صفیر گیلان؛ اولین کارگاه مشورتی مدیریت مشارکت محور پسماند کشور با حضور  معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جلسه علنی شورای شهر رشت و درتالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد. مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت :زباله های استان در ۱۸مرکز دفن زباله استان به صورت غیر اصولی دفن می […]

صفیر گیلان؛ اولین کارگاه مشورتی مدیریت مشارکت محور پسماند کشور با حضور  معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جلسه علنی شورای شهر رشت و درتالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت :زباله های استان در ۱۸مرکز دفن زباله استان به صورت غیر اصولی دفن می شوند و برای حل این مشکل به تکنولوژی روز نیاز داریم و اقداماتی در این خصوص در استان در حال انجام است.
دکتر قربانعلی محمدپور گفت: نبود آمایش سرزمین در گیلان همانند برخی دیگر از استانها موجب شد تا محیط زیست منطقه ،خسارت زیادی ببیند و تالاب خواری،ساحل خواری،جنگل خواری،تغییر کاربری اراضی و آلودگی رودخانه ها از جمله مشکلات زیست محیطی گیلان است اما بیش از همه اینها عدم مدیریت پسماند،استان را رنج می دهد.
وی با اعلام خبر راه اندازی زباله سوز در اردیبهشت ماه سال آینده تصریح کرد :آموزش تاثیرگذار است و اطلاع رسانی در مورد فواید تفکیک زباله از مبدا،عدم انتقال گیاه سنبل آبی از تالابها به دیگر اکوسیستمها،نریختن زباله در حاشیه جاده ها و غیره را باید در مدارس بگیریم.
محمد پور با اشاره به آموزش و استمرار آن برای فرهنگ سازی در مدیریت پسماند خاطرنشان کرد:تفکیک زباله از مبدا در استان در حال انجام است و در کار گروه پسماند و شورای شهر مجوز نصب زباله سوز ۶۰۰ تنی نیز صادر شده است.