به گزارش صفیر گیلان؛ مهندس محمدرضا محسنی، فرماندار شفت امروز( ۹ مهر) در مراسم معرفی رئیس جدید اداره اوقاف این شهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر، موفقیت سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات عوامل استکبار را تبریک گفت و اظهار داشت: شفت، ظرفیت های عظیمی برای نشر تعالیم دینی و توریسم مذهبی دارد. وی […]

به گزارش صفیر گیلان؛ مهندس محمدرضا محسنی، فرماندار شفت امروز( ۹ مهر) در مراسم معرفی رئیس جدید اداره اوقاف این شهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر، موفقیت سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات عوامل استکبار را تبریک گفت و اظهار داشت: شفت، ظرفیت های عظیمی برای نشر تعالیم دینی و توریسم مذهبی دارد.
وی افزود: طی دو سال اخیر زیرساختهای خوبی برای فعالیت در حوزه نشر معارف دین و توریسم مذهبی در شفت تامین شده است.
محسنی، ساخت راه مناسب را از جمله زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه توریسم مذهبی در شفت دانست و گفت: در شهرک امام زاده اراهیم که حضور زائران فراوان است اقدامات خوبی انجام شده است.
وی اذعان کرد: احداث پارکینگ طبقاتی در شهرک امام زاده ابراهیم به علت برخی مطلاحظات فنی با تاخیر انجام می شود.
فرماندار شفت اعلام کرد: ساخت پارکینگ موقت، ساماندهی بازارچه و سنفگرش خیابان های شهرک انجام شده است.
وی یادآور شد: فاضلاب منطقه امام زاده ابراهیم به عنوان اولویت پیگیری و فاز اول این پروژه انجام شده است.
محسنی همچنین درباره اقدامات زیرساختی در منطقه امام زاده اسحاق،گفت: از مهمترین اقدمات انجام شده در این منطقه پایداری آب شرب است.
وی تاکید کرد: اداره اوقاف استان گیلان و شفت می توانند در حوزه فرهنگی اقدامات موثرتری در دو منطقه زیارتی امام زاده ابراهیم و اسحاق انجام دهند.
فرماندار شفت خاطرنشان ساخت: دو آستان امام زاده ابراهیم و امام زاده اسحاق باید محملی باشد که بسیاری از مسائل فرهنگی با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی با اشاره به ضرورت ساماندهی مدیریت برخی از مساجد شهرستان شفت، گفت: هنوز نتوانستیم از ظرفیت ۱۰۰درصدی مساجد و برخی بقاع متبرکه برای تبلیغ آموزه های اسلامی و فرهنگی استفاده کنیم.
محسنی اظهار داشت: بهره گیری از نیروهای جوان و باتجربه باعث می شود امور دینی و فرهنگی در شهرستان شفت پر رونق شود.
گفتنی است در پایان این نشست از زحمات حسن علی حسینی تجلیل و حمید رحیمی به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان معرفی شد . رحیمی پیش از این رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ماسال بود .