به گزارش صفیر گیلان؛مراسم افتتاح ساختمان سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی و آئین سنگ بنای سیما و منظر شهری در شب های رشت صبح امروز برگزار شد. دکتر مسعود نصرتی در این‌مراسم‌با تبریک ایام شعبانیه و روز شورا اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهدافی که مشترکا در حوزه مدیریت شهری برنامه ریزی و […]

به گزارش صفیر گیلان؛مراسم افتتاح ساختمان سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی و آئین سنگ بنای سیما و منظر شهری در شب های رشت صبح امروز برگزار شد.

photo_2018-04-30_02-49-13

دکتر مسعود نصرتی در این‌مراسم‌با تبریک ایام شعبانیه و روز شورا اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهدافی که مشترکا در حوزه مدیریت شهری برنامه ریزی و پی گیری شد همدلی و همراهی به معنای واقعی برای تحول در شهر به کمک ورود سرمایه گذار بخش خصوصی است.

 دکتر نصرتی رفع مشکلات و موانع پیش روی پروژه های سرمایه گذاری در کوتاه ترین زمان ممکن را گامی اساسی در راستای اعتماد سازی برای جلب سرمایه برشمرد و افزود : امیدوارم توسعه فعالیت های سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی تسهیل کننده برای برقراری ارتباط موثر با سرمایه گذاران باشد و هدایت فعالیت ها از اینجا به درستی انجام شود و هر جا ناملایماتی وجود داشت در اسرع وقت حل و فصل شود .

 photo_2018-04-30_02-39-19

نصرتی: اجرایی شدن تفاهم نامه های سرمایه گذاری منعقد شده در اسرع وقت

وی با اشاره به موقعیتهای بهره برداری نشده در شهر رشت گفت: باید این موقعیتها از طریق سرمایه گذار به مرحله اجرا برسد ما به دنبال این هستیم تا هرچه سریعتر تفاهم نامه های سرمایه گذاری را به مرحله اجرا در بیاریم چرا که زمان مهم ترین ملاک برای سرمایه گذار است و اگر همه دستگاههای اجرایی درست برنامه ریزی و عمل نکنند در مسیر کار مشکل ایجاد می شود .

شهردار رشت با تاکید بر اینکه یکی از پروژه های زیر ساختی و کلان مقیاس، شبهای رشت است اظهار داشت: سالانه ۳۶ میلیون گردشگر به دلیل وجود ساحل و منابع طبیعی وارد استان گیلان می شوند و سهم رشت از این میزان حداقل ممکن است.

 photo_2018-04-30_02-39-02

وی تاکید کرد: شهر رشت دارای یک سابقه فرهنگی در اجرای تئاترها، جشنواره ها و کنسرتها است و این خود یکی از نیازهای گردشگری را به میزان بالا پاسخگو است. یکی دیگر از ویژگی هایی که متعلق به رشت است تنوع غذایی است انواع غذاهای محلی که به تصویب شبکه شهرهای خلاق یونسکو رسیده است برای شهر امتیاز ویژه ای است که باید از آن بهره برداری شود.

دکتر نصرتی اظهار داشت: به خاطر یک مشکل ترافیک گردشگرانی که وارد گیلان می شوند علاقمند به ورود به شهر رشت نیستند .ما از مقوله فرصتها و تهدیدها استفاده کردیم و نقاط ضعف و قوت را کنترل کردیم و با توجه به شهرت شهر رشت به شهری زنده در شبها ، در آسیب شناسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که از ویژگی سرزندگی و باز بودن اماکن در شبها با خلق رویدادهای جدید در شبهای رشت استفاده کنیم.

وی در همین راستا افزود: باید نقطه ضعف روز را با هدایت به شب که ترافیکی وجود ندارد از بین ببریم و از گردشگران دعوت کنیم تادر شب مهمان شهر رشت باشند.

photo_2018-04-30_02-40-00

وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم از مجریان، مشاوران و متخصصان ، سرمایه گذاران دعوت شد گفت: برای مبلمان و نور پردازی در شهر برنامه ریزی شده است .

شهردار رشت با بیان اینکه برای انجام این کار باید رویداد سازی کنیم تصریح کرد: رساندن رشت به مقصد گردشگری خلق ثروت و تولید اشتغال را به دنبال دارد .اصحاب رسانه بیان قوی از این برنامه در سطح ملی انجام دهند تا همه بدانند امروز رشت در کجا قرار دارد و به کجا خواهد رسید.

photo_2018-04-30_02-39-36

جلال الدین محمد شکریه عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: نهم اردیبهشت روز شورا را به همکارانم در شورا تبریک می گویم و امیدوارم با همدلی موجود بین اعضا فعالیتهای خوبی برای شهر انجام شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه های متعددی که با سرمایه گذاران منعقد شده است افزود: باید هر چه سریعتر این تفاهم نامه ها از قوه به فعل تبدیل شود.

شکریه: تعیین تکلیف سریع پروژه هایی که در قالب تفاهم نامه سرمایه گذاری امضا شده است

نماینده شورای شهر در سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری رشت گفت: باید فعالیتها به سرعت تا پایان عمر یکساله شورا پیش رود و باید تکلیف پروژه هایی که در قالب تفاهم نامه امضا شده است مشخص شود.

 photo_2018-04-30_02-39-31

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی شهر و آب و هوای معتدل و طبیعت بکر رشت تصریح کرد: برای این قابلیتها می توان پروژه گردشگری تعریف کرد .

شکریه تاکید کرد: پاکسازی رودخانه های رشت می تواند حاشیه این رودخانه ها را به مکانهای تفریحی و ورزشی تبدیل کند.

شکریه: کاهش پیچیدگی بروکراسی اداری و تسهیل شرایط برای سرمایه گذار

وی با بیان اینکه گزینه های سرمایه گذاری در شهر رشت بسیار است تصریح کرد: باید برای این ظرفیتها برنامه و پروژه مناسب تعریف کرد و بنده به عنوان نماینده شورا در سازمان سرمایه گذاری و عضو کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال می گویم مشکل خاصی برای سرمایه گذاری وجود ندارد .کاهش پیچیدگی بروکراسی اداری و تسهیل شرایط از وظایف شورا و شهرداری است و کاهش قوانین دست و پا گیر و پیدا کردن حلقه های مفقوده در دستور کار ما قرار دارد.

عضو شورای اسلامی رشت تاکید کرد: بحث بوم گردی و شبهای روشن در جهت ارتقای گردشگری و اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

 photo_2018-04-30_02-39-40

گل احضار : لزوم حمایت همه جانبه مدیران شهرداری و اعضای شورا برای تحقق پروژهای سرمایه گذاری

مریم گل احضار رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری رشت در این مراسم با اشاره به همت شهردار و تاکید شورای شهر رشت برای افتتاح ساختمان این سازمان اظهار داشت: این ساختمان را برای حضور و حمایت از سرمایه گذاران تجهیز کردیم امیدوارم حمایت همه جانبه مدیران شهرداری و اعضای شورا تداوم یابد تا بتوانیم کارهای بزرگی را برای شهر انجام دهیم.

 photo_2018-04-30_02-39-10photo_2018-04-30_02-38-57

عاشوری؛ لزوم توجه به گردشگری محلات در رشت

متین عاشوری مدیر تحول و نوسازی اداری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به چرایی و چیستی شهرهای ۲۴ ساعته در ادبیات جهانی اظهار داشت: مکانهای شبانه و فعالیتهای شبانه خلاق و پویا نیاز به مولفه هایی دارند که یکی از مهم ترین آن مردم است.

وی با تاکید بر اینکه اختلاف کاربری ها، امنیت، بازبودن مغازه ها ، طراحی در مبلمان شهری و نور پردازی ها و استفاده از ایده های خلاق از اموری است که باید به آنها توجه شود تصریح کرد:حیات شبانه در برخی از کشورها و شهرها مستقیما به اقتصاد وابسته است و در معیشت مردم نقش دارد.

 photo_2018-04-30_02-40-31photo_2018-04-30_02-40-35

وی توجه به جاذبه های گردشگری محلات رشت را مورد تاکید قرارداد و گفت: باید برای اجرای رویدادها در شهر رشت برنامه تعریف شود.

در پایان هر کدام از سرمایه گذاران حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و انتظارات خود از شورا و شهرداری پرداختند./زلیخا صفری