به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی فرماندار شفت در نخستین  نشست شورای ترافیک و ستاد خدمات تسهیلات سفر شهرستان شفت که عصر امروز(سه شنبه) در سالن میرزایی شفتی فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه در سال های اخیر خدمات ارزنده ای توسط  دولت در این شهرستان انجام شده است افزود : شفت تنها شهرستان کمتر […]

 به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی فرماندار شفت در نخستین  نشست شورای ترافیک و ستاد خدمات تسهیلات سفر شهرستان شفت که عصر امروز(سه شنبه) در سالن میرزایی شفتی فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه در سال های اخیر خدمات ارزنده ای توسط  دولت در این شهرستان انجام شده است افزود : شفت تنها شهرستان کمتر توسعه یافته  گیلان است و برای جبران عقب ماندگی های انباشته شده عمرانی ، نیازمند نگاهی ویژه می باشد که این موارد در اصلاح و به روزرسانی سند توسعه شهرستان شفت مورد توجه قرار گرفت .

وی  با بیان اینکه مدیران باید از تمام ابزارها برای ارتباط با مردم و افکار عمومی بهره گیری نمایند افزود : دستگاه های اجرایی شهرستان شفت خدمات دولت را اطلاع رسانی کنند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه قدمت بیشتر راه های این شهرستان به بیش از ۲۰ سال پیش بازمی گردد و هم اکنون نیازمند اصلاح و بازنگری است افزود : هرچند که شاخص توسعه آسفالت در شفت نسبت به میانگین استانی بالاتر است اما بسیاری از استانداردهای راهسازی و ایمن سازی راه ها در این شهرستان رعایت نشده است و این موضوع سبب تضییع حقوق شهروندان  می شود .

رییس شورای ترافیک شفت با بیان اینکه میزان ورود گردشگران به این شهرستان سیاحتی و زیارتی در آستانه عید سعید فطر و آغاز فصل تابستان افزایش خواهد یافت افزود :‌ بخشداران با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای نسبت به شناسایی مسافرکاشانه های غیرمجاز اقدام و صاحبان این مشاغل را برای دریافت مجوزهای لازم به میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری معرفی نمایند تا زمینه فعالیت قانون مند این قشر از جامعه و آسایش مسافران فراهم گردد .

وی با اشاره به اینکه تجهیزنقاط کلیدی و حادثه خیز شهرها و روستاهای شهرستان شفت به دوربین های حفاظتی یکی از زیرساختهای مهم برای ارتقای امنیت شهروندان و گردشگران است افزود : شهردارن و دهیاران با همکاری دستگاه های ذیربط اقدامات لازم را انجام و گزارش دهند.

محسنی با بیان اینکه جلسات فرعی شورای ترافیک باید تا پایان فصل تابستان هر دو هفته یک بار در بخشداری های مرکزی و احمدسرگوراب تشکیل و اقدامات انجام شده به فرمانداری منعکس شود افزود : راهداری ، محیط زیست و دهیاران برای پاکسازی محورهای مواصلاتی و حاشیه رودخانه ها برنامه ای مدون آماده نمایند.

وی در ادامه طرح ایجاد مراکز خدمات بین راهی روستایی را یکی از طرح های دکتر سالاری استاندار گیلان برشمرد و افزود : جانمایی این مراکز انجام شده و مختصات جغرافیایی آن تعیین شده است و مشکلی بابت تغییر کاربری زمین های مذکور وجود ندارد و در این زمینه شهرداران و بخشداران می توانند علاقه مندان را شناسایی و برای کسب اطلاعات بیشتر به دستگاه های ذیربط معرفی نمایند .

محسنی با اشاره به اینکه ساخت پل سیاهمزگی یکی از مطالبات ساکنان شریف این منطقه گردشگری است افزود : اجرای این پروژه به پیمانکار ابلاغ شده است و اداره راه و شهرسازی باید اقدامات لازم برای تسریع در کار را فراهم کند .

وی بر احداث پارکینگ امامزاده اسحاق و اجرای طرح سنگ فرش صحن و محوطه بقعه در سال جاری تاکید کرد و افزود : راه اندازی بازارچه های سنتی در مسیرهای گردشگری مورد توجه قرار گیرد .