به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛دکتر علی داودی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه یکی از مقوله های مهم و استراتژی  دانشگاه علو پزشکی گیلان توجه به مبحث زیست محیطی بیمارستانهاست گفت:تا قبل از یک سال پیش بیمارستانهای ما هیچکدام سیستم فاضلاب نداشت. دکتر داوودی در مراسم بهره […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛دکتر علی داودی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه یکی از مقوله های مهم و استراتژی  دانشگاه علو پزشکی گیلان توجه به مبحث زیست محیطی بیمارستانهاست گفت:تا قبل از یک سال پیش بیمارستانهای ما هیچکدام سیستم فاضلاب نداشت.

دکتر داوودی در مراسم بهره برداری از سیستم فاضلاب بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان شفت ضمن تقدیر از زحمات دکتر نوروزی رئیس شبکه بهداشت و درمان  و تیمش گفت: بیمارستانها در شهرهای کوچک مثل شفت  نباید ساخته می شد  و بیماران می بایست با آمبولانس انتقال داده می شدند  ولی ساخته شدند مثل شهرهای املش-رضوانشهر-سیاهکل-ماسال و شفت که بیمارستانهای ضرر ده محسوب می شدند..

وی خدمات رسانی در این مرکز بیمارستانی را از مهمترین پیشرفت در طی یکسال خواند و گفت: امار ضریب اشغال ۵۴ درصد امار بسیار خوبی است و من به این مدیریت و مردم شفت تبریک می گویم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گیلان با اشاره  به اینکه امروز این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد گفت: بحث زیست محیطی بیمارستانها برایمان خیلی مهم است.

دکتر داوودی تصریح کرد؛ در گذشته هیچکدام از بیمارستانهای ما مدیریت فاضلاب نداشت و ما با استفاده از الگو های جدید به زودی کل بیمارستانهای گیلان را به این سیستم مجهز می کنیم  و امیدواریم در کشور نمونه باشیم.

وی از مدل سازی مدیریت فاضلاب در بیمارستان رازی و پورسینا  به سبک خاص خبر اد و گفت: در املش ،سیاهکل،شفت با مدل سازی  به گونه ای عمل کردیم  و با این تداعی و الگوسازی  و با استاندارد سازی ما به تیم نظارتی و قضایی قول می دهیم که تا پایان سال ۹۶ مشکل پسماند بیمارستانی حل شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گیلان  با بیان اینکه ۳۰ درصد الوده کننده منطقه ما هستیم گفت:ما در حوزه سلامت باید به این موضوع توجه بیشتری  داشته باشیم.

وی مجددا”از پیگیری فرماندار ،نماینده و مدیریت شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست شهرستان تشکر نمود و گفت: دکتر یوسف زاده چابک بسیار تمایل داشتند که در این مراسم حضور پیدا کنند ولی به علت نشست با استاندار این میسرنشد.

دکتر داوودی به خدمات نظام سلامت اشاره و افزود:در هیچ جای دنیا در خدمات دهی ۳ درصد برای روستایی و ۶ درصد شهری در بیمارستانها اجرایی نمی شود حتی در کشورهایی که ادعای سوسیالیستی دارند و جرات نمی کنند این کار را انجام دهند.

وی تحول نظام سلامت را از مهمترین هدیه رهبری و وزیر بهدا شت به مردم خواند و گفت: من امروز با این بازدید از بیمارستان شفت امیدوار شدم زیرا در سال گذشته با بررسی که داشتم این بیمارستان وضعیت خوبی نداشت..

وی از حمایت دانشگاه به این مرکزدرمانی خبر داد و گفت: در حوزه عمرانی و به خصوص بخش جراحی دانشگاه شما را حمایت می کند./زلیخا صفری راسته کناری