معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند کاهشی ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا، تأکید کرد: این روند نشان دهنده پایان کار کرونا نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛دکتر مسعود نوروزی در گفتگویی اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد یک روند کاهشی خوبی در زمینه تعداد بیماران و بستری‌ها و فوتی‌ها در سراسر کشور و استان گیلان بودیم.

وی به برخی از دلایل روند کاهشی میزان ابتلاء و مرگ و میر ناشی ازکرونااشاره کرد و افزود: مهم‌ترین دلیل این روند کاهشی محدودیت سفرهای بیرون شهری و درون شهری بوده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی نیز یکی دیگر از عوامل بوده است، گفت: اجرای این طرح رد استان گیلان نتایج مثبت بسیاری در زمینه بیماریابی، غربالگری و اقدامات بعدی داشته است.

وی با اشاره به پایان مرحله نخست این طرح، اضافه کرد: در این مرحله در استان گیلان تعدادی زیادی از بیماران شناسایی شدند که در مراحل ابتدایی این بیماری قرار داشته و با مدیریت در قرنطینه قرار گرفتند.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه در مرحله دوم این طرح بیش از ۳۰۰ هزار سالمند گیلانی مجدد پایش خواهند شد، تأکید کرد: رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان نیز یکی دیگر از دلایل روند کاهشی در ابتلاء و مرگ و میرهای ناشی از کرونا بوده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاهشی ابتلاء به کرونا به معنای اتمام کار نیست، اضافه کرد: کرونا نشان داده بیماری بسیار خطرناکی است و در چند روز کوتاه می‌تواند فراگیر شود پس باید مردم بیشتر رعایت کنند.

نوروزی با تأکید بر خودداری از برگزاری و حضور در دورهمی های خانوادگی و دوستانه، گفت: در هنگام حضور در اجتماع نیز باید حتماً از ماسک استفاده کرده و فاضله اجتماعی را رعایت کنند.

وی با اشاره به بستری ۴۵۸ بیمار کرونا در مراکز درمانی استان گیلان، وضعیت سه شهر لاهیجان، رودسر و لنگرود را در مرز هشدار عنوان کرد و افزود: در شبانه روز گذشته ۷۸ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی و بستری شده اند.

/مهر