گیلان عضو فقهای شورای نگهبان، با بیان اینکه بساط فتنه ۸۸ جز با حضور مردمی جمع نمی شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی لحظه به لحظه به بصیرت لازم دارد.

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله سید احمد خاتمی در همایش «حماسه بصیرت» که در مصلای بندرانزلی برگزار شد، حوادث سال ۸۸ را عبرت آموز دانست و اظهار کرد: حادثه ای که در خردادماه سال ۸۸ اتفاق افتاد، مصداق فتنه بود.

وی فتنه ۸۸ را فتنه ریزشی ها دانست و افزود: همانگونه که در صدر اسلام تعدادی از یاران پیامبر(ص) بعد از رحلت ایشان از همراهی با مولای متقیان علی(ع) ریزش کردند، افرادی نیز ناسپاسانه از قطار انقلاب پیاده شدند.

امام جمعه موقت تهران، ریزشی های صدر اسلام را دارای سوابق درخشان در رزمندگی و جهاد دانست و تصریح کرد: این فتنه ها خللی در حرکت اسلام و انقلاب ایجاد نخواهد کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان، دنیاپرستی را یکی از عناصر فتنه از صدر اسلام تاکنون دانست و عنوان کرد: در کلام مولای متقیان علی(ع)، دنیاپرستی ریشه همه فتنه هاست. در انتخابات باشکوه سال ۸۸ نیز شاهد مشارکت بیش از ۷۰ درصدی مردم بودیم، اما عده ای که رای نیاوردند، خواستار ابطال انتخابات شدند و لشکرکشی های خیابانی را با شعار دفاع از حق مردم آغاز کردند.

وی سر دادن شعارها دروغین را از دیگر عناصر فتنه دانست و خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ شاهد شعار «تقلب» بودیم؛ شعاری که بعدتر توسط مخالفان نظام و ضد انقلاب ها به عنوان رمز فتنه مطرح شد. افرادی که امروز نیز در خط مقدم مخالفت با اصل نظام هستند، این دروغ گویی را ادامه می دهند.

آیت الله خاتمی، استفاده ابزاری از مردم برای ضربه زدن به منافع مردم را عنصر سوم فتنه دانست و یادآور شد: فتنه گران و حامیان آنان سرمایه نظام اسلامی که به دنبال انتخابات ایجاد شده بود را سوزاندند و برخی از کشورها که قبل از انتخابات خواهان رابطه با ایران بودند، شیطنت علیه ما را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه فتنه گران با دشمنان اسلام و انقلاب همسنگر شدند، اضافه کرد: در جریان فتنه ۸۸ جبهه سلطنت طلبان و منافقین و ضد انقلاب ها و استحاله شدگان شکل گرفت که با حمایت و پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونستی همراه شد؛ لذا آنان که اهل بصیرت بودند خط الهی و انقلابی را پیدا کردند و جبهه مومنان ولایی را تشکیل دادند.

امام جمعه موقت تهران، حماسه نهم دی را اوج افتخار ملت ایران دانست و اظهار کرد: حماسه نهم دی حماسه بصیرت بود، زیرا مردم دشمن را شناختند و به موقع دشمن را زمین گیر کردند. مردم استان گیلان نیز که یک روز زودتر از خیزش عمومی ملت ایران فتنه گران را زمین گیر کردند، مصداق «فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ» هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان، با بیان اینکه بساط فتنه ۸۸ جز با حضور مردمی جمع نمی شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی لحظه به لحظه به بصیرت لازم دارد، زیرا همواره با تلاش های مذبوحانه افرادی مواجه هستیم که می خواهند حریم ولایت را بشکنند.

وی با اشاره به وفاداری ملت ایران به حریم ولایت، متذکر شد: حضور به موقع جلوه بصیرت است و بصیرت یعنی ولایت را رها نکنیم و مانند فاطمه زهرا(س) تا آخرین قطره خون سرباز ولایت باشیم. اگر بصیر باشیم، اما حضور به موقع نداشته باشیم، فاجعه کربلا بر جهان اسلام وارد خواهد شد.

آیت الله خاتمی، بزرگترین درس حماسه نهم دی را ولایتمداری دانست و خاطرنشان کرد: با ولایت بودیم، با ولایت هستیم و با ولایت خواهیم ماند، اما علاوه بر حمایت از ولایت، باید قدرشناس ولایت نیز باشیم.

وی مدیریت بیماری منحوس کرونا طی هفته های گذشته را گوشه ای از خدمات ولی فقیه در تدبیر کشور و نظام دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری با تشکیل قرارگاه، خواستار اقدام قاطع مسئولان ستاد ملی مقابه با کرونا با همکاری بسیج شدند.

امام جمعه موقت تهران، با تاکید بر لزوم قدرشناسی از سرمایه محبت آل الله، اضافه کرد: سرمایه حسینی و فاطمی حماسه نهم دی را آفرید، زیرا فتنه گران حرمت عاشورا و عزاداران حسینی را نگه نداشتند و لذا جوشش و خیزش در مردم برای مقابله با فتنه و دفاع از حریم ولایت به وجود آمد.

انتهای پیام