اختصاصی/ صفیر گیلان؛حجت السلام محمد مهدی افتخاری  نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی  در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان فومن با اشاره به اینکه اصحاب رسانه نماد حق بینی و حق نویسی هستند و به شکلی گام در مسیر اگهی بخشی و نیک اندیشی می گذارند گفت:خبر نگاران […]

اختصاصی/ صفیر گیلان؛حجت السلام محمد مهدی افتخاری  نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی  در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان فومن با اشاره به اینکه اصحاب رسانه نماد حق بینی و حق نویسی هستند و به شکلی گام در مسیر اگهی بخشی و نیک اندیشی می گذارند گفت:خبر نگاران سلاحی به جز قلم برای احقاق حق مردم  ندارند .

افتخاری ضمن عذر خواهی بخاطر تاخیر در برگزاری این جلسه از حضور خبرنگاران تقدیر کرد و گفت:جایگاه شما خبرنگاران به تعبیر ارزشمند برای شما  این است که خبرنگاران  سربازان فعال جبهه فرهنگی هستند و جریان سازان بزرگ و وجدانهای همیشه بیدار ی که در زمانه خود تلاش و کوشش میکنند.

وی افزود: خبرنگاران علارغم  اینکه بدون پشتوانه امنیتی و مالی و شغلی زحمات و تلاش دارند افزود: خبرنگار برای احقاق حق و اگهی و تنویر افکار عمومی در تلاش و کوششند .

وی افزود: به تعبیر مقام  رهبری کمتر مسئول و مردمی ازتلاش خبرنگار با خبر و اگاهند و نیاز است که در این زمینه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد بیشتر توجه کنند..

افتخاری محفل را بسیار صمیمی خواند و گفت: انشاء اله ما بتوانیم با کمک  و همت شما امانتی که به من سپرده شده با کمک شما  آن را به سلامت به مقصد برسانیم.

ایشان داشتن علم و گهی و اگاهی رسانه ای و  مخصوصا اگهی سیاسی و  رسانه  و التزام به اجرای وظایف را  امروز در وظایف خبری خبرنگاران برشمرد و گفت: بی طرفی و منصف بودن در عین آزادگی و هوریت  و سراحت بیان و پایبند به قوانین که مطرح شده است از مهمترین ویژگی یک خبرنگار متعهد است.

وی درپایان گفت: به تعبیری خبرنگاران چشمان  مراقب همه چیز هستند و به گفته ی عزیزی  مبادا روزی نام ملتی به خاطر اشفتگی اصحاب قلم از قلم بیافتد .

photo_2018-03-16_23-18-03photo_2018-03-16_05-36-04

در این نشست حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در پاسخ به خبرنگار صفیر گیلان در مورد دو سوال  که پرسیدند، پاسخگو بودند.

**جناب افتخاری علارغم اینکه ما در کشورمان در سالهای اخیر هر ۱۰ سال با یک خشکسالی مواجه می شویم و در سال ۶۷،۷۷،۸۷ و امسال در بهار ۹۷ ما شاهد بحران کم آبی خواهیم بود و حجم متر مکعبی آب پشت سد ما کاهش چشم گیر داشته و بیمه های کشاورزی در سالهای گذشته پاسخگویی خوبی برای کشاورزان نبوده  و کشاورز از بیمه نارضایتی دارد مجلس برای بیمه و بحران کم آبی سال ۹۷ چه تمهیداتی را اندیشیده است؟؟؟؟

نماینده مردم فومن و شفت در پاسخ گفت:کارشناسان با محاسبه ای که داشتند ظاهرا به همین شکل است و سوال سوال درستی و خوبی  است و وزیر این را تعبیر به بحران نمی کند و ایشون تعبیر به تدبیر در امور زراعی و برنامه هایی مفصل در این بخش را دارد.

وی افزود؛ یک سری کارها را وزارتخانه انجام و در بخش  کشاورزی مجلس ششم برنامه هایی داده  و استان ما هم که در بخش کشاورزی امتیاز دارد از این  برنامه ها بی بهره نیست.

افتخاری افزود: در بخش کشاورزی در برنامه ششم ایجاد حفظ مسائل کشاورزی و مشکلات بیمه علارغم اینکه بیمه مشکلاتی را برای  کشاورزان در طی سالها ایجاد کرده است با شفافیت دیده شده است.

وی لایروبی انهارو سر دهنه ها  و بتونی کردن ذهکش و نهر ها در مسیر کشاورزی که می تواند ما را از بحران کم آبی نجات دهد را در دستور کار دید و گفت:  استاندار محترم دستور داده که هر گونه امکانات برای لایروبی نهر ها و فضاهایی که مردم و کشاورزان از آب بهره می برند برای آبیاری دستگاها در اختیار کشاورزان و مدیران زیر مجموعه قرار گیرد تا از حدر رفت آب جلوگیری شود.

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه امروزکاشت برنج در برخی استانها ممنو ع شده گفت:کاشت برنج در گیلان و مازندران متمرکز شده است.

وی از دغدغه نمایندگان  و مجمع نمایندگان گیلان در این حوزه  خبر داد و گفت: کشاورز از مشکلات بیمه رنج و مطالبات کشاورزان پرداخت نشده  است.

وی از مکتوبات نمایندگان در بحث خشکسالی  برای وزیران مربوطه و تمهیداتی  که در کشور و استان با نشست با وزیر اندیشیده شده است خبر داد.

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه کشاورزان ما از سد سفید رود بهره می برند  و عمده مشکل ما  پشت کانال است  اظهار کرد؛انهایی که به آب سد دسترسی ندارند و در گذشته در دوره هشتم جهاد با حفر چاه  و موتور پمپ مشکلات حشکسالی  کشاورز را حلمی کرد امروز نیز این تمهیدات بیشتر دیده شده است.

ایشان افزود: من اعتقاد به بحران ندارم و می دانم خداوند بندگانش را تنها نمی گذارد و ما طبق آمار هواشناسی فروردین پر باران خواهیم داشت و امروز ۶۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره پشت سد ماست و ما تا درجه نهایی که دغدغه را از کشاورز بگیریم ۵۰۰ متر مکعب آب کمتر داریم که باید با برنامه ریزی برطرف شود.

نماینده فومن و شفت  از رسانه ها خواست تا به کمک کشاورزان بیایند و اگاهی به کشاورز بدهند و امروز بیش از ۶۰ درصد مزارع شخم زمستانه خورده  و این خود از حدر رفت آب سد جلوگیری می کند و رسانه باید کمک کند و هر کسی در محل و قهوه خانه بنشیند و مدیریت همگانی داشته باشیم.

وی تصریح کرد؛ کشاورزان بدانند که کشاورزی و بیمه  کشاورزان دغدغه اصلی من و مجمع نمایندگان گیلانی است .

**و سوال دوم خبرنگار صفیر گیلان اینکه جنجالی ترین استیضاح سال ۹۶ که شب چهارشنبه سوری در بهارستان برگزار شد، با رای ناپلئونی نمایندگان به دکتر  علی ربیعی، وزیر کار، رفاه وتامین اجتماعی و رای بالا به دکتر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم پایان  یافت.

این  جلسه که یکی از پر تنش ترین جلسه های بررسی کارنامه وزاری حسن روحانی پس از رای اعتماد مجلس در تابستان امسال بود، بازتاب های گسترده ای در رسانه ها و فضای مجازی داشت که به نظر می رسد تا روزهای پایانی سال و حتی سال آینده نیز ادامه داشته باشد و در شهرستانی کوچک و دور از مجلس مثل فومن مردم  از روند استیضاح و رأی دوباره مجلس به ابقا سه وزیر گلایه دارند و مردم رای نمایندگان را یک خیانت  و افتیضاح دانستند و اینکه ایا شما موافق این ابقا بودید و تحلیل شما چه بود و ایا شما در لیست موافق یا مخالفین بودید.؟؟؟

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه سوال بسیار خوب و بجاست و من  استیضاح را خوب  می دانم گفت: اینکه من مخالف استیضاح بودم چون معتقد هستم که زمان استیضاح با توجه به ایام پایان سال مناسب نبوده و باید به بعد از تعطیلات موکول می شد.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استیضاح حق هر نماینده ای است که باید از آن در زمان مناسب استفاده کند ، افزود: استیضاح در صورت کم کاری و غفلت وزیر انجام می شود ولی این بدان معنا نبوده که نتیجه آن باید عزل وزیر باشد.

وی به گلایه مردم در این زمینه اشاره و تصریح کرد: باید هم مزایا و هم معایب این استیضاح شناسایی و بیان و رسیدگی شود  .

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه در مورد وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر جهادکشاورزی جزء استیضاح کنندگان نبودم اما در حوزه کشاورزی و کارگری سوالات و اشکالات وارد می دانم، گفت: در حوزه کشاورزی عدم کارایی مجموعه وزارتخانه مشهود بوده که دارای برنامه های تکراری بوده و هیچ برنامه جدید و تازه ای ارائه نشده است.

وی افزود: در حوزه راه و شهرسازی با توجه به اتفاقات چند سال اخیر اعم از خروج قطار، سقوط هواپیما ، حادثه کشتی سانچی و سوانح رانندگی ، برف تهران و مشکلات عمرانی در سطح کشور سوالاتی بوده که استیضاح کنندگان به صورت فنی انتظار به پاسخگویی داشتند که متاسفانه مسیر از حق قانونی استیضاح تغییر و فضای سیاسی و جناحی به خود گرفت.

تهیه و تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری