آمار مطالعه مطلوبی نیز بدست آمد.
مهندس افقی، رییس روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد نیز ضمن تاکید بر برگزاری چنین جشنواره هایی گفت: برگزاری جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در منطقه آزاد ایده خوب و مناسبی است و انتخاب استان رسانه ای گیلان برای میزبانی آن در زمینه فعالیت های رسانه ای فرهنگ رضوی بسیار موثر و تاثیرگذار است.
وی یادآور شد: در زمینه برگزاری و اجرای جشنواره رضوی قطعا کمک خواهیم کرد و سعی می کنیم در هشتمین سال میزبانی این جشنواره بزرگ ملی در گیلان موثر واقع شویم.
گفتنی است فراخوان جشنواره رضوی به زوی منتشر خواهد شد و مراسم اختتامیه وتجلیل از برگزیدگان آن نیز ۲۸ تیرماه امسال در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.