به گزارش صفیر گیلان،عبدالله پاکاری، در مراسم آغاز سال تحصیلی که در مدرسه شاهد شهیده سهام خیام برگزار شد، ماه مهر را بهار علم و تحصیل دانست و اظهار کرد: امروز میلیون ها دانش آموز بعد از چند ماه استراحت سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند لذا ماه مهر تجلی تلاش و کوشش مجدد […]

به گزارش صفیر گیلان،عبدالله پاکاری، در مراسم آغاز سال تحصیلی که در مدرسه شاهد شهیده سهام خیام برگزار شد، ماه مهر را بهار علم و تحصیل دانست و اظهار کرد: امروز میلیون ها دانش آموز بعد از چند ماه استراحت سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند لذا ماه مهر تجلی تلاش و کوشش مجدد برای کسب علم و تحصیل است.

وی با بیان اینکه پیشرفت بدون علم و دانش امکان پذیر نیست، افزود: امروز چیزی که بیش از هر زمان دیگری برای رسیدن کشور به رشد و تعالی به آن نیاز داریم، انسان های بالنده و متفکر است.


مدیرکل بنیاد گیلان، با اشاره به گذشت چهل سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز در سایه همت و تلاش فرزندان این مرز و بوم در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، هوافضا، نانو، هسته ای، دفاعی و… حرفی برای گفتن داریم و در یک موقعیت آبرومندانه قرار گرفتیم که به عنوان الگو برای سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه مطرح هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب برای رفع کوچترین نیازهای درمانی باید به خارجی ها مراجعه می کردیم، اما به برکت نعمت انقلاب و به مدد ایثار، فداکاری و مقاومت مردمان این مملکت و از خود گذشتگی شهدا جایگاه خوبی داریم و از کشورهای همسایه در قالب توریسم درمانی به کشور ما می آیند.

پاکاری، با بیان اینکه امروز کینه توزی دشمن علیه جمهوری اسلامی بیش از پیش مشهود است، گفت: در طول چهل سال گذشته نشان دادیم که می توانیم روی پای خودمان بایستیم و روز به روز رشد و ترقی کنیم لذا دشمن روز به روز مایوس تر می شود و شدیدترین دشمنی خودش را علیه انقلاب نشان می دهد.

وی با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: امسال انقلاب ما چهل ساله می شود و در این چهل سال با انواع دشمنی های دشمنان مواجه بودیم تا جلوی حرکت انقلاب را بگیرند و اکنون به دنبال ناامید کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، دوران دفاع مقدس را اوج تحریم های دشمن علیه نظام دانست و ابراز کرد: سابقه تحریم ها علیه ایران چهل ساله است، اما در همین تحریم ها به توسعه و پیشرفت رسیدیم و نشان دادیم هرچقدر تحریم ها بیشتر باشد، اراده ملت ما پولادین تر و عزمشان راسخ تر خواهد شد و این مبارزه را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی از دانش آموزان خواست به تکالیفی که برعهده شان قرار دارد برسند و افزود: شما در آینده نزدیک سکاندار این کشور خواهید بود و رشد و تعالی ایران به دست شما رقم می خورد.