به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،عبدالله پاکاری در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، منا و ۲۵۰ شهید عرصه رسانه کشور و سه شهید عرصه خبر استان گیلان  گفت: افتخار خبرنگاران این است که روز شهادت شهید صارمی به عنوان این روز انتخاب شده که نشان دهنده اهمیت […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،عبدالله پاکاری در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، منا و ۲۵۰ شهید عرصه رسانه کشور و سه شهید عرصه خبر استان گیلان  گفت: افتخار خبرنگاران این است که روز شهادت شهید صارمی به عنوان این روز انتخاب شده که نشان دهنده اهمیت این عرصه و همچنین تکلیفی است که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده ما نهاده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اینکه دوستان خبرنگار بدون چشم داشت برای رشد و تعالی جامعه  و رفاء اجتماعی مردم خدمت می کنند گفت: جایگاه رسانه به عنوان رابط بین مردم و مسوولین و ناظر بر عملکرد دستگاه ها نقش اساسی در ارتقای کیفی عملکرد دارند و مسوولان نیز باید ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه مجموعه بنیاد شهید رسالت خطیری در قبال ۳۳ هزار ایثار گر دارد و به تنهایی قادر نیست که سرویی دهی مناسبی داشته باشد و چاره ای نداریم که ار همه دلسوزانی که نقشی در این رسالت دارند استفاده کنیم و رسانه یکی از این ابزارهاست افزود:من از ارتباط و تعامل رسانه سپاسگزارم.

پاکاری افزود: از مصادیق عملی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت توجه عملی به بازماندگان ایثارگران است، شهدای خبرنگار نمادی از پیام رسانان کربلا در عصر معاصر هستند و آمیزش هنر و رسانه نقش اساسی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی متذکر شد: در همین راستا هرساله جشنواره ایثار و شهادت برگزار می شود و امسال نیز برگزیدگان سومین دوره معرفی شدند و امیدوارم هرساله تداوم داشته باشد.

پاکاری بنیاد شهید  را  یک سازمان فرهنگی دانست  تا یک سازمان خدمات رسان و مباحث فرهنگی همواره در اولویت بوده و در راس برنامه ها قرار دارد.

ایشان  از برنامه های خوب  شورایعالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و استانها که  در جهت رفع موانع و ترویج فرهنگ ایثار شهادت گرفته شده است اشاره  و امیدواریم شدتا رسانه ها با جایگاه اثر گذاری قوی که دارند  در ترویج فرهنگ ایثلر و شهادت نقش آفرینی کنند.

وی به برگزاری مراسم مشق مناجات و وصیت نامه شهدا با حضور اساتید خوشنویس در گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی نیز در دهه کرامت با استفاده از این اثار برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ساخت انواع نرم افزارها یادواره های شهدا و برگزاری مسابقات قرآنی را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: دنبال این هستیم که مربیان قرآنی با استانداردها تناسب داشته باشد. ۱۲۶ هزار ختم قرآن و تلاوت به نیت شهدای استان برگزار شد.

وی از رونمایی کلیپ آزادگان و اجرای تئاتر در سه منطقه استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبرداد و افزود: اولین جشنواره هنری ایثار و شهادت با همکاری ارشاد و فرمانداری صومعه سرا در اواخر اسفند برگزار می شود.

پاکاری با بیان اینکه به دنبال ارتقای کیفی و محتوایی یادواره های شهدا هستیم متذکر شد: یادواره شهدای شاخص استان بصورت ویژه تر برگزار می شود.

وی در ادامه از برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان در زیباکنار و میزبانی از ۱۵۰۰ آزاده در ۲۵ مرداد خبرداد و افزود: همایش بزرگداشت شهدای منا و همایش جانبازان مونث گیلان نیز برگزار می شود.

وی از رسانه های فعال در عرصه ایثار و شهادت تقدیر و گفت:ما جشنواره هایفرهنگ ایثار و شهادت را دنبال می کنیم.

ایشان مهمترین برنامه های  بنیاد شهید را  در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: یادواره شهدای استان امسال به شکل ویژه تر و با حمایت علاقمندان برگزار می شود که مهمترین آنها یادواره شهید سردار قلی پور و املاکی و خوش سیرت است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از همایش جانبازان مونث ویژه ۷۰ جانباز مونث در گیلان خبر داد و امیدوار شد  تا خبرنگاران و اصحاب رسانه این بنیاد را در ارائه رسالت خطیر بیشتر کمک کند.