به گزارش پایگاه اطلاع صفیر گیلان ؛ استاندار گیلان خدمتگزاری به مردم را ماندگار ترین افتخار عنوان کرد و افزود : خدمات صادقانه به مردم پایدار ترین و ماندگار ترین افتخاری است که آیندگان نیز در باره ی آن قضاوت خواهند کرد . دکتر محمد علی نجفی در این مراسم با بیان اینکه خداوند بزرگ […]

به گزارش پایگاه اطلاع صفیر گیلان ؛ استاندار گیلان خدمتگزاری به مردم را ماندگار ترین افتخار عنوان کرد و افزود : خدمات صادقانه به مردم پایدار ترین و ماندگار ترین افتخاری است که آیندگان نیز در باره ی آن قضاوت خواهند کرد .
دکتر محمد علی نجفی در این مراسم با بیان اینکه خداوند بزرگ را شاکریم که فرصتی برای ما مهیا کرد تا خادم شما مردم عزیز باشیم افزود : در گیلان فضای خوب همدلی و همکاری در جهت خدمت رسانی به مردم وجود دارد.
وی با گرامیداشت هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت : بسیار خرسندیم در استانی حضور داریم که برادران اهل تسنن در کمال وحدت در کنار شیعیان هم زیستی دارند.
وی گیلان را جزو استانهای الگو در وحدت و یکپارچگی برادران اهل تسنن و تشیع دانست و افزود : این وحدت و هماهنگی در کشور مثال زدنی است .
دکتر نجفی با بیان اینکه بلند آوازگی فرهنگ ، تاریخ و مفاخر گیلان و رشت موجب گردید تا خطه شمال کشور با نام رشت عجین شود افزود: بنده در هر مکانی حضور می‌‌یابم با افتخار می‌گویم که گیلانی هستم و رشت در فرهنگ و مفاخر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
استاندار گیلان افزود : در تلاش هستیم تا به رغم تمامی محدودیت های اعتباری فرصت های تازه ای را برای خدمت رسانی هر چه بیشتر برای شهروندان فراهم کنیم.
دکتر نجفی با اشاره به مراحل اجرای پارک ۴۵۰ هکتاری در یک سال و نیم گذشته بر ضرورت اجرای کامل قوانین ، صرفه جویی و امانت داری و درست کاری در اجرای پروژه ها تاکید کرد و افزود : بسیار علاقمند بودیم تا در این روزها شاهد بهره برداری از این پارک باشیم اما گاهی بدلیل مشکلات و موانع در سیر مراحل قانونی اجرای پروژه باعث طولانی شدن آنها می شود.
استاندار گیلان گفت : حوزه شهری باید با جذب سرمایه گذاران و استفاده از منابع مردمی مدیریت شود و ما نیز کمک خواهیم کرد تا پروژه ها اجرایی شود .
وی اجرای پنجره واحد جهت صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران را از جمله اقدامات خود در بدو ورود به استان برشمرد و افزود : علی رغم اینکه اعتقاد داریم به منظور جذب سرمایه گذاران باید مجوزهای لازم ظرف مدت ۱۰ روز از سوی دستگاههای صادر شود اما گاهاً صدور این مجوزها به درازا کشیده می شود که بعضاً مجبور به برخورد با مدیران می شویم .
وی بر ضرورت بهره گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی در مدیرت شهری تاکید کرد و افزود : باید فضایی را فراهم کنید تا سرمایه گذاران با احساس امنیت سرمایه گذاری کنند .

استاندار گیلان خدمتگزاری به مردم را ماندگار ترین افتخار عنوان کرد و افزود : خدمات صادقانه به مردم پایدار ترین و ماندگار ترین افتخاری است که آیندگان نیز در باره ی آن قضاوت خواهند کرد .
وی گیلان را سومین استان پر تراکم کشور عنوان کرد و افزود : گیلان همواره به میزان جمعیت خود پذیرای مسافران از اقصی نقاط کشور و دنیا بوده اما سهم در نظر گرفته شده از اعتبارات تنها به میزان جمعیت خود استان است که به این جهت گاهاً از محدودیت اعتبارات تعریض می کنیم .
استاندار گیلان در ادامه اعتبارات در نظر گرفته شده برای این میزان جمعیت را موجب بروز مشکلات در خدمت رسانی عنوان کرد و افزود : اینگونه مشکلات گاهاً موجب طولانی شدن چندین ماهه اجرای پروژه ها خواهد شد.
وی همراهی و هماهنگی مدیران را مثال زدنی دانست و افزود : گام های بزرگی در ایجاد فضای سبز و افتتاح پارکهای محله صورت پذیرفته است .
استاندار گیلان ساماندهی بازارهای محلی و ایجاد شغل برای ۳ هزار نفر را از جمله اقدامات خوب در حوزه شهری عنوان کرد و افزود : اینگونه اقدامات نیازمند کارهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و عمرانی است و با حمایت های صورت گرفته این مهم در رشت انجام شد .
وی با اشاره به اهمیت نحوه برخورد در ساماندهی بازارها اظهار داشت : مشاده نمودید که برخورد با دستفروش فومنی چگونه ملعبه ی عده ای در خارج و رسانه های استکباری قرار گرفت .
دکتر نجفی با بیان اینکه هر گز راضی نیستیم که چنین برخوردهایی با یک نیازمند صورت گیرد افزود : همواره باید ادب و اخلاق را رعایت کنیم .
استاندار گیلان با اشاره به شکل گیری فروشگاههای بزرگ زنجیره ای در رشت که با اشتغالزایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر افزود : در بخش پسماند ، پارکینگ های طبقاتی ، جمع آوری آبهای سطحی و احداث پارک ها اقدامات خوبی در حال شکل گیری است و قطعاً جهت اجرایی شدن آن کمک خواهیم کرد .
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نیازی نیست که اختلافات داخل صحن شورا رسانه ای شود افزود : تمامی بحث ها و فریاد ها باید داخل شورا باشد.
استاندار گیلان آسفالت معابر و خیابان ها را از جمله نگرانی های به حق مردم عنوان کرد و افزود : صدا و سیما چنانچه مشکلات حوزه شهری را به تصویر می کشد باید خدمات این حوزه را نشان دهد .
دکتر نجفی افزود : نگرانی های مردم در خصوص آسفالت معابر جدی است و حتما باید رسیدگی شود .
دکتر نجفی افزود : خدمت صادقانه پایدار می‌ماند و از حوزه مدیریت شهری می‌خواهیم تا فرصت‌ها و خدمات را برای مردم چندین برابر افزایش دهند و گاهی ممکن است خدمات شایسته به واسطه کارهایی جزئی که می‌ماند و تاخیر دارد بزرگنمایی شود .