به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از فومن جعفرزاده قائم مقام حمل و نقل همگانی شهرستان فومن با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی رانندگان عمومی پلاک ع(رشت-فومن) از مد تها پیش مطرح بوده گفت:این در حالی است که تعداد زیادی از رانندگان شخصی بدون هیچ گونه موانعی با ایجاد گره ترافیکی در داخل شهر فعالیت دارند. […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از فومن جعفرزاده قائم مقام حمل و نقل همگانی شهرستان فومن با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی رانندگان عمومی پلاک ع(رشت-فومن) از مد تها پیش مطرح بوده گفت:این در حالی است که تعداد زیادی از رانندگان شخصی بدون هیچ گونه موانعی با ایجاد گره ترافیکی در داخل شهر فعالیت دارند.
امروز در شهر فومن و در ورودی شهر در خیابان امام شاهد حضور خودروهای پلاک عمومی ع (رشت،فومن)و نیز تاکسی های حمل شهروندان داخل شهر و تعدادی ماشینهای حمل مسافران به روستای گو شلوندان که هر سه نوع وسیله نقلیه در ورودی شهر و خیابان اصلی در جلوی بانک ملی خود نمایی و باعث شده تا شهروندان هر لحظه شاهد درگیری بین این رانندگان و نیز مشکل تردد بوده و مسافر سر در گم در بین ماشینهای مختلف باشد .
برای روشن شدن این موضل شهری در حمل و نقل از مسئول حمل و نقل شهرستان خواستیم تا بیشتر موضوع را برای ما و شهروندان توضیح دهد که ایشان افزودند: از مدتها پیش موضوع مشکلات معیشتی رانندگان عمومی پلاک ع در جلسات مختلف توسط مسئول امور حمل و نقل و پایانه ها مطرح بوده است.
جعفرزاده با اشاره به اینکه رانندگان عمومی پلاک ع (فومن-رشت ) با دارا بودن کارت هوشمند و بیمه سر نشین و دیگر مدارک لازم و با توجه به اینکه تنها منبع درآمد شان حمل و نقل مسافر می باشد گفت: این رانند گان به نداشتن مسافر و اینکه جمع کثیری از رانندگان شخصی بدون هیچ گونه موانعی در داخل شهر و ورودی شهر با ایجاد گره های ترافیکی همچنان فعالیت دارند و مسافران را در داخل شهر برای رشت انتقال و در نتیجه مسافر تمایلی به ایستگاه امدن نخواهد داشت اعتراض دارند.
جعفرزاده قائم مقام حمل و نقل شهرستان فومن تصریح کرد؛این موضوع به دفعات در کمیته مربوطه رسیدگی و در نهایت مقرر شد،تعداد دو دستگاه خودروی عمومی پلاک ع به صورت موقت و نوبتی در خیابان امام خمینی (ره)رو بروی بانگ رفاء مستقرو به حمل مسافر اقدام و در عوض خودروهای شخصی با همکاری و مساعدت پلیس محترم راهور از آن مکان جمع آوری گردند.
این مسئول با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری فومن هیچ گاه بدون هماهنگی با مراجع زیربط و دریافت مجوزهای لازم اقدام به اجرای امور ننموده و نمی نماید گفت:آن چه در سطح شهر برای بهبود تردد و روان سازی ترافیک انجام می پذ یرد یقینا پس از جلسات متعدد و کار کارشناسی شده و کسب مجوزهای لازم با در نظر گرفتن خیر و صلاح شهروند ان صورت می گیرد.
جعفرزاده همکاری و مساعدت عزیزان راهنمایی و رانندگی را در به حداقل رساندن مشکلات بسیار موثر خواند و گفت:حمل و نقل مسافر بدون مجوز های لازمه خلاف مقررات بوده و افراد می توانند نسبت به حمل و نقل اعم از درون شهری و برون شهری از دستگاهای مربوطه مجوز لازم را دریافت نمایند.
وی افزود: دریافت مجوز های لازمه توسط رانندگان حمل و نقل مسافربری می تواند در صورت وقوع حوادث و سوانح احتمالی کمک کند زیرا از پوشش کامل