به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در همایش مدیریت بحران و کارگروه پسماند که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت با حضور دهیاران و مدیران برگزار شد گفت:: موفقیت امروز شهرستان شفت در کنترل و مدیریت بحران به دلیل وجود تعامل و همکاری همه دستگاه و استفاده از […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در همایش مدیریت بحران و کارگروه پسماند که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت با حضور دهیاران و مدیران برگزار شد گفت:: موفقیت امروز شهرستان شفت در کنترل و مدیریت بحران به دلیل وجود تعامل و همکاری همه دستگاه و استفاده از تمام ظرفیت شهرستان اس و این به معنای این است که نماینده عالی دولت در شهرستان توانسته دستگاهای اجرایی و مردم و ظرفیتها را در کنار هم بگزارد و در بحران به موفقیتهایی در استان دست پیدا کند.

حجت السلام مهدی افتخاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در میان کارکنان جمعیت هلال احمر، افزود: ایشان فرمودند تحرک و حضور دائم مسئولان در  همه زمان ها و در حوزه های مختلف دو نکته ای است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و نباید این گفته مختص هلال احمر باشد بلکه مسئولان نظام نیز باید پرتحرک و حضورمداوم در عرصه ها داشته باشند.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه د با  این تحرک ها و حضورهای به موقع است  که نواقص و مشکلات شناسایی می شوند گفت:.شاید برخی نواقص را به دلیل نبود اعتبارات و کمبود در مسائل مالی  نتوان حل کرد ولی مدیران هنگام بحران و سختی بهترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارند.

حجت الاسلام افتخاری بااشاره به اینکه دشمن سنگرها را چیده و مجهزاست گفت: ولی ایرانی دارای تاریخ و تمدن  و مرد بحران و همیشه زنده و دارای قدمت تاریخی  پر سابق است.

ایشان به حضور انبوه  و پر شور شورمردم در راهپیماهی ۲۲ بهمن و انتخابات اشاره و اظهار کرد؛. این حضور به معنای این نیست که مردم مشکل ندارند بلکه نشانه می دهد که ملت ایران برای پرچم و انقلاب تا پای خون ایستادند.

 

در حوضه محیط زیست و مشکلات آن تبلیغات  و فرهنگ سازی  کم رنگ است

نماینده مردم فومن و شفت درمجلس شورای سلامی در ادامه به معضلات مربوط به حوزه محیط زیست اشاره کرد و یادآورشد: متاسفانه در حوزه محیط زیست تبلیغات و فرهنگ سازی مناسبی دیده نمی شود و نیازمند فرهنگ سازی مناسب دراین  زمینه بسان فرهنگ سازی پلیس راهور در زمینه کمربند ایمنی هستیم زیرا امروز هر کسی پشت ماشین بنشیند کمربند ایمنی را خواهد بست.واین با آموزش مکرر ایجاد شد.

افتخاری مدیریت پسماند در حوزه روستایی را برعهده دهیاران و شورای روستا  و شهرها را وظایف شهرداریها دانست و گفت: امروزدر شهر شفت روزانه ۱۵ تن زباله  و در کل شهرستان ۳۰ تا ۴۰ تن زباله تولید می شود که این یک بحران است.

ایشان روستائیان را  برخلاف گذشته خود تولیدکننده حجم بسیار زیادی زباله  خواند و گفت: وجود قوطی ها در زباله روستائیان به فراوانی دیده می شود در حالی که در گذشته روستایی می دانست که در هر فصل چه چیز را باید خودش درست کند و ذخیره نمایید از جمله تولید ربع گوجه فرنگی و…..

افتخاری تاکید کرد؛ امروز در این شهر کوچک با  انبوه تولید زباله  مواجه هستیم و   ضروری است از راهکارهایی استفاده شود که سبب کاهش حجم زباله تولیدی در سطح شهرستان شفت شود.

افتخاری با بیان اینکه تولید زباله در سطح استان گیلان نیز بسیار وحشتناک است، خاطرنشان کرد: در هر ثانیه ۱۸ لیتر شیرآبه وارد زمین می شود که اگر این روند ادامه یابد در پنج سال آینده هیچ آب سالمی برای مصرف وجود ندارد.

به گفته این مسئول فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب در خصوص حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در

این شهرستان نیز در مورد حفظ محیط زیست بنرهایی زده شود تا برای رهگذران تکان دهنده باشد.

ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنانش به مسئولیتهای دهیاران اشاره و افزود:دهیاران وطایف قانونی خود را بدانند و فعالتر باشند .

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس حضور مسئولان در کنار مردم را عامل موفقیت خواند و تاکید کرد؛دهیاران به جایگاه خود آشناو به عمران و آبادانی توجه کنند و چنین دهیارانی باید تجلیل شوند.

وی از برخی ها که توان کار ندارند خواست تا خودشان کنار گیری کنند و تاکیدکرد؛ دهیاران و شوراهایی که راه ادارات را بلد نیستند و نمی توانند نیاز روستا را مطرح کنند باید فرصت را به جوانان بدهند.

وی تصریح کرد؛موفقیت امروز کار گذاران شهرستان شفت در بحران برف نشانه مدیریت خوب است پس با همین مدیریت بحران زباله را در شهرستان کاهش دهیم و شهر را برای گردشگران زیبا کنیم..