صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در نشست مشترک نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار با مجمع نمایندگان استان با اشاره به تهیه سند چشم انداز استان افزود: اگر با استفاده از این سند بتوانیم به برنامه‌های عملیاتی برسیم می‌توان در سند چشم انداز توسعه گیلان از آن کمال بهره را ببریم. وی با […]

 

صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در نشست مشترک نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار با مجمع نمایندگان استان با اشاره به تهیه سند چشم انداز استان افزود: اگر با استفاده از این سند بتوانیم به برنامه‌های عملیاتی برسیم می‌توان در سند چشم انداز توسعه گیلان از آن کمال بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک ترسیم کلی از آینده‌ی گیلان وجود دارد اظهار داشت: برای دست‌یابی به مسیر مشخص نیازمند برنامه‌ی دقیق با زمانبندی و منابع هستیم و باید بین مردم، دولت و بخش‌های مختلف تقسیم کار صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از ابزارهای دست‌یابی به این مسیر مشخص را کمیته‌های ۴۸ گانه‌ی تعریف شده در بخش‌های مختلف گیلان دانست و گفت: این کمیته‌ها از هفته‌ی آینده به صورت فشرده برگزار خواهد شد و علاوه بر حضور اعضای مجمع نمایندگان بخش قابل توجهی از جلسات مردمی برگزار می‌شود.

وی از پرداخت سهم دولت در خصوص مطالبات چایکاران خبر داد و خاطر نشان کرد: ۸۴ درصد از مطالبات چایکاران گیلانی پرداخت شده و سهم باقی‌مانده باید توسط کارخانه‌داران پرداخت گردد که با جدیت پیگیر آن هستیم.

استاندار گیلان همچنین به ممنوع شدن ثبت سفارش واردات برنج اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه ارز مبادلاتی نیز در واردات برنج برداشته شده و وارد کنندگان باید از ارز آزاد استفاده کنند و همچنین با افزایش قیمت برنج خارجی بسیار خوش بین هستیم که روزهای آتی این عوامل باعث شود تا در بازار برنج داخلی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.