به گزارش صفیر گیلان؛اولین جلسه ستاد برگزاری جشنواره ملی مطبوعات گیلان عصر روز دوشنبه با حضور نمایندگان استانداری گیلان، ارشاد اسلامی، صدا و سیما، منطقه آزاد و هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان برگزار شد. در این جلسه ابتدا رییس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: با توجه به توانایی های […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛اولین جلسه ستاد برگزاری جشنواره ملی مطبوعات گیلان عصر روز دوشنبه با حضور نمایندگان استانداری گیلان، ارشاد اسلامی، صدا و سیما، منطقه آزاد و هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان برگزار شد.
در این جلسه ابتدا رییس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: با توجه به توانایی های موجود قطعا می توانیم جشنواره آبرومندانه ای را در گیلان برگزار کنیم و از آنجایی که جشنواره امسال در بیستمین سال تاسیس خانه مطبوعات و یکصد و دهمین سال تاسیس روزنامه خیرالکلام در گیلان است، نشان از غنای فکری، فرهنگی و رسانه ای استان دارد.
حسین داداشی افزود: اولین جشنواره ملی مطبوعات گیلان نیمه اول آذرماه امسال به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد و هدف از آن ارتقای جایگاه رسانه ای استان و فعالان این حوزه می باشد که نشریات مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری می توانند از این فرصت و مزیت ایجاد شده نهایت بهره و استفاده را ببرند.
وی اضافه کرد: جشنواره ملی مطبوعات گیلان می تواند پتانسیل رسانه ای موجود در استان را تقویت و به کشور تعمیم دهد و در واقع فرصت طلایی برای توسعه فضای رسانه ای استان گیلان ایجاد نماید.
داداشی ضمن تقدیر از میزبانی منطقه آزاد و مساعدت های مهندس مسرور، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، اظهار داشت: اعتقاد دارم باید از شرایط فراهم شده بهره لازم را برد و کار ارزشمند و ماندگاری را برجا گذاشت.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین محورهای این جشنواره ارج نهادن به تلاشگران و فرهیختگان واقعی حوزه رسانه و مطبوعات است که به آن خواهیم پرداخت، ضمن اینکه به شناسایی ظرفیت های و قابلیت های رسانه ای استان نیز توجه خواهیم داشت و مهم تر از همه انتقال تجارب و اندیشه های رسانه ای و همچنین معرفی توانایی ها و قابلیت های منطقه آزاد انزلی به صورت ویژه از مهم ترین مباحث مدنظر خانه مطبوعات گیلان در جشنواره ملی مطبوعات خواهد بود.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز ضمن تشکر از اعضای ستاد اولین جشنواره ملی مطبوعات گیلان گفت: منطقه آزاد انزلی فرصت مناسبی برای توسعه همه جانبه استان است و رسانه های استان نیز می توانند به خوبی از این مزیت بهره لازم را ببرند.
کریم خورسندی افزود: خوشبختانه وفاق موجود نزد هیات مدیره فعلی خانه مطبوعات و عزمی که برای برگزاری جشنواره ایجاد شده ستودنی است و حضور مدیران و متولیان فرهنگی استان در ستاد جشنواره مایه امیدواری و دلگرمی خواهد بود.
وی اظهار داشت: طبق موافقت اعضای ستاد برگزاری جشنواره ملی مطبوعات گیلان، آثار رسانه ای که از اول آبان ۱۳۹۵ لغایت اول آبان ۱۳۹۶ را که تا ۱۰ آبان۱۳۹۶ به دبیرخانه جشنواره ارسال شود برای انتخاب آثار برتر به هیات داوران تحویل خواهد داد.
مدیر عامل خانه مطبوعات یادآور شد: جشنواره در ۶ بخش گزارش، سرمقاله و یادداشت، تیتر، عکس، مقاله و مصاحبه برگزار می شود و محور اصلی آن نیز در راستای نقش مناطق آزاد در بحث اقتصاد مقاومتی، میرزا و نهضت جنگل و … خواهد بود که فراخوان آن به زودی منتشر می شود.

خورسندی اضافه کرد: طبق هماهنگی اعضای ستاد مراسم اختتامیه صبح روز پنجشنبه ۹ آذرماه همزمان با آغاز هفته وحدت با اعلام برترین های جشنواره به کار خود خاتمه خواهد داد.
شایان ذکر است در اولین جلسه ستاد برگزاری جشنواره ملی مطبوعات گیلان یوسف گلشن (رییس روابط عمومی و امور بین المللی استانداری گیلان) محمد نیک بخش (رئیس اداره مطبوعات ارشاد اسلامی گیلان) حسن طالب پور (معاون صدا و سیمای گیلان) امین افقی (رئیس روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد ) و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان حضور داشتند.