به گزارش صفیر گیلان، سرهنگ پاسدار فردین میرزاپور در نشست خبری به‌مناسبت هفته بسیج سازندگی در فومن با بیان اینکه بسیج با بهره‌گیری از جوانان با ایمان و توانمند در عرصه‌های سازندگی و اقتصاد مقاومتی گام‌های موثری برداشته است گفت: در واقع می‌توان گفت با تشکیل بسیج سازندگی در سپاه، جهاد سازندگی مجدداً در […]

به گزارش صفیر گیلان، سرهنگ پاسدار فردین میرزاپور در نشست خبری به‌مناسبت هفته بسیج سازندگی در فومن با بیان اینکه بسیج با بهره‌گیری از جوانان با ایمان و توانمند در عرصه‌های سازندگی و اقتصاد مقاومتی گام‌های موثری برداشته است گفت: در واقع می‌توان گفت با تشکیل بسیج سازندگی در سپاه، جهاد سازندگی مجدداً در کل کشور احیاء شد.

فرمانده سپاه فومن اظهار داشت: بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و از زمان تاسیس تا به امروز بسیجیان جهادگرانه به میدان عمل آمده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج و سپاه از ابتدا تا به امروز در تمام عرصه‌ها به‌ویژه عرصه سازندگی، دفاع مقدس و دفاع از حریم حرم ثابت کرده که در میدان عمل است اذعان داشت: دفاع مقدس، دفاع از حریم و حرم و سازندگی و تولید و اشتغال، عرصه‌های پر افتخار بسیج است.

میرزاپور ابراز داشت: بسیج سازندگی به‌دنبال فرهنگ سازی و احیای ارزش‌های انقلاب است و با هدف محرومیت‌زدایی، تولید و اشتغال و عرصه‌های اقتصاد مقاومتی به‌دنبال آن است که محرومیت را از سیمای کشور پاک کند.

وی با تاکید بر اینکه مظهر تلاش برای تحقق شعار سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” بسیج سازندگی است گفت: در سال ۱۳۹۶ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در جامعه برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام و توانمندسازی اقتصاد داخلی، اقدامات قابل توجهی توسط بسیج سازندگی شهرستان انجام می‌شود.

فرمانده سپاه فومن با بیان اینکه بیش از ۱۰ برنامه در هفته بسیج سازندگی در این شهرستان برنامه ریزی شده است افزود: یادواره شهدای جهادگر شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و جهادگر، افتتاح ۵ واحد مسکن محرومان و افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در شهرستان فومن است.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی سپاه ناحیه فومن در بخش اقتصاد مقاومتی توانسته برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کند گفت: با کمک خیران در بحث محرومیت زدایی به ۴۰ خانوار محروم و کم برخوردار کمک‌هایی نظیر پرداخت نقدی، مصالح ساختمانی و تاسیساتی، خرید جهیزیه برای ۷ نوعروس، خرید لوازم التحریر و لباس برای دانش آموزان کم برخوردار و ارائه سبد کالا در شب عید به خانواده‌های بی‌بضاعت انجام شد.

میرزاپور تصریح کرد: با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در جشن نیکوکاری سال گذشته لوازم مورد نیاز دانش آموزان پرداخت شده است و در بحث محرومیت زدایی نیز با همکاری این نهاد اقدام به ساخت ۸۰ واحد مسکونی برای مددجویان این کمیته صورت داده‌ایم.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به اینکه در بسیج سازندگی در قالب اردوهای جهادی توانسته‌ایم در اردوهای یک روزه، ۵۰۰ نفر، اردوهای سه روزه، ۲۰۲ نفره، اردوهای هفت روزه، ۱۵۹ نفر و در اردوهای ده روزه دانش آموزی ۳۵ نفر به‌کارگیری کنیم افزود: چندین واحد آموزشی توسط بسیجیان مرمت و بهسازی شدند./منبع تسنیم