به گزارش صفیرگیلان ، بمناسبت هفته قوه قضاییه ، مدیرکل و معاونین اوقاف و امورخیریه استان گیلان به دیدار مدیرکل دادگستری گیلان رفتند . در این دیدار ابتدا حجت الاسلام والمسلمین عادلی ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ضمن گرامیداشت شهادت دکتر بهشتی و هفته قوه قضاییه ، افزود : موقوفات این استان  نسبت به استان […]

به گزارش صفیرگیلان ، بمناسبت هفته قوه قضاییه ، مدیرکل و معاونین اوقاف و امورخیریه استان گیلان به دیدار مدیرکل دادگستری گیلان رفتند .

در این دیدار ابتدا حجت الاسلام والمسلمین عادلی ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ضمن گرامیداشت شهادت دکتر بهشتی و هفته قوه قضاییه ، افزود : موقوفات این استان  نسبت به استان های طراز اول کشور در رتبه های پایین قرار دارد ولی نسبت به استان های همجوار بیشترین موقوفات را دارا می باشد .
وی همچنین گفت : در پی اصلاحات ارضی در گذشته بسیاری از موقوفات مورد دستبرد افراد سودجو قرار گرفت که امروز با برنامه های مدون سازمان اوقاف و همکاران و دستگاه های مرتبط بسیاری از این موقوفات احصاء گردیدند .
عادلی همچنین افزود :  استان گیلان سومین استان کشور در میزبانی از امامزادگان و بقاع متبرکه می باشد همچنین بعضی از موقوفات در اختیار متولیان است که البته نظارت جدی مجموعه اوقاف جهت کار صحیح این متولیان است .
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان همچنین گفت : خوشبختانه در راستای اقدام صحیح به نیات واقفین و همیاری قوه قضاییه توانستیم آمار وقف را در استان گیلان گسترش دهیم و این آمار رشد وقف نگاه واقفین خیراندیش به عمل صحیح و امینانه نیات توسط اوقاف است .
وی همچنین با گله از دستگاه های دولتی که به حق موقوفه توجه نمی کنند ، گفت : یکی از مشکلات ما در کشور و به طبع در استان گیلان موضوع مطالبات ما از دستگاه های دولتی است بعضی از دستگاه های دولتی بر روی موقوفات استقرار دارند والبته از پرداخت حق موقوفه خودداری می کنند که نیازمند ورود جدی به این مقوله است .
وی همچنین افزود : امروزه از برکات و حسنات وقف خدمات خوبی به نیازمندان پرداخت می شود که نمونه آن در ماه مبارک رمضان توانستیم در قالب سبد کالای ضروری به نیازمندان استان کمک نماییم .
 احمد سیاوش پور ، مدیرکل دادگستری استان گیلان ضمن تشکر و خیرمقدم از این دیدار و با اشاره به جایگاه وقف و موضوع مهم و بنیادی وقف گفت : در غرب بی اعتقاد و متزلل به ایمان امروزه بسیاری از هنرمندان سرشناس آنها بنیاد های خیریه عام المنفعه دارند و یکی از کارهای بسیار مهم است که باید توجه به آن شود همین موضوع وقف است.
وی همچنین افزود : اسلام بسیار تاکید بر این موضوع مهم دارد و خیرین هم اگر با این اعتقاد و اعتماد مقداری از اموال خود را وقف نمایند ما دیگر شاهد مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه خود نخواهیم بود و این حساسیت بسیار بالاست و البته بنده از زحمات حجت الاسلام عادلی ، مدیرکل اوقاف در خصوص کارهای انجام گرفته در این سالها تشکر می کنم .
سیاوش پور همچنین افزود : باید آثار و ثمرات وقف به مردم نشان داده شود و با تبلیغات وسیع در این خصوص بر همگان این موضوع روشن و مدون شود .
مدیرکل دادگستری استان گیلان همچنین گفت : مسئله وقف یک موضوع حکومتی نیست بلکه وقف یک موضوع مردمی است که همیشه پایسته بوده و خواهد بود ما باید بتوانیم امروز نیات واقفین را جهت دهیم ، ببینیم امروز جامعه به چه چیزهایی نیاز دارد تا نیات واقفین را به همان سمت سوق دهیم .
وی همچنین افزود : بنده همیشه تاکید بر قضات با تجربه و قوی در خصوص پرونده های وقفی داریم و این موضوع را مهم میدانیم و از همکاران اوقافی میخواهیم پس از بررسی دقیق حتما موضوعات پرونده های وقفی را پیگیری کنند .