به گزارش اختصاصی صفیر گیلان، “سید کاظم دلخوش” در همایش رسانه و انتخابات  که با حضور ” احمدی پور”، معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان و “فاضلی” مدیر کل ارشاد استان گیلان برگزار شد.ضمن تقدیر از اصحاب جراید و رسانه ها در انعکاس اخبار انتخابات، به اقدامات انجام شده در هیات عالی […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان، “سید کاظم دلخوش” در همایش رسانه و انتخابات  که با حضور ” احمدی پور”، معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان و “فاضلی” مدیر کل ارشاد استان گیلان برگزار شد.ضمن تقدیر از اصحاب جراید و رسانه ها در انعکاس اخبار انتخابات، به اقدامات انجام شده در هیات عالی نظارت استان از ابتدای شروع فعالیت تاکنون اشاره  و گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

ایشان با اشاره به اینکه ما در گیلان ۱۵۴۶۰ نفر ثبت نام داشتیم گفت: از این تعداد ۱۰۲ نفر  که ۸۰ نفر انصراف و تعدادی رد صلاحیت شدند.

رییس هیات نظارت استان ورود به زندگی شخصی افراد را غیر قانونی خواند و گفت: ما حق نداریم در زندگی خصوصی دیگران وارد و با ابروی افراد بازی کنیم و باید حرمتها و حریمها حفظ شود .

وی افزود: اگر کسی رد صلاحیت شد ما حق نداریم جار زنی کنیم  و فرقی هم نمی کند که رد صلاحیت شده از چه طیفی باشد .

دلخوش با اشاره به اینکه همه  باید قانون را رعایت کنند گفت: اگر برادر اصولگرا وظایف خود را به درستی انجام ندهد برخورد قانونی خواهیم کرد و اگر برادر اصلاح طلب هم قانون را در انتخابات رعایت نکند با او برخورد می کنیم پس هر اقدامی باید قانونی باشد.

رییس هیات نظارت استان گیلان با بیان اینکه ما تا امروز درست عمل کردیم گفت:من سالها تجربه در کار سیاسی و اجرایی داشتم و اگر قرار است طبق سلیقه ها عمل کنیم در این حالت سنگ روی سنگ نمی ماند و کشور بدون برنامه و نظم پیش خواهد رفت.

ایشان تاکید کرد؛وظیفه  ما بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اجرای دقیق مر قانون است
و همه باید تابع ولایت و رهبری باشیم و آرامش امروز کشو ربه دو عامل رهبریت دینی و حضور مردم وابسته است، گفت: این دوعامل مهم، مشروعیت نظام وانقلاب را تضمین می کند.
دلخوش با بیان اینکه همه اصحاب رسانه باید بدون هرگونه جانبداری سیاسی و قوم گرایی نسبت به انعکاس اخبار واقعی و کاهش تنش های سیاسی در این برهه حساس از انتخابات گام بردارند، اظهار داشت: نگاه تمام دنیا به انتخابات ایران اسلامی است بنابراین در راستای برگزاری انتخاباتی سالم با همکاری کلیه دستگاه ها و ی حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای حرکت کنیم.
دلخوش به انتشار اتفاقات رخ داده در هیات نظارت شهرستان رشت در فضای مجازی و واکنش های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: وقتی جلسات هیات نظارت به حد نصاب قانونی نرسد، جلسه بر اساس قانون، غیر رسمی تلقی شده و نظر هیات اجرایی ملاک عمل نهایی قرار می گیرد و این همان ماده ۴۸ قانون انتخابات است.
رییس هیات نظارت استان در پایان با تاکید براینکه رسانه ها از هرگونه التهاب و سیاه نمایی در زمان انتخابات پرهیز کنند، خاطر نشان کرد: آرامش مطلوبی در هیات عالی نظارت وجود دارد و به صورت شبانه روزی مشغول بررسی پرونده های افرادی هستیم که به این هیات ارسال شده است.

ایشان با اعلام این خبر که  تمام تلاش اعضای هیات عالی نظارت بر این است تا حقی از فردی ضایع نشده و افرادی صالح و پایبند به نظام و انقلاب وارد عرصه خدمت به مردم شوند اظهار کرد؛هر کسی از هر جنا و حزبی که اختلال در انتخابات وارد کند کمک به دشمن می کند  و از گروه داعش است..