صفیر گیلان؛علی مقصودی با اعلام اینکه آمادگی کافی برای مواجهه با برف وجود دارد گفت: جلسات مکرر و مکاتبات متعددی در این خصوص انجام شده است و ملزومات این موضوع تهیه شده است. معاون خدمات شهر شهرداری رشت تصریح کرد: با توجه به محدودیت ماشین آلات، با بخش خصوصی هم قراردادی در خصوص ماشین […]

 

صفیر گیلان؛علی مقصودی با اعلام اینکه آمادگی کافی برای مواجهه با برف وجود دارد گفت: جلسات مکرر و مکاتبات متعددی در این خصوص انجام شده است و ملزومات این موضوع تهیه شده است.

معاون خدمات شهر شهرداری رشت تصریح کرد: با توجه به محدودیت ماشین آلات، با بخش خصوصی هم قراردادی در خصوص ماشین آلات منعقد شده است.

مقصودی در ادامه گفت: حدود نیمی از ظرفیت ناوگان خودرویی مربوط به شهرداری و نیمی دیگر متعلق به بخش خصوصی است و آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم شهروندان از بارش این برف لذت ببرند، افزود: اولویت ما این است که اجازه مسدود شدن خیابان ها و معابر اصلی را ندهیم.

علی مقصودی اظهار داشت: پس از معابر اصلی به کوچه ها و معابر فرعی نیز ورود خواهیم کرد و پیشاپیش از شهروندان بابت تمامی همکاری ها با مجموعه مدیریت شهری تشکر می کنیم.

معاون خدمات شهر شهرداری رشت از شهروندان درخواست کرد که زباله ها را به سر کوچه های اصلی انتقال دهند تا در جمع آوری زباله خللی ایجاد نشود.

مقصودی با اعلام اینکه ۳۲ اتوبوس و خودروهای حمل و نقل عمومی از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ساعت ۲۲ در سطح شهر فعال هستند گفت: تا آنجا که امکان دارد شهروندان از خودروی حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

معاون خدمات شهر شهرداری رشت با تاکید بر کنترل لوله های بخاری توسط شهروندان هشدار داد: پیش از بارش برف شهروندان نسبت به حضول اطمینان از عدم انسداد لوله های بخاری اقدام نمایند تا شاهد حوادث ناگواری در این زمینه نباشیم.

علی مقصودی با اعلام اینکه ۱۳ خودروی آتش نشانی به صورت شبانه روزی در سطح شهر گشت زنی خواهد کرد گفت: ماشین آلات برفروبی در نظر گرفته شده توسط شهرداری رشت با توجه به ظرفیت بخش خصوصی در مجموع ۱۱۶ دستگاه است.

وی در ادامه گفت: از این تعداد ۱۷ عدد تیغه برفروب و مابقی شامل گریدر، لودر، بیل بکهو، بابکت و … است.

علی مقصودی در ادامه به استقرار ماشین آلات برفروب در نقاط از پیش تعیین شده از صبح شنبه پرداخت و گفت: حرکت ناوگان خودرویی شهرداری رشت به سمت نقاط تعیین شده از ساعت ۸ صبح شنبه آغاز خواهد شد.

معاون خدمات شهر شهرداری رشت از فعالیت ۲۲۸ نفر از نیروهای سازمان سیما منظر و ۳۵۶ نفر از سازمان مدیریت پسماند برای برفروبی خبر داد و افزود: در خصوص بحث جمع آوری زباله نیز کارخانه کود آلی به عنوان محل دپوی اضطراری در صورت نیاز در نظر گرفته شده است.

مقصودی همچنین به فعالیت ۲۴ ساعته مرکز کنترل ترافیک با ۳۲ دوربین به منظور پایش تصویری شرایط برف در سطح شهر اشاره کرد.

وی در پایان از دستور شهردار رشت برای پرداخت به موقع پاداش ها در حین بارش برف خبرد