به گزارش صفیر گیلان؛نشست صمیمانه با سید ناصرحسینی پور نویسنده کتاب ” پایی که جا ماند” در تالار گفت و گوی شهرداری رشت برگزار شد. در این نشست سرهنگ باباپور، معاون اجرایی سپاه قدس گیلان، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت،محمد حسن علیپور،عضو شورای شهر رشت،محسن جعفری،رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان و فاطمه […]

به گزارش صفیر گیلان؛نشست صمیمانه با سید ناصرحسینی پور نویسنده کتاب ” پایی که جا ماند” در تالار گفت و گوی شهرداری رشت برگزار شد.

در این نشست سرهنگ باباپور، معاون اجرایی سپاه قدس گیلان، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت،محمد حسن علیپور،عضو شورای شهر رشت،محسن جعفری،رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان و فاطمه قدیمی،مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت حضور داشتند.

 

 

 

سخنگوی شورای شهر رشت: از مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای حذف درس شهید فهمیده از کتب درسی انتقاد کرد و بازگشت درس شهید فهمیده به کتب درسی را خواسته خانواده های شهدای گیلان و کشور دانست .

فاطمه شیرزاد،سخنگوی شورای شهر رشت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم اظهار داشت: امروز در تالار گفتگو شهر در رشت میزبان رزمندگان ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هشت سال دوران دفاع مقدس هستیم.

سخنگوی شورای شهر رشت بیان کرد: مسئولان باید در راه تداوم و استمرار ارزش ها،پاسداشت ایثارگران و شهدا که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است توجه ویژه ای داشته باشند.

شیرزاد تاکید کرد: اگر امروز مسئولان بر منصب و میز خدمت نشسته اند به خاطر خون بهای شهدا است و امنیت و آسایش امروز ما به خاطر شهید حججی ها است.

 

 

 

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان: اینکه امروز راه های نفوذ دشمن از مرزهای خاکی به مرزهای عقیدتی تغییر کرده است

محسن جعفری،رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ماه محرم اظهار کرد: هدف سازمان بسیج رسانه استان گیلان انسجام بخشی رسانه ها و افزایش ارتقای سواد رسانه ای استان است.

وی امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون و مدیون خون شهدا دانست و افزود: هرجا ندای مظلوم بلند می شود تمام جوانان غیور و ولایتمدار ما در صحنه هستند و امروز نیز در جایگاه مدافعان حرم از ارزش ها دفاع می کنند.

 

 

 

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه امروز راه های نفوذ دشمن از مرزهای خاکی به مرزهای عقیدتی تغییر کرده است گفت: اولویت دشمن نفوذ در خانواده ها و تغییر افکار است و دشمن قصد دارد جوانان ما را نسبت به نظام و دستآورد های نظام مایوس کند.

جعفری تاکید کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم و نگاه دشمن را به یاس تبدیل کنیم. وی رسانه را یک ابزار اثرگذار در دنیای امروز عنوان کرد و افزود: امروزه رسانه های بیگانه با انتشار اخبار دروغ قصد دارند جوانان ما را از اعتقادات خود دور کنند.

 

 

 

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان: دفاع مقدس برگرفته از نهضت عاشورا است

سرهنگ باباپور،معاون اجرایی سپاه قدس گیلان در این نشست اظهار کرد: دفاع مقدس ما برگرفته از نهضت عاشورا است.

وی هفته دفاع مقدس را یک پدیده بی نظیر در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: دفاع مقدس شگفتی منحصر به فردی را در حوزه های مختلف فرهنگی،اقتصادی،سیاسی و اجتماعی به وجود آورد.

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان مطرح کرد: ارتش ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی صرفاً یک ارتش آمریکایی بود و حتی اجازه تولید سیم خاردار هم نداشت .

سرهنگ باباپور تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس افتخارات زیادی را در عرصه های بین المللی کسب کردیم و امروزه استکبار جهانی قادر نیست دربرابر نیروهای مسلح ما دوام بیاورد و آمریکا اعتقاد دارد جزو ده کشور برتر نیروهای مسلح هستیم.

 

 

 

سید ناصر حسینی پور: در مکتب عاشورایی درس گرفتیم و بزرگ شدیم و مشکل اصلی نظام سلطه با ما در تفکر عاشورایی و تفکر حسین فهمیده ها است.

سید ناصر حسینی پور، رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس و نویسنده کتاب ” پایی که جا ماند” در این نشست اظهار داشت: در دهه شصت که در دوران ابتدایی بودیم پطروس قهرمان کتاب های درسی ما بود.

وی افزود: در حالی که در دهه شصت خاکریزهای ما در دوران دفاع مقدس قهرمان تولید می کرد پطروس در کتاب های درسی ما جا خشک کرده بود ولی پطروس برای ما قهرمان نشد.

این جانباز دوران دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: در کتاب های درسی با معرفی پطروس به عنوان قهرمان به ما ظلم کردند و اما بعدها با قرار دادن درس حسین فهمیده در کتب درسی این اشتباه را جبران کردند.

سید ناصر حسینی پور با اشاره به اینکه استراتژی دشمن در دوران دفاع مقدس شیوه کلاسیک بود مطرح کرد: ما با شیوه عاشورایی تن برابر شمشیر و تن برابر تانک موفق به پیروزی شدیم.

 

 

 

جانباز دوران دفاع مقدس با انتقاد از حذف درس شهید حسین فهمیده از کتب درسی اظهار کرد: هدف از درس شهید فهمیده این بودکه قلب های نسل جدید با حسین فهمیده ها گره بخورد.

ناصر حسینی پور با اشاره به مظلومیت شهید حججی اظهار کرد: اگر صنعت گریم بخواهد خباثت و پلیدی قاتل او را به تصویر بکشد از عهده این کار برنمی آید.

وی تاکید کرد: ما در مکتب عاشورایی درس گرفتیم و بزرگ شدیم و مشکل اصلی نظام سلطه با ما در تفکر عاشورایی و تفکر حسین فهمیده ها است.

ناصر حسین پور خاطرنشان کرد: امروزه تفکر عاشورایی به عنوان تنها صادرات با افتخار ما به ملت های آزاده خواه عرضه می شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در پایان این مراسم از سید ناصر حسینی پور،نویسنده کتاب ” پایی که جا ماند” قدردانی به عمل آمد.

 

تعداد بازدید:۴۱