به گزارش صفیر گیلان؛ حجت الاسلام ذکریا نیکویی، معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور امروز( ۲ اسفند) در جریان سفر یکروزه خود به  شهرستان استارا در جمع خبرنگاران، گفت: توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص اخلاق در رسانه باید مورد توجه خبرنگاران قرار بگیرد. وی با بیان اینکه صداقت در خبرنویسی و تهیه […]

به گزارش صفیر گیلان؛ حجت الاسلام ذکریا نیکویی، معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور امروز( ۲ اسفند) در جریان سفر یکروزه خود به  شهرستان استارا در جمع خبرنگاران، گفت: توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص اخلاق در رسانه باید مورد توجه خبرنگاران قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه صداقت در خبرنویسی و تهیه خبر باعث رشد و شکوفایی رسانه ها می‌شود، تصریح کرد: کسانی که قلم رسا و زبان گویای جامعه هستند باید صداقت را به عنوان مهم ترین اصل برای خود در نظر بگیرند.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه رسانه ها در انتخاب منابع خبری باید دقت کرده و از منابع معتبر استفاده کنند، اظهارکرد: پروردگار متعال در قرآن بر معتبر بودن منبع خبر تأکید فراوان کرده و از بندگان خود می‌خواهد که در خصوص اخباری که شنیده اند تحقیق و پرس و جو کنند.

حجت الاسلام نیکویی به ویژگی های یک خبرنگار انقلابی اشاره کرد و افزود: یک خبرنگار انقلابی باید با اخلاق باشد و منافع عموم جامعه را بر منافع شخصی و جناحی ترجیح دهد.

وی اضافه کرد: خبرنگارانی که در عرصه رسانه صاحب قلم رسا و صدای برنده ای هستند در احزاب و گروه های خاص به خاطر برخی منافع شخصی قلم فروشی می‌کنند و این ضعف بزرگ برای یک خبرنگار است.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه در رسانه های داخلی خبرنگار انقلابی زیاد داریم، خاطرنشان کرد: خبرنگار انقلابی بودن حائز اهمیت بوده و به موقع در صحنه بودن، شجاع بودن، شفاف‌سازی کردن، در نظر گرفتن مصالح نظام و منافع مردم از ویژگی‌های یک خبرنگار انقلابی است.

حجت الاسلام نیکویی گفت: در عصر کنونی کنترل افکار عمومی در دست رسانه ها است و اگر خبرنگاران به موقع و انقلابی عمل کنند می‌توانند برای جامعه مفید واقع شوند./شبستان