به گزارش صفیر گیلان؛مراسم اربعین حسینی با سخنرانی حجت الاسلام فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و با حضور رؤسای ادارات شهرستان، عصر روز دوشنبه هفتم آبان ماه ۹۷ در مسجد ولیعصر (عج) بالامحله شهر فومن برگزار شد. آیت‌الله رسول فلاحتی در این مراسم  با اشاره به نقش پر رنگ و تاثیرگذار زینب کبری(س) […]

به گزارش صفیر گیلان؛مراسم اربعین حسینی با سخنرانی حجت الاسلام فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و با حضور رؤسای ادارات شهرستان، عصر روز دوشنبه هفتم آبان ماه ۹۷ در مسجد ولیعصر (عج) بالامحله شهر فومن برگزار شد.

آیت‌الله رسول فلاحتی در این مراسم  با اشاره به نقش پر رنگ و تاثیرگذار زینب کبری(س) در قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: حضرت زینب(س) توانست حادثه کربلا به عنوان بزرگ‌ترین واقعه تاریخ اسلام را با کیاست به سرمنزل مقصود برساند.

وی، بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان در دنیای امروز را اربعین حسینی(ع) توصیف کرد و افزود: نهضت حسینی(ع) به عنوان بزرگ‌ترین نهضت انسانی در جهان مطرح است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زینب کبری(س) در حادثه عاشورا سه رسالت را به عهده گرفت، تصریح کرد: افشای ماهیت جنایتکارانه امویان یکی از رسالت‌های زینب(س) در حادثه کربلا بود.

آیت‌الله فلاحتی به انحراف کشاندن جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر(ص) توسط امویان اشاره کرد و گفت: خون امام حسین(ع) افشاگر چهره و ماهیت ننگین امویان بود و زینب کبری(س) به ادامه افشای این ماهیت پرداخت.

وی با اشاره به اینکه آرام‌بخشی در درون خانواده امام حسین(ع) دومین رسالت زینب کبری(س) بود، بیان کرد: زینب(س) توانست فضایی مملو از معنویت و آرامش را در کاروان خانواده امام حسین(ع) ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، حراست و نگهبانی از امامت و ولایت را بزرگ‌ترین رسالت زینب(س) در حادثه کربلا دانست و خاطرنشان کرد: رسالت و امامت جامعه اسلامی پس از امام حسین(ع) به عهده کسی بود که زینب(س) باید آگاهانه و مدبرانه ایشان را حراست می‌کرد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رسالت حراست از امامت زینب کبری(س) را دچار سختی‌های بسیاری کرد، یادآور شد: زینب(س) در سایه سه رسالت مذکور توانست ۵۰ لقب در جامعه اسلامی برای خود باقی بگذارد و هر کدام سر منشاء مباحث فلسفی، حماسی، سیاسی و غیره است.

وی به دو ویژگی زیبای زینب(س) اشاره کرد و افزود: یکی از مواردی که انسان را دارای رشد و تعالی می‌کند، رفتار عالمانه و  و زاهدانه است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه رفتار عالمانه تنها در عالمان نیست، اظهار کرد: ممکن است انسان عالم باشد اما نداند رفتار عالمانه در کدام مقوله می‌گنجد و از طرفی ممکن است انسان عالم نباشد اما رفتار عالمانه داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی، رفتار عالمانه زینب کبری(س) را نماد انسان کامل خواند و بیان کرد: زینب(س) می‌داند در کدام موقعیت فریاد برآورد و در کدام زمان آرام باشد ضمن اینکه زینب(س) می‌داند در کدام موقعیت در مقابل متکبر، متکبرانه سخن بگوید.

وی، سخنرانی زینب(س) در کاخ یزید برای خواص جامعه اسلامی را رفتاری عالمانه توصیف کرد و گفت: رفتار مذکور برای تمام کسانی که جامعه اسلامی را اداره می‌کنند، درس است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دومین ویژگی بارز زینب(س) را شجاعت دانست و تصریح کرد: جامعه بشری و اسلامی باید به خود ببالد که از خانواده آل‌الله انسانی در یک نهضت غرورآفرین حرکت کرد که می‌تواند برای همه الگو باشد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه زینب(س) شجاعت را از پدر به ارث برده بود، خاطرنشان کرد: زینب(س) به جامعه اسلامی آموخت در مقابل قدرت‌های زر و زور تسلیم نشود.

وی، مبارزه امام(ره) با قدرت‌های استکباری را درس‌آموزی از زینب کبری(س) عنوان کرد و افزود: ملت ایران در مقابل قدرت‌های استکباری ایستاده اما بعضی از مسؤولان به دنبال دراز کردن دست گدایی به طرف قدرت‌های سلطه‌گر هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ملت ایران برای دیگر ملت‌ها الگو شده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم از قدرتی که اسلام به ما داده بهره ببریم باید تکیه به مردم خود کنیم، خودباور باشیم و خودفروخته نباشیم.

آیت‌الله فلاحتی حضور مسیحیان، اهل تسنن و شیعیان در اربعین حسینی(ع) را به دلیل حماسه‌آفرینی زینب(س) دانست و گفت: اربعین در سایه تلاش‌ها، شجاعت و عالمانه زندگی کردن زینب(س) به وجود آمد.

وی با تأکید براینکه زینب(س) یکی از بهترین الگوها برای زنان، مردان و جوانان ما است، بیان کرد: اگر جامعه ما می‌خواهد در سایه معنوی و ساحت خداوند قرار گیرد، عفت زینب(س) بهترین الگو است.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: زینب(س) از نهضت حسینی(ع)، امامت و ولایت پاسداری کرد و در برابر امام تسلیم محض بود.