به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان دکتر نجفی در ابتدای این نشست با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد :اساس اسلام اعتقاد به امید در جامعه و نمونه بارز این موضوع امید فرج امام زمان (عج) است. وی اظهار داشت : دمیدن روحیه امید در جامعه از دستاوردهای دهه فجر […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان دکتر نجفی در ابتدای این نشست با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد :اساس اسلام اعتقاد به امید در جامعه و نمونه بارز این موضوع امید فرج امام زمان (عج) است.

وی اظهار داشت : دمیدن روحیه امید در جامعه از دستاوردهای دهه فجر است و فقط شعار دولت یازدهم نیست بلکه منطقی است که در اسلام ،نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد .

وی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی گرانبها برای ارائه و معرفی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم است تصریح کرد : رسانه‌ها می‌بایست در دهه مبارک فجر جهت ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه تلاش کنند.

نماینده عالی دولت تصریح کرد : کسانی که از قدرت رسانه بهره مند می شوند، در ارائه اندیشه و عملکرد خود به افکار عمومی موفق تر هستند.ر

وی با بیان در دنیای امروز رسانه یکی از بزرگ‌ترین و کارآمدترین ابزارهای قدرت ،انتقال اندیشه و تفکر و همچنین راهبری جهان است گفت : جنگ امروز جنگ رسانه است و رسانه به عنوان سلاحی سایبری در دنیا می‌تواند به خوبی نقش آفرینی و بازیگردانی کند.

دکتر نجفی تصریح کرد : این فناوری تا جایی پیش رفته است که می‌تواند وارد خصوصی ترین حریم‌ها شود و به نحوی آرامش عمومی را برهم زند و تمام قدرت‌ها توسط رسانه رصد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کارکرد رسانه از دیدگاه اسلامی با غربی متفاوت است تصریح کرد : هدف باید هدایت به سمت انسانیت، اخلاق و آگاهی بخشی به مردم باشد.

استاندار گیلان گفت : رسانه رسالت عظیمی دارد و به عنوان یک هدایت کننده انتظار می‌رود به دور از هرگونه بزرگ نمایی و با رعایت اخلاق به بیان حقایق بپردازد.

وی اظهار کرد : خوشبختانه یکی از مواردی که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به خوبی احساس می‌شود آرامشی است که بر جامعه حاکم است که بخشی از آن به دلیل عملکرد مناسب رسانه ها است.

استاندار گیلان بر استفاده از ابزار رسانه در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: بازخوانی خاطرات انقلاب برای مردم بسیار زیبا است .

وی با بیان اینکه قاطعیت و شهامت امام (ره) در مقابل استعمار و استکبار باید برای نسل امروز بیان شود، اظهار کرد: امام (ره) ایستادگی در مقابل زورگویان را به ملت ایران آموخته است و در روزی که ضرورت و لازم بود، راه صلح را برگزید.

دکتر نجفی دست یابی به مسیر مقاومت و ایستادگی در کنار تعامل سازنده با جهان را از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت :امروز متاثر از اندیشه‌های ناب امام (ره) با اقتدار و استفاده از گفتمان منطق و تدبیر در هر جا نیاز باشد در مقابل زورگویان ایستادگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با دیپلماسی موفق دولت تدبیر و امید، فرصتی جدید در گفتمان راهبردی دنیا برای ملت ایران فراهم شده است افزود:خوشبختانه این اندیشه که متأثر از امام راحل و متعاقباً رهبری معظم انقلاب است امروز در دستور کار دولت نیز قرار دارد و امروز فضایی فراهم شده که در منطقه خاورمیانه حتی در دنیا صاحب نظر و خط دهنده هستیم .

وی همچنین به نقش مؤثر و تثبیت ایران در اوپک پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید اشاره وخاطر نشان کرد : اگر وضعیت بین سال‌های ۲۰۰۸ تا پیش از دولت فعلی ادامه پیدا می‌کرد؛ شاید در شرایط امروزی دولت آمریکا می‌بایست احتمال وقوع جنگ را در نظر می‌گرفتیم.

دکتر نجفی اظهار کرد : با اینکه تولید نفت عربستان تقریباً سه الی چهار برابر ایران است، اما شاهد هستیم وزیر نفت ایران نقش تعیین کننده دراوپیک ایفا می‌کند.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : انتظار داریم در شرایط کنونی شاهد کمک رسانه‌ها باشیم و زمانیکه رسانه خبری را منتشر می کند به انتهای کار و اثر آن هم توجه کند که آیا برای مردم ثمره ای دارد .

وی با بیان اینکه مقصود ما کمک کردن، تعریف و تمجید نیست اظهار داشت : اعتقاد دارم نقد باید وجود داشته باشد اما منصفانه؛ چرا که تخریب و فرافکنی زیبنده رسالت رسانه و مطبوعات نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه جمع حاضر به نمایندگی از جامعه بزرگ رسانه‌ای استان در این جلسه حضور دارند، خاطر نشان کرد: استان گیلان در حوزه رسانه و مطبوعات در سطح کشور مطرح است و با توجه به اینکه برای چهارمین سال متوالی در حال تشکیل کمیته اطلاع رسانی دهه فجر هستیم، از این لحاظ الگویی برای سایر استان‌های کشور محسوب می گردد.

فیروز فاضلی گفت: اهل رسانه در استان گیلان بسیار زیاد است و جمع حاضر نیز مؤید همین است.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم در استانی هستیم که اهل خبر هستند، افزود: با هدف اطلاع رسانی کارهای صورت گرفته در دهه فجر؛ پایگاه اطلاع رسانی گیل فجر راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: کمیته ای با عنوان کمیته اطلاع رسانی دهه فجر متشکل از افراد حاضر در این جمع و برخی مدیران روابط عمومی استان در قالب شورای روابط عمومی استان تشکیل شده است و هماهنگی لازم، بین ادارات مختلف از این مجرا صورت می‌گیرد و دبیری این کمیته را نیز خبرگزاری فارس به عهده دارد.

فیروز فاضلی به برخی برنامه‌های این کمیته از جمله دیدار با خانواده معظم شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و همچنین دیدار با مدیران استانی جهت ارائه گزارش عملکرد مدیران در صدا و سیما و پایگاه اطلاع رسانی مذکور اشاره کرد و افزود: بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن همراه با پوشش خبری کلیه اقدامات توسط صدا و سیما ،رسانه ها و سایت مذکور از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات این کمیته خواهد بود.

فیروز فاضلی تصریح کرد: در ایام مبارک دهه فجر در قالب برنامه‌ای نظیر مسابقات خبر نویسی و عکاسی، تجلیل از خبرنگاران، عکاسان و رسانه‌های فعال صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رسانه ها چشم بینای جامعه هستند و در دولت تدبیر و امید رسانه‌ها کاملاً آزادانه در حال فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه آستانه تحمل و ظرفیت انتقادپذیری مدیران دولت نیز بالا است.

وی گفت: در استان گیلان ۲۳۵ مطبوعه مجوز دار، ۸۱ پایگاه خبری مجوز دار و ۷۲ پایگاه خبری فاقد مجوز که در حال گرفتن مجوز هستند، داریم، اضافه کرد: از این حیث جزء استان‌های پیشتاز هستیم و بخش اعظم این مهم که در دوران تصدی این دولت شکل گرفته است جز با هدایت و راهبری استاندار پرتلاش گیلان امکان پذیر نبود.

در این نشست مدیرعامل و رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات نیز به بیان گزارشی از آمادگی ونقش تاثیرگذار رسانه های گیلان در ایام ا… دهه فجر پرداختند .