به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛سرهنگ عباس حقیقی نیا  عصر امروز در نشست هم اندیشی با خبرنگاران با اشاره به اینکه در طول دوران خدمت همیشه خود را کنار مردم دیدیم تاکید کرد؛پلیس باید خور را کنار مردم ببیند تا مشکلات را بشناسد و برای کاهش و رفع مشکل قدم بردارد. سرهنگ حقیقی  با بیان […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛سرهنگ عباس حقیقی نیا  عصر امروز در نشست هم اندیشی با خبرنگاران با اشاره به اینکه در طول دوران خدمت همیشه خود را کنار مردم دیدیم تاکید کرد؛پلیس باید خور را کنار مردم ببیند تا مشکلات را بشناسد و برای کاهش و رفع مشکل قدم بردارد.

سرهنگ حقیقی  با بیان اینکه در گذشته بیشتر اقدامات پلیس برخوردی بوده گفت: امروز طبق نظر جامعه شناسان دیگر برخوردسخت جواب نمی دهد و جرائم پیشرفته تر و پیچیده تر و سخت تر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فومن  با بیان اینکه امروز دیگر نمی توانیم مشکلات جامعه را با حکم و محکومیت حل و فصل کنیم گفت: نیاز است امروز معتمدین محلی و مردم و افراد ذی نفوس در کنار نیروی انتظامی کارها را پیش ببرند.

سرهنگ حقیقی نیا با بیان اینکه شهرستان فومن  امروز در شرایط خوبی است گفت: بسیاری از جرائم و اتفاقات ناگوار امروز جامعه ما برگرفته از عقبه و عدم توجهات به مبانی دینی و معنوی و نهاد خانواده است.

وی تاکید کرد؛ همه باید تلاش کنیم تا جرم را از اول جلوگیری کنیم نه اینکه جامعه مبتلا شود بعد ما برخورد و حکم و محکومیت را اجرایی کنیم.

سرهنگ حقیقی نیا با اشاره به اینکه طبعات جرم در برخی شهرهای گیلان و به ویژه در مناطق بندری بیشتر است گفت: امروز خانواده در این مناطق بیشترین آسیبها را دیده است.

فرمانده انتظامی فومن از رسانه ها خواست تا نگذاریم شهرمان در جرائم قرمز شود زیرا آثار جرم و طلاق به روی کودکان اثر بیشتری می گذارد و در نتیجه آینده جامعه را به فنا می برد افزود: رسانه ها بیشتر ورود را  از لحاظ فنی و فیزیکی داشته باشند و همیار ناجا باشند تا امنیتی را که خط قرمز پلیس و ناجا است در شهرستان اجرایی کنیم..

سرهنگ حقیقی نیا از رسانه ها خواست تا اخبار و مطالب ضروری را به  گوش نیروی انتظامی برسانند و نگاهشان نگاه کمکی باشد  و  هرگز پلیس را در مقابله با خود ندانند بلکه یار خود بدانند و همیار پلیس شوند.

این مسئول رسانه ها را بازوانی قدرتمند در کنار پلیس خواند و گفت: اگر رسانه مثل بازو در کنار پلیس قرار گیرد جامعه ارام وآلارم خواهیم داشت.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن با اشاره به اینکه  در بخش دهستان گوراپس بیشترین سرقت سیم برق و کابل تلفن را داریم گفت: نیروی انتظامی هرگز خسته نمی شود و نباید خسته شود و ما پیگیر این موضوع با شدت و با همکاری پایگاههای مقاومت و بسیج هستیم.

سرهنگ حقیقی نیا اظهار کرد؛علارغم تمام مشکلات کشور بر عکس تمامی کشورهای قدرتمند جهان  ما در جزیره کرونایی راحت نشسته  چون در راستای گفتمان رهبر فرزانه در زمینه اقتصاد مقاومتی ما تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده و دستکش و … را خودمان تولید داریم و این یعنی اقتصاد مقاومتی که عامل موفقیت ماست.

سرهنگ حقیقی نیا در بخشی دیگر از این گفتمان با رسانه ها  با بیان اینکه نصب دوربین پایش شهری یکی از کار های مهم این ارگان  است  به زودی این دوربین های پایشی و کنترلی به روستاها می رسند و این دوربین‌های پایش تصویری باعث افزایش احساس آرامش و امنیت و کاهش تخلفات  در جامعه و برای مجرمین احساس ناامنی را به وجود می‌آورد.

فرمانده انتظامی فومن با اشاره به اینکه  حوزه استحفاظی ما بخاطر پراکندگی روستاها و جمعیت توان سرعت را از نیروی انتظامی می گیرد گفت: این موضوع باعث می شود تا پلیس نتواند سر هر صحنه ای انلاین حضور پیدا کند.

وی مهمترین چالش  و مشکلات این روز های حوزه ترافیک شهرفومن را پارک دوبل خواند و گفت: مهمترین کار و ماموریت بنده ورود در این بخش و جدول گذاری خیابانها است.

سرهنگ حقیقی نیا همچنین علت عدم وجود چراغ راهنمایی و رانندگی را در شهر فومن نداشتن خیابانهای موازی خواند و گفت: چراغ راهنمایی برای خیابانهای موازی با عرض خیابانی برابر است.

پی نوشت/ در پایان  این جلسه  رسانه هاخواستار آن شدند تا برای کاهش سرقت فرمانده انتظامی با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشند و بنر های آموزشی در سطح شهرستان نصب کنند و همچنین در بحث فرهنگ سازی امور ترافیکی از ظرفیت مردمی استفاده شود و با همراهی پلیس محله محور اقدامات بازدارنده اجرایی شود.

رسانه سرعت عمل در پاسخگویی به درخواست مردم در سامانه پلیس ۱۱۰ و حضور به موقع را در زمان وقوع حادثه و اتفاقات  در صحنه خواستار شد.

تقدیر رسانه ها از پلیس راهور شهرستان فومن از مطالبی بود که بیشتر مطرح شد.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری 

 

.