به گزارش صفیر گیلان/ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان با اشاره به وضعیت خسارت برف در روستاهای گیلان اظهار کرد: با وجود خسارت بارش برف به تاسیسات آبرسانی ۷۲ روستا در ۱۱ شهرستان گیلان، اختلالی در تأمین آب آشامیدنی روستاهای استان ایجاد نشد. وی با بیان اینکه در برف اخیر به […]

به گزارش صفیر گیلان/ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان با اشاره به وضعیت خسارت برف در روستاهای گیلان اظهار کرد: با وجود خسارت بارش برف به تاسیسات آبرسانی ۷۲ روستا در ۱۱ شهرستان گیلان، اختلالی در تأمین آب آشامیدنی روستاهای استان ایجاد نشد.
وی با بیان اینکه در برف اخیر به چهار روستای گیلان آبرسانی شده است، تصریح کرد: نوسانات برق در چهار روستای رشت، فومن و شفت موجب قطعی موقت آب شرب شده بود که به منظور برطرف کردن این مشکل از تانکرهای سیار آبرسانی استفاده شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از توزیع ۴۰ هزار لیتر آب شرب سالم و بهداشتی توسط تانکرهای حامل آب در روستاهای مذکور خبر داد و گفت: اکنون آب آشامیدنی این روستاها برقرار است و مشکلی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه بارش برف بیش از ۶ میلیارد و ۳۸۴ میلیون ریال به تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان خسارت وارد کرد، یادآور شد: به دلیل بارش برف سنگین در ۱۱ شهرستان خسارت وارد شد.
فرامینی بیشترین خسارت وارده را شکستگی خطوط انتقال و توزیع، سوختگی پمپ‌های آب و تابلو برق‌ها، تخریب چشمه و ترکیدگی کنتورها عنوان کرد و گفت: با وجود خسارت وارده، در روزهای گذشته آب شرب تمام روستاهای گیلان در نقاط کوهستانی و جلگه‌ای برقرار بود.
وی آبرسانی سیار را یکی از روش‌های فوری و اضطراری به منظور جبران کم آبی روستاها دانست و خاطرنشان کرد: شرکت آبفار گیلان دارای ۱۲ دستگاه خودروی آبرسانی سیار است.
مدیر عامل آبفار گیلان با اشاره به اینکه در روستاهای قطعی آب با ارسال دیزل ژنراتور و تأمین برق اضطراری در تاسیسات آبرسانی آبرسانی شده است، اظهار کرد: قطعی و نوسانات برق در برخی از روستاها موجب اُفت فشار و قطعی موقت آب شرب روستاییان شده بود.
به گفته وی، اکنون ۲۷۳ هزار و ۷۰۸ مشترک در یک‌هزار و ۷۶۲ روستای گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.