به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ،رئیس دانشگاه پیام نور فومن با اشاره به اینکه زیبنده نیست دانشگاه پیام نور در چنین فضایی به کار خود ادامه دهد گفت باید با همدلی و همراهی مسئولان شهرستان از جمله فرماندار و نماینده دانشگاه پیام نور به مکان و فضای دیگری که در شان و منزلت دانشجویان است […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ،رئیس دانشگاه پیام نور فومن با اشاره به اینکه زیبنده نیست دانشگاه پیام نور در چنین فضایی به کار خود ادامه دهد گفت باید با همدلی و همراهی مسئولان شهرستان از جمله فرماندار و نماینده دانشگاه پیام نور به مکان و فضای دیگری که در شان و منزلت دانشجویان است انتقال داده شود .
به گزارش اختصاصی صفیر گیلان / دانشگاه پیام نور به عنوان ابر دانشگاه دولتی ایران و مولود انقلاب اسلامی با شعار آموزش برای همه،همه زمان و همه مکان از دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است.
امروزه دانشگاه پیام  نور با قریب به یک میلیون دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری نقش بی بدیل در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارامد ایفا می کند و از بازوان قدرتمند وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است.
دانشگاه پیام نور توانسته با عمر کوتاه و پر بار خود تاثیراتی چشمگیر در عرصه علمی و فرهنگی ،آموزشی، تحقیقات و  در سراسر کشور داشته  و عدالت آموزشی را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برقرار کند  .
دانشگاه پیام نور در نقاط کشور با بهرمندی از ساختمان و امکانات جهت رفاء حال دانشجو و دادن سرویس توانسته جذب دانشجو را در هر شهرستان در حد ایده ال به خود اختصاص دهد و اما…..
دانشگاه پیام نور فومن در قاب نگاه دانشجو
اگر در گذر از شهر فومن و با نگاه به مراکز و نهاد های دولتی و آموزشی و رفاحی نگاهتان به دانشگاه پیام نور رسید بدانید که دانشجویان این دانشگاه صرفا برای علم اموزی امدند نه چیز دیگر..
این دانشگاه در درب ورودی خود نام چندین نهاد و ارگان را با تابلوهای کم رنگش یدک می کشد از جمله دانشگاه پیام نور،مرکز آموزشی بهورزی فومن،کلینیک بیمارستان امام حسن مجتبی و تابلوهایی که با اهن سرد و سفیدش حس کنجکاویتان را بیشتر می کند.
با ورود به این دانشگاه حضور کارگران را در بخشی از حیات که در حال ساخت و سازساختمان جدید کلینیک بیمارستان هستند مشاهده و در سمتی دیگر جوانان بهورز را که با لباسهای سفیدشان در حال رفت و امد هستند خواهید دید و در جای جای این محوطه دانشجویانی بی ادعا و جویای علم را و در   گوشه ی نیز سالن ورزشی شبکه بهداشت،کانون بازنشستگان شبکه بهداشت،پارک وسایل نقلیه اطباء و اساتید و کارکنان و منزل سرایداری و در جای ،جای این فضای آموزشی می توان شاهد ….. باشید.
ساختمان دانشگاه پیان نور با دربهای اهنی سرد و بی رنگ و اتاقهایی که برخی از انها شبیهه سردخانه است و جای خالی سرویس دهی به دانشجو و فارغ از حتی یک اب سرد کن.

اینجا که هستی تشنه ،تشنه خواهی ماند چون هیچ  نوشیدنی و خوردنی در دسترس نیست مگر اینکه دانشجو با کوله پشتی پر کتاب در گوشه ای از کوله پشتی بطری ابی گذاشته باشد.

کلاسها را اگر ورود کنی  شاهد خواهی بود که ذره ای به کلاس دانشجویی شباهت نداردزیرا دیوارهای این کلاسها  با بی رنگیش و تابلو و صندلی هایش همه حس کمبود  و محرومیت را به دانشجو م رساند و سردی کلاس که با وجود بخاری شما را به دههای دور می برد انجا که از امکانات خبری نبود.

و در کل فضای دانشگاه برای این دانشجویان عزیز فقط در حد ساعاتی تحمل سختی هاست و شاید این هم تجربه خوبی باشد در زمانی که اکثر  دانشجویان دانشگاهای دیگر در فضای عالی تحصیل می کنند ولی دانشجوی پیام نور فومن در کلاس از سرما دست در دست می فشارد تا گرما را حس کند و  …..
و اما اگر درب سرویس بهداشتی باز بود حنما در اولین نگاه نامش را از روی ان بر خواهید داشت جون سرویس بهداشتی نیست.
هر چه از دانشگاه پیام نور فومن بگوییم کم گفتیم اما این دانشگاه در باورم که به دانشگاههای دیگر نیز سر زدم بهترین و مهجبه ترین دانشجویان و استادان را در کنار محرومیتهای خود دارد اساتیدی که با جان دل به دانشجو علم را اموزش می دهند و این شاید تمام کمبودها را پوشش دهد.
اما شنیده ها حاکی بر این است که این دانشگاه به زودی به علت اینکه برای علوم پزشکی است و ساختمان کلنیک بیمارستان نیز در آن در حال احداث است باید به زودی به مکانی دیگر انتقال داده شود .

دکتر بهزاد حمیدی فر در گفتگوی اختصاصی با ما گفت:
دانشگاه پیام نور برای علوم پزشکی است و ما اجاره ای اینجا نشستیم و ساختمان کنونی به دلیل چند منظوره بودن دارای مشکلات متعدد و این امر باعث رنجش دانشجو و اساتید است.
وی با اشاره به اینکه ساختمان جدید دانشگاه پیام نور فومن با ۴۰ درصد پیشرفت در سه طبقه با ۲۳۰۰ متر زیر بنا در حال احداث است گفت: در مراسم کلنگ زنی این دانشگاه قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه پیام نور کشور و معاونین ایشان حضور داشتند.
وی دانشگاه پیام نور را با پنج رشته کارشناسی و حدود ۱۰۰۰ دانشجو ی فعال با سه عضو هیئت علمی و استادمدعوخواند و اظهار کرد: تعداد زیادی از دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه در آزمونهای قضاوت ،وکالت و … طی چند سال شرکت داشته و امروز مشغول به کار هستند..
رئیس دانشگاه پیام نور فومن به بومی گزینی دانشجو اشاره و افزود: بومی گزینی دانشجو اسیبهای اجتماعی و فرهنگی را به حداقل رسانده و دانشجو ساعاتی در دانشگاه و ساعاتی در کنار خانواده هست.
وی از شهریه کم و استفاده از اساتید مجرب در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: ما در این دانشگاه اگر چه ساختمان مجلل و منظمی نداریم و مشکلات هست ولی دانشجویان ما دانشجویان بزرگ و شریف و نجیب هستند که افتخار افرینی اینها در مسابقات علمی،آموزشی و ورزشی و … مایه فخرو مباهات است و ما به دانشجویانمان افتخار می کنیم.
دکترحمیدی فر با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل در این ساختمان برای رفاه حال دانشجو فراوان دیده می شود گفت: دانشجویان ما برای رسیدن به اهداف والای دانشگاه همدوش با مسئولین از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند
حمیدی فر از اجرایی شدن برنامه ها در این دانشگاه به ویژه برنامه های فرهنگی در مناسبتها،برگزاری مسابقات قرانی وغیرو…گفت: افتخار افرینی دانشجویان در مسابقات قران و ورزشی از جمله افتخارات دانشجویان دانشگاه پیام نور است.
حمیدی فر تاکید کرد؛ زیبنده نیست که مجموعه دانشگاهی پیام نور فومن در چنین فضایی به حیاط خود ادامه دهد
وی با اشاره به اینکه زیبنده نیست که مجموعه دانشگاهی پیام نور در چنین فضایی به کار خود ادامه دهد گفت:دانشجو و استاد با شان و منزلت و جایگاه ونیز شهرستان فومن به دلیل وجود بزرگان دینی، علمی ، فرهنگی و هنری برتر در جهان و کشور می طلبد تا مسئولان از جمله فرماندار،نماینده،امام جمعه به این مرکز علمی توجه خاص کنند زیرا دانشگاه پیام نور و دانشجو موتور محرکه توسعه منطقه هستند .
وی امیدوار شد تا با نگاه مسئولان به این مسئله خطیر این واحد دانشگاهی به محل تحصیل عالیه تبدیل تا دانشجو با ارامش خاطر به تحصیل علم و معرفت بپردازد.ر
دکتر عظیم یکتا رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان
در تهیه این گزارش نزد دکتر ابولقاسم عظیم یکتا که به تازگی بر صندلی ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تکیه زده رفتیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان با اشاره به اینکه همه ما طالبان علم و علم اموزی هستیم گفت: این ساختمان و محدوده و زمینش برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و دانشگاه پیام نور در واقع مستاجر و برای مدتی محد ود می توانند در این ساختمان بمانند تا ساختمان جدید احداث شود.
وی افزود: ما در آن محدوده ساختمان بهورزی که ساکن انجا هستند و بهورزان ما باید در امنیت و ارامش باشند و نیز  همچنین در حال احداث ساختمان جدید در ان زمین برای کلنیک بیمارستان هستیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه مثل بچه های ما هستند و ما طالب اموزش هستیم ولی این محیط برای دانشجو مناسب نیست. .
وی تعامل را مهمترین اهداف بین سازمانی خواند و گفت: ما با تعامل با مسئولان و رواسا برای ابادانی شهر گام بر می داریم ولی این دانشگاه باید به مکان خودش انتقال یابد.
وی واگذاری این ساختمان را در گذشته به دانشگاه پیام نور یک مسکن خواند و گفت: استفاده از مسکن همیشه کار امدی خوب خودش را ندارد.
وی امیدوار شد مشکلات دانشگاه پیام نور فومن با همدلی و هماهنگی مسئولان  به زودی  به مکان دیگر انتقال پایا و دانشجویان در فضای با نشاط و بهداشتی به علم اموزی بپردازند.
و اما مسئولانی که سوال ما را بی پاسخ گذاشتند!!!!!!

تهیه گزارش؛زلیخا صفری راسته کناری