به‌گزارش اختصاصی صفیر گیلان, بابک رمضانی عصر‌امروز در‌مراسم افتتاح ایستگاه ۱۳ آتش نشانی رشت با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۴ با برنامه ریزی مدیریت شهری مشکلات شهر رشت در مقوله ایمنی مورد مطالعه و بررسی و برنامه ریزی  قرار گرفت گفت: این مطالعه تا سال ۹۶ ادامه خواهد داشت. رمضانی با‌بیان اینکه در […]

به‌گزارش اختصاصی صفیر گیلان, بابک رمضانی عصر‌امروز در‌مراسم افتتاح ایستگاه ۱۳ آتش نشانی رشت با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۴ با برنامه ریزی مدیریت شهری مشکلات شهر رشت در مقوله ایمنی مورد مطالعه و بررسی و برنامه ریزی  قرار گرفت گفت: این مطالعه تا سال ۹۶ ادامه خواهد داشت. photo_2017-03-16_10-52-16

رمضانی با‌بیان اینکه در این  برنامه‌ریزی شهرداری رشت مبنی‌ کار را بر این گذاشت تا   ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر رشت به ۱۵ ایستگاه افزایش یابد  گفت:ما تا  سال ۹۴ سه ایستگاه آتش‌نشانی در رشت افتتاح داشتیم  و امروز در مراسم افتتاح سیزدهمین ایستگاه آتش‌نشانی شهر رشت قرار گرفتیم که  این موفقیت بزرگ  با حضور شهردار شهر رشت جشن  میگیریم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت  با اشاره به اینکه ما تعهد دادیم که ۲ ایستگاه  به این ۱۳ ایستگاه اضافه کنیم گفت: این سازمان در حال احداث  این ۲‌ ایستگاه آتش‌‌نشانی بوده و  تا نیمه اول سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

و‌ی افزود؛ با این اقدام شهر‌رشت از نظر جمعیت به استانداردهای ایستگاه آتش‌نشانی نزدیک می‌شود گفت:روند افزایشی ایستگاه آتش نشانی رشت تا رساندن این شهر به استانداردها  ادامه خواهد داشت.

رمضانی ازعمر میانگین خودروهای آتش نشانی با میانگین ۲۵ ساله خبرداد و گفت:اعتبارات مناسبی برای تجهیز ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی درنظر‌گرفته شده است و تعدادی از این خودروها تجهیز و تعمیر و به ناوگان خودرویی آتش نشانی اضافه شدند.

وی از خریداری ۹ دستگاه خودروی آتش‌نشانی با  ‌برندهای معتبر‌در‌رشت خبر‌داد و اظهار کرد؛ ۷ دستگاه از این خودروها از منطقه آزاد انزلی به سازمان آتش‌نشانی رشت تحویل داده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت تصریح کرد؛خودروهای فرسوده به تدریج از ناوگان سازمان آتش‌نشانی رشت خارج می‌شوند و تا پایان سال نرده های آتش نشانی نیز به این تجهیزات اضافه می شود.

رمضانی از جمعیت  ۱۸۷ نفر  در آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در سالهای گذشته  خبر داد و افزود:تعداد ماموران آتش‌نشان رشت امسال به ۳۲۷ نفر رسید و در سالهای  آینده به ۴۳۰ آتش نشان می‌رسد و این امرنشانه توسعه نیروی انسانی و تجهیزات در سازمان آتش‌نشانی رشت است.

این مسئول سال ۹۸  را سال رسیدن به شرایط مطلوب در آتش نشانی رشت خواند و گفت:مسیرهای  ورودی اصلی رشت و همچنین  غرب جاده ای رشت و بیش از ۱۰ محله رشت از این ایستگاه در حوادث بهرمند می شود.

وی ایستگاه ۱۳ آتش‌نشانی رشت ایستگاه محل آموزش آتش‌نشانان گیلان و محل اسکان تیم المپیاد ورزشی آتش‌نشانان و تعلیم کودکان  و آموزش  فرهنگ ایمنی و … خواند و گفت:امیدواریم آتش نشانان از این ایستگاه بهره مند و راضی باشند.
امروز در این مراسم امیر رضا الله قلی پور دانش آموز مخترع مدرسه نمونه رشت جایزه جهانی اختراعات ۲۰۱۶ خود را تقدیم آتش نشانان ایستگاه آتش نشانی ۱۳ رشت نمود و از دست مسئولان لوح تقدیر و سپاس گرفت.

الله قلی  پور این جایزه جهانیش را به پاس زحمات آتش نشانان حادثه پلاسکو و تقدیر از همه ی آتش نشانان به این عزیزان تقدیم نمود.photo_2017-03-16_10-00-29photo_2017-03-16_10-00-05