به گزارش صفیر گیلان، بارش متناوب باران ، ظغیان رودخانه ها و سیل در شفت سبب خسارت به زیرساخت های عمرانی در این شهرستان شفت شد . مصطفی سالاری استاندار گیلان، علی اوسط اکبری مقدم سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان  ،مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها و دیگر مسئولان استانی  با همراهی محمدرضا […]

به گزارش صفیر گیلان، بارش متناوب باران ، ظغیان رودخانه ها و سیل در شفت سبب خسارت به زیرساخت های عمرانی در این شهرستان شفت شد .

مصطفی سالاری استاندار گیلان، علی اوسط اکبری مقدم سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان  ،مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها و دیگر مسئولان استانی  با همراهی محمدرضا محسنی فرماندار شفت و حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از مناطق سیل زده شهرستان شفت بازدید نمودند .

مسدود شدن راه ۳۶ محور مواصلاتی و جاده ای در گیلان

استاندار گیلان در حاشیه بازدید از مرکز دهستان چوبر شفت گفت : بیشتر شهرستان های گیلان از روز گذشته درگیر سیل هستند .

وی با بیان اینکه در روز گذشته توانستیم با وجود بارش ها در مناطق جلگه ای گیلان ، آب های سطحی را به نحوی مدیریت نماییم تا خسارتی چندانی وارد نگردد  افزود : امروز با شدت گرفتن بارش باران در مناطق کوهستانی و افزایش سرعت جریان آب  حجم خسارات افزایش یافت .

shaft (2)

دکتر سالاری با اشاره به اینکه تا کنون راه ۳۶ محور مواصلاتی و جاده ای  در گیلان مسدود شده است افزود : آب شرب بیش از ۱۱ هزار خانوار در این استان قطع شده و در برخی نقاط نیز قطعی برق داریم .

وی در ادامه با بیان اینکه ورود آب به داخل منازل مسکونی و واحدهای تجاری سبب تحمیل خسارت به مردم شده است افزود : مدیریت جریان آب و کنترل سیل در حال حاضر اولویت دستگاه های ذیربط است و پس از آن میزان خسارات ها برآورد و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه میزان بارش و خسارات در شهرستان شفت نیز قابل توجه است افزود : سرعت بالای آب در مناطق کوهستانی حاشیه رودخانه ها را تهدید می کند و ساماندهی رودخانه ها می تواند مخاطرات را  در بارندگی های آتی کمتر کند.

خسارات قابل توجه سیل در شش شهر گیلان

علی اوسط اکبری مقدم نیز در این گفتگو به پیش پینی های هواشناسی مبنی بر بارندگی  و سیل در گیلان اشاره و تصریح نمود : بارش شدید باران و سیل در تعدادی از شهرستان های گیلان به ویژه تالش ، املش ، شفت ، فومن ، لنگرود و رودسر خسارات قابل توجهی به بار آورده است.

shaft (13)

سرپرست معاونت استانداری گیلان از تخریب برخی منازل مسکونی ، معابر و خطوط آب و برق در جریان سیل اخیردر این استان خبر داد و افزود :بسیاری از سردهنه های رودخانه ها که برای آبیاری مزارع در روستاها استفاده می شوند تخریب شده اند که باید برای سال زراعی جدید بازسازی شوند .

خسارت ۱۵ میلیارد ریالی سیل در شهرستان شفت

محمدرضا محسنی فرماندار شفت نیز با بیان اینکه در برآوردهای اولیه طغیان رودخانه ها سبب خسارت ۱۵ میلیارد ریالی به زیرساخت های عمرانی و خدماتی این شهرستان شده است افزود : آبگرفتگی پل های آبنما در جیرده ، سفید مزگی ، چوبر، خطیبان و بداب راه ارتباطی بسیاری از روستاها را قطع نموده است که دستگاه های ذیربط در حال خدمات رسانی هستند .

IMG_6605 (1)

وی از رانش زمین در محور امامزاده اسحاق ، امامزاده ابراهیم (طالقان) کمسار ، سله مرز و برخی دیگر از روستاهای شفت خبر داد و افزود : پل خرمکش ، توسه سیاهمزگی ، لپوندان و  سیاه کش در محور چنار رودخان و برخی از روستاهای دیگر دچار آبگرفتگی شده اند و برخی از جاده های حاشیه رودخانه ها دچارت خسارت شده اند و در تلاش هستیم هرچه زودتر اوضاع به روال قبل بازگردد .