به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی عصر امروز در اولین  نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن میرزای شفتی فرمانداری با اشاره به اینکه سی و نهمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش رو داریم گفت : انقلاب اسلامی  در یک جمله  هدیه‌ای الهی برای ملت ایران و همه آزادی‌خواهان جهان بوده است […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی عصر امروز در اولین  نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن میرزای شفتی فرمانداری با اشاره به اینکه سی و نهمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش رو داریم گفت : انقلاب اسلامی  در یک جمله  هدیه‌ای الهی برای ملت ایران و همه آزادی‌خواهان جهان بوده است .
فرماندار شفت با اشاره به اینکه با در طول ۳۹ سالی که از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد دشمنان همواره با دسایس و نقشه های شوم در قالب کودتا ، جنگ تحمیلی هشت ساله ، جریان سازی برای انزوای سیاسی و تحریم های اقتصادی استقلال کشورمان را نشانه گرفته اند و نمی خواهند ملت ما روی پاهای خود بایستد.
ایشان به  ناآرامی ها و اختشاشات اخیر به وجود امده در کشور  اشاره و تاکید کرد : دشمنان تمام تلاش خود را انجام دادند تا از برخی مشکلات اقتصادی مردم سواستفاده کنند  و احساسات پاک مردم را خدشه دارنمایند.

محسنی مطالبه گری  را در همه ی جوامع دنیا قابل رویت خواند و گفت:  ملت ایران نیز مطالبات خود را واضح و شفاف بیان می کند و صف خود را از کسانی که آمده بودند ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی را در این جریانها زیر سوال ببرند ، جدا کردند و این  نشانه  پایمردی ، ایمان و اعتقاد ملت ایران و در کنار آن ، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری بود که باید این را ارج بگذاریم و غنیمت بشماریم.
نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه انهایی که انقلاب را دیدند و تجربه کردند باید برای نسل جوان  و جدید و بازگو کنند گفت: تبیین  اندیشه امام و انقلاب با استفاده از ایزار جدید و امکانات جدید و با برنامه های روز بازگو شود.

وی خواستار بهره گیری از اندیشه و تفکر جوانان  در دهه فجر شد و تاکید کرد؛حضور جوانان با برنامه های جدید ما را از تکرار برنامه های کلیشه ای دور می کند وبرنامه باید جذاب و همراه با فکر جوان باشد و تکرار برنامه های سالهای گذشته اصلاخوب نیست .

فرماندار شفت اجرای برنامه های فرهنگی به تبعیت از سیاستهای نظام را همراه با تبیین تاریخ انقلاب  از دیگر برنامه های دهه فجر امسال خواند و گفت:باید در این ایام اندیشه های امام راحل تاریخ انقلاب و بیان ظلم های ان زمان برای نسل جوان بازگو شود.

 

محسنی مصادف  بودن  دهه فجر امسال  را با ایام دهه اول فاطمیه از برکات این ایام خواند و گفت:  با بهره گیری از برنامه های خوب از این فرصت در  شفت که شهرستانی مذهبی است استفاده برده و تلاش کنیم تا در این شهر مذهبی دهه فجر امسال با عطر فاطمی خوش عطر و بو شود.
وی در ادامه از دستگاه های ذیربط خواست ازظرفیت دستگاهای فرهنگی مثل ارشاداسلامی،تبلیغات اسلامی،ۀموزش و پرورش ، بسیج  و کانون مساجد در بهتر برگزار شدن برنامه ها بهره بریم.
فرماندار شفت با بیان اینکه مضامین انقلاب اسلامی بایستی در برنامه های فرهنگی دهه فجر دیده شود تاکید کرد :با دشمن امروز دنبال منحرف کردن و به انحصار در اوردن جوانانی است که انقلاب را ندیدند  و تلاش کنیم با مهندسی معکوس در این خصوص برنامه داشته باشیم.

محسنی تصریح کرد؛در ایام دهه فجر که مصادف با ایام فاطمیه است نمادهای مشخص کنند ایام در شهر  را در برنامه ها داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود کسب رتبه برتر شهرستان شفت در شوراهای آموزش و پرورش گیلان را تبریک گفت و افزود : زنگ انقلاب اسلامی در روز شنبه چهاردهم بهمن ماه در سطح مدارس شهرستان نواخته خواهد شد.