به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بهترین جواب را مبنی بر اینکه “آقای ترامپ شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید” در مقابله زیاده‌خواهی‌ها و شروط بی‌پایه آمریکا بیان فرمودند. وی با ابراز تأسف و […]

به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بهترین جواب را مبنی بر اینکه “آقای ترامپ شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید” در مقابله زیاده‌خواهی‌ها و شروط بی‌پایه آمریکا بیان فرمودند.

وی با ابراز تأسف و تعجب از برخی از اهل‌قلم مبنی بر اعتراض به رهبری معظم نظام خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران رهبری خط قرمز است و حرف آخر را ایشان فرمایش می‌فرمایند بر این اساس همگان می‌دانند که این ملت دلداده رهبری معظم هستند.

امام‌جمعه رشت خطاب به نمازگزاران گفت: ملت ما در بسیاری از موارد از بسیاری از مسئولین جلوتر بوده و گام برداشته است و اگر کسی به این مهم باور نداشته باشد سر خود را درون کبک کرده است.

وی با بیان اینکه دولت‌های سلطه ما را آزموده و برنامه‌ای برای جنگیدن با ما ندارند تصریح کرد: دشمنان با ابزارهای مختلف به ایران اسلامی حمله کرده و مانع ادامه راه ملت ایران هستند پس اگر کسی مدعی است که توانسته مانع جنگ شود سخن ناصوابی گفته است.

فلاحتی با اشاره به‌روز ملی جمعیت گفت: اینکه ایران در مبحث جمعیت در رتبه صفر قرار دارد زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با انتقاد از تأخیر انداختن فرزند آوری جوانان افزود: دشمنان خواهان عدم تولید نسل در ایران اسلامی هستند و باوجوداینکه خود دنبال افزایش جمعیت بوده، خواهان کم شدن تولید نسل در ایران اسلامی هستند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد سالروز  آزادسازی خرمشهر قهرمان بیان کرد: امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه خدا خرمشهر را آزاد کرد به همگان فهماند که هر اتفاق و پیروزی از جانب یاری و امداد الهی بوده و خواهد بود ازاین‌رو ما برای رضای خدا با ریختن خون‌های زیاد جوانان این مرزوبوم، اجازه تجاوز به وجبی از خاک ایران را به اجانب نداده‌ایم.

فلاحتی با بیان اینکه بر مبنای روایات خداوند در سایه ماه مبارک رمضان گناهان انسان را از بین می‌برد اظهار کرد: ماه رمضان برای مؤمنان و مسلمانان دارای اثرات فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به اهداف خود باید متحمل مشکلات و معضلاتی باشد گفت: نخستین اثر ماه مبارک رمضان تقویت صبر در انسان و بسترساز ایمنی مؤمنان در جهان آخرت و دنیای پس از مرگ است

امام‌جمعه شهر رشت با تأکید بر اینکه روزه تقوای الهی را برای انسان به ارمغان می‌آورد افزود: اراده، دیگر اثر مهم روزه در انسان مؤمن است ازاین‌رو روزه منجر به تقویت اراده انسان در مقابله با گناهان و رسیدن به اهداف والای انسانی می‌شود.

وی با اذعان به اینکه یاد معاد دیگر اثر و دستاورد فردی روزه است بیان کرد: وقتی انسان گرسنه و تشنه می‌شود به یاد تشنگی و گرسنگی معاد افتاده و این یادآوری منتج به جلوگیری از گناه کردن انسان می‌شود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه توجه به معاد مهم‌ترین دستاورد فردی مؤمنان خواهد بود تصریح کرد: کاهش هنجارهای اجتماعی از آثار اجتماعی روزه در ماه مبارک رمضان است که آمار بسیاری از دستگاه‌های اجتماعی و قضایی نشان‌دهنده کاهش ارتکاب جرم در ماه مبارک رمضان است./فارس