به گزارش صفیر گیلان؛شهردار رشت با اشاره به محدودیت زمین های موجود و فراهم نبودن زیرساخت های ترافیکی، بر ضرورت تعریف پروژه های چندمنظوره در راستای تحقق هدف تبدیل رشت به مقصد گردشگری تاکید کرد و گفت: رونق صنعت گردشگری، زمینه ساز رونق اقتصادی خواهد بود. به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور […]

به گزارش صفیر گیلان؛شهردار رشت با اشاره به محدودیت زمین های موجود و فراهم نبودن زیرساخت های ترافیکی، بر ضرورت تعریف پروژه های چندمنظوره در راستای تحقق هدف تبدیل رشت به مقصد گردشگری تاکید کرد و گفت: رونق صنعت گردشگری، زمینه ساز رونق اقتصادی خواهد بود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر مسعود نصرتی با تاکید بر ضرورت رونق صنعت گردشگری در شهر رشت، گفت: با توجه به حضور ۳۶ میلیون گردشگر سالانه، باید شناخت صحیحی از خواسته های یک گردشگر به وجود بیاید و با در نظر گرفتن محدودیت های موجود، بهترین تصمیمات سرمایه گذاری برای رشت اتخاذ شود.

شهردار رشت با اشاره به ضرورت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و راه اندازی اماکن تفریحی و تجاری تصریح کرد: با توجه به محدودیت زمین ها نمی توانیم هر زمین را برای احداث ساختمان های یک یا دو طبقه در نظر بگیریم و صرفاً به یک موضوعی خاص اختصاص دهیم.

مسعود نصرتی با اشاره به فراهم نبودن زیر ساخت های ترافیکی شهررشت افزود: شرایط ترافیکی رشت در حال حاضر به گونه ای نیست که بخواهیم گردشگر را به نقاط مختلف شهر ببریم و در هر نقطه یکی از خواسته های گردشگر را بر طرف کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: باید در هر کدام از زمین های موجود، ساختمانی مرتفع با معماری متفاوت احداث شود و در هر کدام از پروژه ها ترکیبی از سلایق مختلف و موضوعات خلاقانه در نظر گرفته شود تا ساعات زیادی از زمان گردشگر در همان مجموعه صرف شود.

دکتر نصرتی برند شهر خلاق خوراک شناسی را برندی ارزشمند برای رشت دانست و خاطرنشان کرد: امروز لوگوی شهرخلاق خوراک شناسی یونسکو در اختیار ما است و با معرفی این برند در ورودی پروژه های گردشگری، برای گردشگران جذابیت فراوانی خواهد داشت که با ۱۷۰ خوراک متنوع و خلاقانه گیلان آشنا شوند و آن ها را تجربه کنند.

شهردار رشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با تغییر سبک زندگی و گرایش کودکان به فست فودها باید با نوآوری تلاش کنیم که خوراک های خلاقانه گیلان را با جذابیت بیشتری به کودکان ارائه کنیم.

مسعود نصرتی همچنین تصریح کرد: اگر بخواهیم پس از تکمیل تمام زیرساخت های ترافیکی رشت به دنبال جذب گردشگر باشیم شاید به حدود ۲۰ سال زمان نیاز باشد بنابراین با توجه به عمر کوتاه مدیریتی شهرداران در کشور و شرایط امروز رشت باید با شناخت صحیح از تهدیدها و فرصت ها گام برداریم تا در کوتاه ترین زمان به نتایج مطلوب دست یابیم.