صفیر گیلان؛رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: رسیدگی دقیق و سریع پرونده های مهم از جمله مفاسد اقتصادی و به نتیجه رساندن آنها، موجب احساس امنیت بیشتر مردم می شود و از همین رو مهم ترین سهم دستگاه قضایی در روند توسعه استان و همراهی با تمام نهادهای قضایی و اجرایی در کاهش مشکلات […]

 

 صفیر گیلان؛رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: رسیدگی دقیق و سریع پرونده های مهم از جمله مفاسد اقتصادی و به نتیجه رساندن آنها، موجب احساس امنیت بیشتر مردم می شود و از همین رو مهم ترین سهم دستگاه قضایی در روند توسعه استان و همراهی با تمام نهادهای قضایی و اجرایی در کاهش مشکلات گوناگون جامعه، ایفای همین نقش به صورت قاطع می باشد.
به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، نشست شورای قضایی استان به ریاست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان و به میزبانی اداره کل بازرسی استان برگزار شد.
در این نشست که به صورت منظم هر ماه برگزار می شود، معاونین قضایی و ستادی رییس کل دادگستری استان و مدیران کل سازمان های تابعه قوه قضائیه و دادستان ویژه روحانیت استان حضور یافتند.
پس از گزارش میزبان نشست ـ سیف الله مسرور ـ از عملکرد ۹ ماهه بازرسی کل و طرح مباحث درون سازمانی توسط سایر اعضاء، احمد سیاوش پور رییس شورای قضایی استان، از نقش نظارتی اداره کل بازرسی تمجید کرد و ضمن اشاره به فعالیت ها و تلاش های گسترده این نهاد نظارتی برای اصلاح امور، خواستار توجه بیشتر همه دستگاه ها به پیشگیری از جرم و تخلفات شد.
سیاوش پور در ادامه نقش فناوری روز و حذف عوامل انسانی در بسیاری از امور جاری خدمات رسان به مردم را در کاهش تخلفات و جرایم بسیار مهم قلمداد کرد و با تأکید بر ظرفیت بالای شورای نظارت استان، عملکرد فعالانه تر آن را ناظر و ضامن حُسن جریان امور دانست.
وجود هماهنگی و همدلی بین نهادهای قوه قضاییه در انجام وظایف ذاتی نکته دیگری بود که رییس شورای قضایی استان بدان اشاره نمود و جدیت و رویکرد عادلانه و شجاعانه دستگاه قضایی را مایه امنیت خاطر مردم و مسئولان معرفی کرد.
وی با تأکید بر اینکه در رسیدگی های قضایی، دلایل مورد توجه قرار می گیرد، اعلام کرد: استدلال و استحکام در آراء قضایی بهترین پاسخ به نقدهای غیرمنصفانه است و اگرچه در رسیدگی به پرونده های مهم و یا اتهامات مدیران و مسئولان باید همچون سایر پرونده ها دقت لازم صورت پذیرد ولی در عین حال دستگاه قضایی در جهت حفظ حقوق عامه، توجهی به جوسازی ها ندارد و موضع گیری های غیرواقع و اظهارات ناصحیح، تأثیری در عزم دستگاه قضایی برای رسیدگی دقیق و صدور رأی و اجرای آن نخواهد گذاشت.
احمد سیاوش پور تصریح کرد پس از رسیدگی دقیق و صدور حکم متقن و اطلاع رسانی به مردم بر اساس معیارهای قانونی، بر همگان مشخص خواهد شد که کار دستگاه قضایی صحیح و در جهت حفظ حقوق مردم و کشور بوده است.
رییس کل دادگستری استان گفت: رسیدگی دقیق و سریع پرونده های مهم از جمله مفاسد اقتصادی و به نتیجه رساندن آنها، موجب احساس امنیت بیشتر مردم می شود و از همین رو مهم ترین سهم دستگاه قضایی در روند توسعه استان و همراهی با تمام نهادهای قضایی و اجرایی در کاهش مشکلات گوناگون جامعه، ایفای همین نقش به صورت قاطع می باشد.
وی ادامه داد: باید همگی کمک کنیم جهشی در توسعه استان صورت پذیرد و دستگاه قضایی ضمن امنیت بخشیدن به توسعه استان از منظر حفظ حقوق عامه و پیگیری آن در این مسیر بسیار گسترده، به امور بهداشت، شهرداری ها، نظام مهندسی، نظام پزشکی، محیط زیست و سایر بخش ها که بیم تضییع حقوق عامه در آنها متصور است، توجه ویژه دارد؛ البته بدون شک از تنش پرهیز می کنیم و جواب قاطع ما، از طریق رسیدگی های بدون نقص از سوی قضات محترم و صدور و اجرای احکام قضایی خواهد بود و در این راه جز به رضای خدا و خدمت به مردم نمی اندیشیم.
رییس شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: حمایت مسئولان ارشد از مدیران دستگاه ها نیز باید در چارچوب قانون باشد و شایسته نیست از مدیری که حداقل در معرض اتهام و واجد پرونده جزایی در دستگاه قضایی است، یک طرفه حمایت شود و اتفاقاً باید از رسیدگی به اتهامات در جهت رفع سوء جریانات اداری، اصلاح امور و شفافیت و نیز خدمت بهتر به مردم حمایت شود همچنین از مسئولان و مدیرانی که در انجام وظایف، به موازین قانونی توجه دارند نیز حمایت کنیم.
سیاوش پور تأکید نمود همان گونه که رسیدگی دستگاه قضایی در قبال جرایم و تخلفات و اقدام دستگاه قضایی در این زمینه نزد افکار عمومی اهمیت دارد، نحوه برخورد و نتیجه رسیدگی به تخلفات مسئولان و مدیران به مراتب برای مردم مهم تر و حساس تر است و معتقدیم حفظ حرمت دستگاه قضایی بدون تردید از طریق رسیدگی به موقع، دقیق و صدور آراء مستحکم میسرّ می شود.